9V DC 500mA adapter gezocht

Status
Please reply by conversation.
Wat een gerommel idd.
Koop nou gewoon die adapter die Hanz aanraadde.
Dan ben je van alle problemen verlost.

ik kan niet editen want het is marktplaatsvraag kan zijn dat deze stekker te klein is dat zou je even kunnen vragen.

helaas is het idd zo dat in bijna geen winkel meer gestabiliseerde adapters te vinden zijn, of het is wel zo maar het staat er niet op. zou sowieso geen nemen waar he niet op staat of wordt benoemd. ga voor een echte boss als je het niet vertrouwd.

9v op 500mA is niet zo zeldzaam hoor.

Understatement van het jaar.

Ik koop zelf altijd een universele AC/DC adapter. Je kan de spanning kiezen en er zit een behoorlijk complete reeks aansluitingen bij, waarbij je de polariteit ook kan kiezen. Dat is al altijd succesvol geweest. Die dingen kosten minder dan 10€ en leveren iets van 800mA bij 9V. Wil je betere kwaliteit, zijn er ook duurdere universele te koop, vaak met vaste spanning.

Een originele Boss adapter zal net zo goed werken en net zo ruisloos zijn als een andere GOEDE adapter. Het is niet dat ze bij Boss andere elektriciteit hebben dan elders ofzo. :)

Ter aanvulling: een adapter met verkeerde polariteit of AC ipv DC secundair aansluiten zou ik ten zeerste afraden. In de praktijk gaat het vaak wel goed omdat er nog diodes of een brug aan de ingang zitten. Op zekeringen zou ik niet teveel rekenen in dit geval.

grrrr geen editfunctie hier... "vaak wel goed" moet je lezen als "je apparaat gaat er niet stuk van"; het zal echter in de regel niet werken met de verkeerde polariteit of AC ipv DC.

Ik heb ook altijd zo'n universele adapters maar bij enkele zijn de connectoren echt irritant (ze vallen er bij het minste of geringste af). Ach ja, tape doet wonderen..

Bij de 707 is het normaal dat je connector heel losjes past. Dat is niet de fout van je adapter maar van de overmaatse socket van de 707. Dit is overigens bewust in het apparaat ontworpen: het ding was verder zo gruwelijk perfect dat het zonder die fout verboden zou worden bij de Hindoeklanten. ;)

Ik heb ook altijd zo'n universele adapters maar bij enkele zijn de connectoren echt irritant (ze vallen er bij het minste of geringste af). Ach ja, tape doet wonderen..

Er zijn dan ook verschillende lengtes DC pluggen met vooral ook een verschillende binnenmaat (2,1 mm , 2,35mm, 2,5 mm). Kortere passen ook in sockets die bedoeld zijn voor langere, maar zitten dan niet zo goed, net als stekkers met een grote binnenmaat meestal wel contact maken op een socket met een kleine pin, maar ook niet zo lekker vastzitten.

Dat is niet een probleem van universele adapters an sich, er zijn gewoon verschillende types.

Ik bedoelde eigenlijk meer de afneembare (en uitwisselbare) mannetjes connectoren die van de vrouwelijke kabelzijde connector afvallen omdat ze zo los zitten... gelukkig zijn het er maar een paar en hoef ik niet zo vaak te wisselen.

Vandaag getest met een DC 1A hij werkte niet =( wat kan ik nu doen? is het hele circuit nu om zeep of ligt het aan de input?

Ik zou ermee langs een reparateur gaan. Is het iets simpel dan is het zo gepiept en kost het je niet veel, is het complexer dan had je die reparateur sowieso toch nodig.

Nee helemaal niets
wat moet ik nu doen? hij is er dus echt aan?

of als iemand, iemand kent op dit forum of een reparateur die dit kan maken, laat me weten aub..

als hij helemaal niets doet zou het kunnen zijn dat de polariteit van de adapter verkeerdom is.

Daar zal wel een diode tegen omgekeerde polariteit inzitten toch? Ik zou eens een adapter proberen die center negatief is en ring positief. 1 spot werkt normaal perfect.

in een SH101 zit volgens mij wel beveiliging.
Anders zou de mijne allang kapot moeten zijn.

Daar zal wel een diode tegen omgekeerde polariteit inzitten toch? Ik zou eens een adapter proberen die center negatief is en ring positief. 1 spot werkt normaal perfect.

Ik zou dringend eens stoppen met wild en blind "proberen" en eens rustig kijken alvorens te handelen. Op het apparaat staat de nodige spanning en polariteit. Op een adapter staat de geleverde spanning en polariteit. Zorg dat deze dezelfde zijn en dat de adapter voldoende stroom kan leveren. Ga daarna pas over tot het pluggen van de adapter in de synth. Werkt hij dan nog niet, dan weet je dat er iets anders mis is met de synth.

Status
Please reply by conversation.
Back