Groove Fanatics 001

ik heb dat berichtje hiervoor nog ff ge-edit, hij was niet helemaal compleet

tsingy tsingy tsingy clap your hands..

ok

Met slicen bedoel ik opknippen.

ps moet wel ff kwijt dat ik nu heel wat tracks van je gehoord heb,en dat je altijd heel creatief met je samples om gaat.
en dat mag ook wel eens gezegd worden.

:okdan:

Origineel geplaatst door Shivah
tsingy tsingy tsingy clap your hands..

ok

Met slicen bedoel ik opknippen.

ps moet wel ff kwijt dat ik nu heel wat tracks van je gehoord heb,en dat je altijd heel creatief met je samples om gaat.
en dat mag ook wel eens gezegd worden.

:okdan:

ik heb tracks van je gehoord en schrok me rot zo goed waren die, ik vind het daarom ook egostrelend een compliment van dien aard te mogen ontvangen van je :okdan:

ps: de bassline is niet gesliced, ik had hem gewoon opnieuw ingespeeld met de VStation.. vanavond even de goede noten inspelen

even over dat creatief met samples omgaan.
als je de track luistert, vooral in de break dan hoor je een vrij doffe snare, een "trrrr" die vrij hard klinkt en nog wat van dat soort losse gekut ;) .. Dat zijn stukjes uit de loops die in zijn normale lengte in de track zijn verwerkt. Ik probeer altijd een "Jaimie Fanatic" sound te creeren, je weet wel; die beats moeten altijd die herkenbare sound hebben. Vandaar dat ik die beats ben gaan knippen en mijn eigen twist eraan heb toegevoegd. Ook ik vind het wel jammer enigzins dat ik niet nog meer af geweken ben van het origineel, maar soms is het juist goed om dingen simpel te laten. Als je bijv. die track van Jark Prongo luister, die "remix" van Salt N Pepa. Daar zit (in mijn ogen) de hele originele sound in. Ik vind dat juist dope.

Lekker voor de vloer. Denk er eens over om vanaf ca. 3:30 wat meer variatie in geluiden te brengen. Voegt IMHO wat toe.

Oke dan !!

Ik heb um net ff rustig beluisterd en de track bleef voor mij tot het einde boeien !!
Terwijl het niet mijn stijl is. Hij grooved erg lekker maar soms zoals in de
break naar mijn idee een tikje te hoog. Verder vind ik dat je het laag er lekker in
hebt zitten ... zeker omdat het met softsynths gemaakt is ... die bassline klinkt errug lekker.
Kick mag harder ... maar kan ook mijn persoonlijke voorkeur zijn !! :)
Hij klinkt naar mijn idee erg "oldscool'' (ik ken het orgineel niet?) zelf zou ik in zo'n
track als dit wat 'nieuwere elementen' toevoegen. Maar dat is wederom natuurlijk
weer erg persoonlijk.

Ik vind um erg cool !!

Origineel geplaatst door glennplumber
Oke dan !!

Ik heb um net ff rustig beluisterd en de track bleef voor mij tot het einde boeien !!
Terwijl het niet mijn stijl is. Hij grooved erg lekker maar soms zoals in de
break naar mijn idee een tikje te hoog. Verder vind ik dat je het laag er lekker in
hebt zitten ... zeker omdat het met softsynths gemaakt is ... die bassline klinkt errug lekker.
Kick mag harder ... maar kan ook mijn persoonlijke voorkeur zijn !! :)
Hij klinkt naar mijn idee erg "oldscool'' (ik ken het orgineel niet?) zelf zou ik in zo'n
track als dit wat 'nieuwere elementen' toevoegen. Maar dat is wederom natuurlijk
weer erg persoonlijk.

Ik vind um erg cool !!
stoer man, dank je wel :)

de definitieve versies staan nu online, de vraag die ik wil stellen is: zouden jullie de tracks aan zoveel mogelijk mensen kunnen doorsturen en laten horen. replies met hun mening zijn meer dan welkom. wat ik wil bereiken is dat de tracks al een beetje bekend zijn bij ons muziek lui voordat ze in de winkel liggen. een beetje hypen dus. mensen die hier tips voor hebben zijn altijd welkom.

I'm impressed:halleluja
Het grooved als de neten en ik denk dat met wat slimme marketing(de juiste dj's een promo geven en lekker laten hypen op ibiza) en een retestrakke radioknip hier wel een hit in zit.
Ik denk wel dat je van te voren moet zorgen dat alles gecleared is, op die manier kun je misschien zelfs gebruik maken van de originele stem van kurtis blow. Zit bijvoorbeeld te denken aan de shout have u got what it takes.

Een heel erg lekker uitgevoerd idee ben zeer benieuwd wat je nog meer gaat doen in de toekomst.:)

Origineel geplaatst door faab
I'm impressed:halleluja
Het grooved als de neten en ik denk dat met wat slimme marketing(de juiste dj's een promo geven en lekker laten hypen op ibiza) en een retestrakke radioknip hier wel een hit in zit.
Ik denk wel dat je van te voren moet zorgen dat alles gecleared is, op die manier kun je misschien zelfs gebruik maken van de originele stem van kurtis blow. Zit bijvoorbeeld te denken aan de shout have u got what it takes.

Een heel erg lekker uitgevoerd idee ben zeer benieuwd wat je nog meer gaat doen in de toekomst.:)

wow wat een complimenten bro!

ik denk dat voor de vinyl release ik niet de samples ga clearen op 2 redenen:

1) mijn eerste plaat "Wanna Dance" met grand master flash samples (zelfde tijd en groepje rappers als kurtis blow) heb ik ook niet gecleared en nooit problemen mee gehad.

2) ik heb destijds de sampels van Duran Duran laten clearen en die werden gedenied, nou dan kun je dus alles stop zetten.

Wat ik wil doen is de plaat gewoon uitbrengen en zodra er meer vraag naar is dan de samples clearen. De hype is gezet en dan is het voor hun een reden om te zeggen. OK wel de samples mogen gebruiken maar we cashen dan mee met je.. nou mij best! als mijn naam er maar boven staat hahaha.. en tja zou wel dope zijn om kurtis een shout out te geven.. misschien mag ik wel in zijn studiootje hem opnieuw afmixen ;-) droom droom droom

Je hebt gelijk want als de plaat een hit wordt dan is gelijk je naam gezet.

Anyway, good luck with it;)

Ik vind 'em beter dan je vorige track :)
Ik kan me herinneren dat er toen een hoop kritiek was over hoe de boel dichtgecompressed was maar hier lijk je daar geen last meer van te hebben. Ligt dit nou aan mij of heb je bepaalde dingen gewoon echt anders gedaan deze keer qua compressie?
Het is niet helemaal mijn stijl muziek maar het zit wel gewoon goed in elkaar dus eh...ga zo door :)

die misjah versie zouk misschien nog kopen ook .. lekker geknipt en heerlijk arrangement
zodat hij ook wat complimenten mag krijgen !!

ben voor de rest niet zo fan van jamie zijn stijl ..
al vond ik die jazzy dingen van een maand terug erg oke .. hier word ik niet warm of koud van
naja genoeg negatief ...

leuk he dat uitwisselen in logic ;)

zo moet ie gaan worden ..

Attachments

• groovefanatics001.jpg
    groovefanatics001.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 149
de hoes blijft blank (wit of zwart) ivm kosten :( maar dit worden de labels.. binnenkant van het vinyl..

wellicht bij toekomstige releases dat er wel een hoes komt :) .. stap voor stap.

ik heb hem zelf in de auto nageluisterd en heb zelf een paar kritieke punten:

de basskick moet meer aanwezig zijn..
de verhouding valt verkeer tussen wanneer de bassline erin valt en wanneer niet.. ik bedoel.. zonder basssline is alles veel harder en met bass zachter.. als de bass in komt moet ie juist knallen..
reverb op het begin is ook wat teveel..
ik stoor me denk ik het meest aan het begin en de overgang van de intro naar de track zelf..
moet meer low bit zonder bass en dan kabam!..

verder vind ik wel dat de volheid erop vooruit is gegaan..

ik heb dit in een kwartiertje 's ochtends gedaan dus vanvaond even wat meer tijd aan besteden..
wat jullie?

Laatst gewijzigd:
Back