Groove Fanatics 001

Origineel geplaatst door Dobre
dope allemaal man!

wie heeft die illustratie gemaakt?

illu's zijn geript met daarom heen wat gedesigned door een gozer uit amsterdam die ik nog nooit heb gezien, via via je kent het wel.. maar de comic is geript (ssssst)..

ps Dobre, wat vind je van de track(s)

en mensen check ook even deze testmaster, het is echt puur een proefje, snel gedaan met Ozone..

test master

tracks vind ik cool, ik zou denk ik vooral die van jou draaien..zou meer in mijn set passen.

gaat als een kanarie!

geluiskwaliteit kan ik even niks over zeggen omdat ik nu achter een laptoppie zit zonder normale speakers.

(heet je nu voortaan jaimie fanatic?)

terug naar de mix, in de mix fixen....... "masteren" is niet een manier om de klank-structuur van je track goed te krijgen...in principe moet je track zonder enige mastering-truukjes al goed genoeg klinken, dan hoeft ie alleen nog door een goede mastering-engineer aangepakt te worden om em nog beter/harder te laten klinken en dan is ie klaar..... staar je dus niet blind op al die mooie tools ed.... wat ik zelf vaak doe is een limiter zoals Waves L2 of voxengo elephant over de eindmix knallen, zodat ie tegen 0,2dB ofzo gelimit wordt en dus lekker hard klinkt, en daarvoor/daarna evt nog met voxengo curveEQ een referentie-track ernaast leggen en evt klein beetje bij-EQ'en.....maar dat is dus puur zodat de track een beetje "meekan" met commerciele releases ter vergelijking..... als ik mijn track terugluister in bv de auto of op PC speakers en ik hoor problemen met bepaalde frequenties of geluiden dan moet je gewoon terug naar de echte mix om daar de geluiden harder/zachter/anders te maken

Origineel geplaatst door Dobre
tracks vind ik cool, ik zou denk ik vooral die van jou draaien..zou meer in mijn set passen.

gaat als een kanarie!

geluiskwaliteit kan ik even niks over zeggen omdat ik nu achter een laptoppie zit zonder normale speakers.

(heet je nu voortaan jaimie fanatic?)

vind ik stoer om te horen man :) zou dope zijn om je mijn shit te horen draaien!

ja ik betitel mijzelf ;-) voortaan Jaimie Fanatic.. om vele vele redenen, maar voornamelijk omdat ik een heel ander persoon ben geworden qua muziek en mij daarom ook anders wil neerzetten..

Origineel geplaatst door olafmol
terug naar de mix, in de mix fixen....... "masteren" is niet een manier om de klank-structuur van je track goed te krijgen...in principe moet je track zonder enige mastering-truukjes al goed genoeg klinken, dan hoeft ie alleen nog door een goede mastering-engineer aangepakt te worden om em nog beter/harder te laten klinken en dan is ie klaar..... staar je dus niet blind op al die mooie tools ed.... wat ik zelf vaak doe is een limiter zoals Waves L2 of voxengo elephant over de eindmix knallen, zodat ie tegen 0,2dB ofzo gelimit wordt en dus lekker hard klinkt, en daarvoor/daarna evt nog met voxengo curveEQ een referentie-track ernaast leggen en evt klein beetje bij-EQ'en.....

je hebt helemaal gelijk! vanavond ga ik opnieuw afmixen!

Origineel geplaatst door djsirjamez
illu's zijn geript met daarom heen wat gedesigned door een gozer uit amsterdam die ik nog nooit heb gezien, via via je kent het wel.. maar de comic is geript (ssssst)..

ps Dobre, wat vind je van de track(s)

en mensen check ook even deze testmaster, het is echt puur een proefje, snel gedaan met Ozone..

test master

Hey Jamez! Ik vind op deze laatste versie eigenlijk net even teveel compressie zitten, het pompt wel maar het luistert niet lekker weg op deze manier! Ik heb ook veel met Ozone gedaan en mijn algehele concusie is dat je heeel subtiel met de parameters van Ozone moet omgaan want anders wordt het een zompige bende..
Begrijp me goed, leuke coole track maar de "mastering", dat moet beter kunnen IMO.

succes!

Arv

je hebt helemaal gelijk! vanavond ga ik opnieuw afmixen!

ik zou wel oppassen dat je de essentie van die track niet uit het oog verliest...
misschien mix je hem wel zo dat ie beter klinkt maar minder leuk is.
ik zeg maar wat...

desondanks wel goed om veel aandacht aan je eindprodukt te besteden.

:)

Origineel geplaatst door Arv
Hey Jamez! Ik vind op deze laatste versie eigenlijk net even teveel compressie zitten, het pompt wel maar het luistert niet lekker weg op deze manier! Ik heb ook veel met Ozone gedaan en mijn algehele concusie is dat je heeel subtiel met de parameters van Ozone moet omgaan want anders wordt het een zompige bende..
Begrijp me goed, leuke coole track maar de "mastering", dat moet beter kunnen IMO.

succes!

Arv

ik ben het helemaal met je eens ARv! ik vond dat ook! .. ik wil ook meer scherpte in het laag en wat minder zompigheid.. vanavond ga ik mijn best doen.. in principe is de eerste versie goed.. als ik het niet beter doe dan zal ik het laten bij de eerste.. ik geef ook de perser denk ik de keuze uit 2 versies..

ik ben het helemaal met je eens ARv! ik vond dat ook! .. ik wil ook meer scherpte in het laag en wat minder zompigheid..

Ah! Je hebt hier in mijn ogen ook het moeilijkste onderdeel te pakken van het masteren.. Ik zelf heb vaak moeite om het netjes laag en hoog helder te krijgen met behoud van 'pompen' zal maar zeggen.
Het zal bij mij de combinatie ervaring/apperatuur wel zijn..

aRv

Origineel geplaatst door Arv
Ah! Je hebt hier in mijn ogen ook het moeilijkste onderdeel te pakken van het masteren.. Ik zelf heb vaak moeite om het netjes laag en hoog helder te krijgen met behoud van 'pompen' zal maar zeggen.
Het zal bij mij de combinatie ervaring/apperatuur wel zijn..

aRv

ik denk dat het gebruik van samples ook heel veel invloed heeft op de moeilijkheidsgraad..
als ik luister naar normale haha muziek.. dan zijn alle geluiden zo rond en hebben zelf al een mooi laag..
de piano, de gitaar, de drums.. hebben ieder een mooie ronding met ook een laag niveau.. bij samples zijn die dingen vaak weg gecut.. dus dan moet je dingen gaan vullen en dan vul je te veel.. en hup zompy zompy..

maar ik denk niet dat ik er heel ver vandaan zit..

Waar je bij stil moet staan is dat de basis (je samples dus) van een plaat afkomen die als gecompressed en geeqed EN gemasterd zijn.
En zou daar niet teveel met compressie gaan stoeien,mischien wat eq,naar je eigen smaak.

Laat de track gewoon wat hij is jamez,het klonk goed
laat het anders masteren door een pro<<<<<<
Persoonlijk ben ik zelf niet zo happig erop dat mensen software gaan gebruiken met mastering,je moet van erg goede huize komen om je track niet kapot te maken op die manier.
Vaak vind ik die soft helemaal niet klinken,het maakt eerder iets kapot dan het wat toevoegd.
Mensen denken alles zelf te kunnen sinds er soft is.

MAsteren...1 woord..besteed het uit.(kost mischien ff wat,maar dan heb je ook wat)

Ik zou het hartstikke zonde van je track vinden als je het op deze manier zou verknallen.<<<<<

Besteed je aandacht aan je muziek,die is goed,als je ook nog wil gaan masteren heb je er alleen maar kopzorgen bij.
Masteren is een vak appart,en wordt gedaan door mensen met knowledge en met ZEER goede oren.

verder ga zo door:)

Origineel geplaatst door Shivah
Waar je bij stil moet staan is dat de basis (je samples dus) van een plaat afkomen die als gecompressed en geeqed EN gemasterd zijn.
En zou daar niet teveel met compressie gaan stoeien,mischien wat eq,naar je eigen smaak.

Laat de track gewoon wat hij is jamez,het klonk goed
laat het anders masteren door een pro<<<<<<
Persoonlijk ben ik zelf niet zo happig erop dat mensen software gaan gebruiken met mastering,je moet van erg goede huize komen om je track niet kapot te maken op die manier.
Vaak vind ik die soft helemaal niet klinken,het maakt eerder iets kapot dan het wat toevoegd.
Mensen denken alles zelf te kunnen sinds er soft is.

MAsteren...1 woord..besteed het uit.(kost mischien ff wat,maar dan heb je ook wat)

Ik zou het hartstikke zonde van je track vinden als je het op deze manier zou verknallen.<<<<<

Besteed je aandacht aan je muziek,die is goed,als je ook nog wil gaan masteren heb je er alleen maar kopzorgen bij.
Masteren is een vak appart,en wordt gedaan door mensen met knowledge en met ZEER goede oren.

verder ga zo door:)

:)
thanks gozer voor je advies, ik zal hem zeker opvolgen.. als jij zegt dat de originele versie van mij goed klinkt.. nou dan gaat ie toch zo naar de pers :)

oh .. hier de sticker voor de hoes!!

Attachments

• sticker2.jpg
    sticker2.jpg
    21,8 KB · Bekeken: 164
Back