Alesis Andromeda A6

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hij emailt ook met een @consultant.com adres.
Ik heb er geen precieze info over maar google linkt het email adres toch vaak met scam.

EDIT: google linkt niet het exacte adres met scam, wel het domain @consultant.com
Wou ik toch nog even recht zetten.
Maar wat mij betreft is het duidelijk.

Laatst gewijzigd:
Ah jij hebt hem ook een mail gestuurd? Ik heb hier wel nog wat foto's van die andromeda.
Ik zal dat naar Thoraval sturen... Een beetje zinloos, maar ja...

Ook totaal niet verdacht dat een Google search naar het bedrijf dat die escrow account aanbiedt ("Wiss Cargo") maar 6 hits geeft op Google, waarvan geen enkele voor de site wisscargo.com. O ja, die site is ook nog eens geregistreerd op naam van een anoniem domeinregistratiebedrijf. Daarnaast heeft het bedrijf twee logo's voor hetzelfde merk en zijn de getoonde kwaliteitslabels onleesbaar en niet gelinkt naar een officiƫle site. Ook zijn grote delen van de tekst op de site juist dezelfde als van een hoop andere van deze bedrijven, waarvan de respectievelijke sites voor het grootste deel momenteel al niet meer bestaan. Raar ook dat het opgegeven adres gewoon ergens een smal straatje in een volkswijk van Londen is, waar enkel woonhuizen staan en een vrachtwagen al bijna niet eens zal geraken.

Nog een leuke: de site geeft onderstaande boodschap bij een prijsaanvraag voor een verzending:
We have received your quote message.
Our officials will gave you the best solution as soon as possible.
Thank you for choosing our services.
Heel leuk, maar misschien moet je dan ook mijn contactgegevens hebben?

Zoals mijn Belgische vrouw die momenteel niet kan vertalen omdat ze in de VS werkt altijd zegt: when something sounds too good to be true, it probably is. Die gast heeft hoogstwaarschijnlijk niet een A6, laat staan elektriciteit, daar in Nigeria.

Spijtig genoeg zijn er altijd wel mensen die niet hard genoeg nadenken en op zo'n voorstellen in gaan.

Laatst gewijzigd:
Plus als ik het IP-adres uit

(x-store-info:4r51+eLowCe79NzwdU2kR3P+ctWZsO+J
Authentication-Results: hotmail.com; sender-id=none (sender IP is 74.208.5.67) header.from=knightllc@consultant.com; dkim=none header.d=consultant.com; x-hmca=none
X-SID-PRA: knightllc@consultant.com)

intik dan kom ik in de VS uit (http://whatismyipaddress.com/ip/74.208.5.67) + een hele hoop reacties op dit ip-adres. Inderdaad een Nigeriaan :p

Misschien is het wel handig om hier een database aan te leggen die alle gegevens ( serie nummer / bijzonderheden ) van de synthesizers en andere apparatuur van leden bevat, als er dan ergens een gestolen apparaat word aangeboden valt ook meteen te checken of het vertrouwd is of niet.
Moeten wel alle leden meewerken en melden als ze iets verkopen om de database op orde te houden :eureka:

:okdan:

Op zich eigenlijk geen slecht idee! Maar je kan natuurlijk ook gewoon zelf je serienummers en omschrijvingen van je toestellen in een bestandje bijhouden tot je een diefstal meemaakt. Wanneer er dan een instrument gestolen wordt, kun je het in een database van "gestolen goederen" steken, waarbij iedereen een bericht van krijgt om op te letten wanneer men een instrument van dit merk en type koopt. (Ik zou dit niet zo erg vinden, maar ik vermoed dat sommigen het na een tijdje wel spam zouden vinden).

Alleszins de moeite waard om zo'n database bij te houden.

Plus als ik het IP-adres uit

(x-store-info:4r51+eLowCe79NzwdU2kR3P+ctWZsO+J
Authentication-Results: hotmail.com; sender-id=none (sender IP is 74.208.5.67) header.from=knightllc@consultant.com; dkim=none header.d=consultant.com; x-hmca=none
X-SID-PRA: knightllc@consultant.com)

intik dan kom ik in de VS uit (http://whatismyipaddress.com/ip/74.208.5.67) + een hele hoop reacties op dit ip-adres. Inderdaad een Nigeriaan :p

jij bent egt goed;-]

mindre verhaal weer ..
ast egt een stolen a6 is

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back