Computer probleempje !!

boestaman

Stamgast
Ik heb een klein probleem met mijn computer. Hij speelt alles versnelt af. Het lijkt wel of die op de verkeerde frequentie staat, zelfs de windows piep speelt die versnelt af. Wie o wie kan mij met dit irritante probleem helpen?

Ik zou zo graag de Synthforum tracks in normale speed beluisteren.

Alvast bedankt !!

Ik weet niet precies wat voor een soundcard er in zit. Ik dacht een soundblaster. Volgens mij is het gewoon een instelling in windows , maar kan het helaas niet vinden:stupid

wellicht staat de samplerate van je geluidskaart te hoog ingesteld zodat gewone wavs te snel worden weergegeven.

Verkeerde driver misschien? Ik zou de driver verwijderen en even opnieuw installeren. De samplerate van de files wordt waarschijnlijk niet meer herkend en daardoor reageert je kaart verkeerd. Driver opnieuw installen zou voldoende moeten zijn

Origineel geplaatst door Almeros
Probeer je drivers eens wat in te stellen.... wieweet staat ie op 48 kHz oid terwijl je kaart dat eigenlijk niet aan kan. En dan gewoon op 44.1 kHz zetten....

Ik kan de samplerate echt nergens vinden . In eerste instantie dacht ik dit ook. Ga nog wel ff verder zoeken naar de samplerate.

Bedankt voor de tips.

Origineel geplaatst door Lacrosse
Verkeerde driver misschien? Ik zou de driver verwijderen en even opnieuw installeren. De samplerate van de files wordt waarschijnlijk niet meer herkend en daardoor reageert je kaart verkeerd. Driver opnieuw installen zou voldoende moeten zijn

Ga ook zeker proberen ! Ik laat wel weten of het gelukt is. Bedankt in iedergeval !

Origineel geplaatst door Musicmaker
Heb je ook bij Geluiden en Multimedia gekeken in het configuratiescherm?

Ja staat er hel;aas niet bij. Het is ook een simpel geluidskaartje.

of misschien hebben de smurfen ingebroken... 8o)

Drivers opnieuw installeren zou wel kunnen helpen. Anders moet je reclean is proberen. Repareerd fouten in het register. Kan echt heel goed werken. Als je um gebruikt maakt ie trouwens een backup, dus als het problemen opleverd nadat je reclean gebruikt hebt, dan kan alles terugdraaien. Anders als je in 2000 een backup gemaakt hebt, via start->bureauaccesoires->systeemwerkset, dan kun je die gebruiken als je wilt. Windows opnieuw installeren (met behoud van je instellingen natuurlijk) kan ook helpen. Is niet altijd zonder gevaar trouwens, dus het is wel slim om je belangrijke bestanden te backuppen.

regclean:

http://www.download.com

Back