geluidsisolatie

Hazes

Vind ik leuk
Hoe kun je je studio (muziekhok, etc) op een voordelige manier van geluidsisolatie voorzien. Ik weet dat het erg lastig en duur is om te boel te isoleren en dat het vaak vanaf de grond af aan gedaan moet worden, maar wellicht zijn er nog gouden en betaalbare tips van forumleden over geluidsisolatie. Wat moet je beslist niet doen en wat beslist wel om de relatie met je buren goed te houden (lijkt me erg wenselijk) zonder altijd met een hoofdtelefoon te moeten werken of op een erg laag volume? Dit laatste even afgezien van het maken van afspraken over tijdstippen dat het wel ff wat harder kan. Ik ben benieuwd of jullie nog zinnige dingen weten.

Er zijn heel veel zinnige tips geweest in diverse threads.. Probeer de zoekfunctie eens, want anders vervallen we iedere keer in herhaling!

gr.
Arv

Ik zit op een hoek appartement en mijn kamer aan de buitenmuur gekozen, om zo min mogelijk last te veroorzaken.
Dus kies een kamer in je huis die zo ver mogelijk van je buren vandaan is als dat kan.
Daarnaast heb ik op mijn muren van die zwarte geluidsplaten van de gama geplakt, maar dat was meer om refectie van mijn monitors tegen te gaan echt geluid islolerend naar buiten zijn ze niet.
Je monitors aan de muur bevestigen zal waarschijnlijk ook niet bevordelijk zijn gezien het contact met de muur. Je monitors op een standaar die met van die spikes contact maakt met de grond zal in ieder geval de bass wat tegen gaan. Maar geluid blijft in gewone woonhuizen helaas altijd een probleem.
Mmaak afspraken met je buren evt tijdstippen af spreken en dat ze altijd kunnen aankloppen als je het te gek maakt.
Dit soort afspraken maakt het dat buren niet zo snel geirriteerd raken dan als je niks afspreekt en in een keer een klere herrie loopt te maken.

Nou wil ik ook niet vervelend terug doen hoor ;) maar ik had het eigenlijik over betaalbare (meestal dus kleine) aanpassingen die je kunt doen om overlast zoveel mogelijk te voorkomen. Hier worden wel goede tips gegeven maar die zijn vaak erg omslachtig en duur.

Origineel geplaatst door n0_key

Algemener:

https://www.synthforum.nl/forums/se...d=176080&sortby=lastpost&sortorder=descending

Nou, niet om vervelend te doen, maar een nieuwe draad lijkt me in dit geval alleen op zijn plaats wanneer je een specifieke vraag hebt die niet beantwoord wordt in het zoekoverzicht...

Algemeen is ook heel leuk hoor, maar voordat je iets gevonden hebt wat bruikbaar is, ben je halve dag kwijt met het doorspitten van draadjes, enneuh, ik heb daar niet echt de tijd of zin voor. Daarom leek het mij handig om eens een aantal simpele makkelijk toepasbare tips te krijgen in één thread.

Ik had de zoekfunctie ook gebruikt nl....

Origineel geplaatst door Hazes
Nou wil ik ook niet vervelend terug doen hoor ;) maar ik had het eigenlijik over betaalbare (meestal dus kleine) aanpassingen die je kunt doen om overlast zoveel mogelijk te voorkomen. Hier worden wel goede tips gegeven maar die zijn vaak erg omslachtig en duur.

betaalbare oplossing nummer 1 : je muziek niet te hard afspelen ;) :D

betaalbare oplossing nummer 2 : gebruik een koptelefoon :) :P

en serieus : geluidsisolatie van de Gamma......dikke ( het liefst wollen ) vloerbedekking gebruiken....

als je het echt goed wil doen,gaat het je helaas veel geld en moeite kosten....

betaalbare oplossing nummer 1 : je muziek niet te hard afspelen
betaalbare oplossing nummer 2 : gebruik een koptelefoon

:D :D heb jij wel nodig en dove buren:D :D

Gewoon een beetje letten op het geluidsniveau en alleen tijdens het mixen wat harder pompen.
De koptelefoon gebruiken op een niet te hard niveau en af en toe een praatje maken met de buren of alles in orde is:D

De goedkoopste optie die ik ken qua isolatie zijn eierdozen, maar ik denk wel dat je dan tot sint juttemis eieren aan het eten bent:D :D

Back