Syntesaiser muzak

ano220424

in de ban
in de ban
Beetje knutselen met synths & sequenser. Voor de liefhebbers van het genre.
SuperNova II
Korg MS2000
S 5000
Logic

Attachments

• PsychoTropic_SF.mp3
    9,4 MB · Bekeken: 63
Haha, ben er gelijk weer mee aan de slag gegaan nu je besloten hebt je sampler te houden? Leuke zanglijn trouwens. En ook een leuke track verder.

Dank voor de aangename reacties.
De S5000 is werkelijk een erg krachtig toestel. Punt is alleen dat het een 'lege' bak is als je 'm opzet.
Vraagt toch een aanzienlijke inspanning als je goeie sounds uit dit ding wil halen.
Tenmisnte als je verder wil kijken dan sounds van standaard CD'roms

Wat de track betreft : eigenlijk is dit niet veel meer dan wat geijkte formules bij elkaar zetten.
Persoonlijk vind ik het soms moeilijk om van die formules los te komen.

De zanglijn komt van een website die CC mixter noemt. http://ccmixter.org/
Voor diegene die dit niet kennen : hier vind je composities waarbij je in staat bent aparte tracks te downloaden die je dan kan 'remixen'
Interessant om even te checken.

Voor diegene die dit niet kennen : hier vind je composities waarbij je in staat bent aparte tracks te downloaden die je dan kan 'remixen'
soort van online magix dus

Ik ben het met alle commentaren eens, behalve die van Teluur.

Mooi nummer geworden; beetje kort helaas, maar :okdan:

Fijne compositie met een leuke hint naar de 80's, niet heel spannend, maar kabbelt goed voort op de achtergrond. De main synth hook vind ik heel goed, maar krijgt niet genoeg aandacht omdat de harmonie niet mee beweegt! Dit werkt goed als intro, maar voor mij zou hij echt "opstijgen" als in het 2de of 3de rondje de baslijn mee gaat bewegen met de hook. De mix, vind ik wel de moeite van het vermelden waard, is well done! Mooie verb en diepte zitten er in. Waarin en met welke gear is dit gemixt?

Doet mij denken aan chemical brothers, (bepaalde liedjes) klinkt leuk dus.

Vindt alleen die drums er totaal niet bijpassen en halen het geheel flink na beneden. Zou bijna zeggen dat een hobbyknooier (zoals ik :D ) heel amateuristisch wat kartonnen dozen drums heeft geplakt onder een instrumentaal/zang stuk. Ook kwa dynamiek en mix passen ze totaal niet in het verder best wel warme stuk.

Zou dus even de drums opnieuw doen en toch wel in de zelfde kwaliteit maken als de rest van de track. Verder erg leuk inderdaad.

Fijne compositie met een leuke hint naar de 80's, niet heel spannend, maar kabbelt goed voort op de achtergrond. De main synth hook vind ik heel goed, maar krijgt niet genoeg aandacht omdat de harmonie niet mee beweegt! Dit werkt goed als intro, maar voor mij zou hij echt "opstijgen" als in het 2de of 3de rondje de baslijn mee gaat bewegen met de hook. De mix, vind ik wel de moeite van het vermelden waard, is well done! Mooie verb en diepte zitten er in. Waarin en met welke gear is dit gemixt?

Goede tips. proberen waard. Thx.
Wat de mix betreft : ik gebruik Motu 896 interfaces / Denon POA 1003 Vintage amp en Quested H108 monitors.
Verder gebruik ik soms het 'True stereo' principe.
2 instances van dezelfde galmen voor L&R signaal waarbij de programma's licht van elkaar afwijken qua galmtijd, E.R. en EQ. Je moet dan wel 2x mono opnames of sporen van 1 synth maken uiteraard.

Dit werkt bv ook heel goed met acoustische gitaren.
2x partij opnemen waarbij je de gitaar licht ontstemt ten aanzien van de eerste opname. Geen chorus kan dit evenaren.

Doet mij denken aan chemical brothers, (bepaalde liedjes) klinkt leuk dus.
Zou dus even de drums opnieuw doen en toch wel in de zelfde kwaliteit maken als de rest van de track. Verder erg leuk inderdaad.

Goeie tip maar enig idee wat voor soort drums ? Heb ze nu bewust zo eenvoudig mogelijk gehouden.

Ik vind het wat gay klinken ;)

Oh Ken, waar zijn de warme nachten van weleer ?:luv:

Laatst gewijzigd:
Ja lekker nummertje. Ik kan mij er wat bij voorstellen wanneer 6trak zegt dat 'ie er wat Jan Hammer in hoort. Dit nummertje zou inderdaad zo onder een afleverng van Miami vice kunnen. Er zit wat zwoels is en zoals iemand anders ook al zei, het kabbelt lekker rustig door. Het ligt in ieder geval lekker in het gehoor. :okdan:

Back