2 Computers syncen.

Draas

Nieuwkomer
Dag allemaal,

Ik wou graag weten hoe je 2 computers aan mekaar synced?
volges mij is dit wel mogelijk toch? ik weet alleen niet hoe.
en kan dat met elke geluidskaart enzow?

Alvast bedankt!

Kun je ook op een fatsoenlijke manier je vraag stellen?
Dit getuigt toch wel van bijzonder weinig fatsoen IMHO.

Origineel geplaatst door fuse
Kun je ook op een fatsoenlijke manier je vraag stellen?
Dit getuigt toch wel van bijzonder weinig fatsoen IMHO.

Wow sorry hoor, ik snap je probleem niet echt, maargoed, ik zal de vraag iets anders formuleren:

Ik ben samen met een vriend bezg met een liveact achtig iets.
Hierbij gebruiken we ook 2 computers.
Om het allemaal soepeltjes te laten lopen is het het beste als we de 2 computers synchroniseren.
(We gebruiken 2x Reason 2.5, die willen we laten syncen)
Nou hebben we alleen geen idee hoe dat werkt.
kan iemand ons daarbij helpen?

Bj voorbaat dank!

Zeker nog geen FAQ gelezen of de zoek functie gebruikt?

En ja, ik ben kortaf en ik weet ook dat je nieuw bent.
Maar je voorstellen een aangeven of je al gezocht had lijkt me niet meer dan normaal.

Want hier is al heel veel over gepost (oa door ondergetekende).

Moderator: Kun je dit topic sluiten? ben bang dat ik geen fatsoenlijk antwoord krijg.

nou fuse, niet zo sjaggo....is toch een normale vraag?

als ik me niet vergis kan reason niet als midi sync master werken (vanwege geen midi out) en dus heb je een probleem...de enige manier is om een 3e applicatie (software of hardware) te gebruiken die als master clock werkt, en dan de 2 reason's daar allebei aan slaven....

Olaf

bedankt fuse ;) en olafmol!

wat zouden we dan eventueel als masterclock kunnen gebruiken?
we kunnen reason niet rewiren aan cubase ofso, omdat dan de oxygen niet meer werkt op reason (volgens mij)
dus dan zouden we het hardwarematig moeten doen.
maar hoe? :confused:

ga maar is even die zoekresultaten van fuse doorkijken :)

Origineel geplaatst door bambamstudio
sluiten lijkt me niet nodig,
en idd, eerst ff zoeken is normaal, en wouter is in de bonen met zijn nieuwe mixer.....:)

Weet je het zeker? Denk eerder dat hij gefrustreerd is van de vele opties en menu's in dat nieuwe turbobakkie gezien de post 8)

Nou ja de vraag staat los van de manier waarop deze gesteld is. Die viel bij mij even fout. Nochalant, gebrekkig nederlands en erg onduidelijk.
De 2e post en verder was wat ik 'normaal' vind dus je kunt het wel. :)

En als ik al gefrusteerd ben is het feit dat die k-pc niet fatsoenlijk te syncen is omdat die k-amt niet goed werkt met dat k-cubase. Dat werkt alleen goed met dat k-logic maar dat wil ik niet gebruiken. En ik verwacht ook niet dat dat k-reason te syncen is tenzij je een externe bron gebruikt van een hardware sequencer of zo.

ik zelf heb tijdje een configuratie gedraaid waarbij ik twee logic aan elkaar syncten dit deed ik via midi

PC1--PENTIUM 4--LOGIC--MIDI VIA EMAGIC AMT8
PC2--PENTIUM 3--LOGIC--MIDI VIA TERRATEC EWS88D.

Dit werkte bij mij prima gewoon de in van de ene pc in de out van de andere. en de in van de andere in de out van de ene.

ik had dan wel meerdere midi poorten maar als je toch geen midi hardware gebruikt zou kunnen volstaan met bijvoorbeel twee creative kaartjes. zolang er maar een midi poort op zit.

En als ik al gefrusteerd ben is het feit dat die k-pc niet fatsoenlijk te syncen is omdat die k-amt niet goed werkt met dat k-cubase.

U got a point there !

Nou ja de vraag staat los van de manier waarop deze gesteld is. Die viel bij mij even fout. Nochalant, gebrekkig nederlands en erg onduidelijk.

Wat een ongelooflijke onzin mijnheer de schoolmeester . Bah ! Echt triest . Die jongen stelt toch op een normale manier een vraag .

Amaai seg, wat ben jij vandaag effe 'square' ...
Doe me er aan denken in het vervolg al mijn vragen aan jouw in pseudo-cool hybride nederlands-engels met een l33T hAX0r-ing touch te stellen. Een klein voorsmaakje :

LOLLOL fUse sI in slEgte humEURzzz !!!1!11!1
yo Homy'zzz waZZup with tEh computzz 'n stuv???

Heb ik je al razend gekregen, fuse ?? ;)

--ontopic

...Om even op dezelfde kordate manier als de vraag gesteld is te antwoorden :
2 computers aan elkaar syncen via MIDI is shit. Werkt slecht en stuffz. Volges mij vodden!!!

Kun je het niet zo doen:

PC 1
-Cubase SX met system link
-Rewire
-REASON 2.5 (sequencen gewoon in REASON)

PC 2
-Rewire

PC 1 en 2 optisch linken.

Klaar..............!?

Heb ik zelf nog nooit gedaan hoor, maar zou toch moeten kunnen?

koop anders een TR 707 als master clock, kost niet zo heel veel en is nog vette drumcomputer ook

Origineel geplaatst door arnomusicman
Kun je het niet zo doen:

PC 1
-Rewire

PC 2
-Rewire

PC 1 en 2 optisch linken.

Klaar..............!?

Heb ik zelf nog nooit gedaan hoor, maar zou toch moeten kunnen?

Da's wel een dure oplossing hoor, nog eens twee extra exemplaren van Cubase SX erbij kopen... En daar komt bij dat SX momenteel bekend staat om z'n verschrikkelijk slechte sync (al schijnt eea wel iets verbeterd te zijn, er schijnen nog veel gebruikers last van slechte sync te hebben). Je kunt dan beter Cubase VST 5 proberen (die heeft ook Rewire toch?), die is al stuk goedkoper 2e hands te krijgen als het goed is :kroon:

OK, ik ben geen schoolmeester of een anti hax0r. Jullie kunnen het niet eens zijn met mij en da's OK. En als ik iets niet begrijp dan zeg ik dat want op een andere manier werkt het niet. En wie die eerste post begrijpt (zonder wat daarna volgt) die zal dan wel telepatisch begaafd zijn of zo.
En tsja het was erg direct maar soms heb ik ook een bad hairday.

Maar over die oplossing.
Je kunt wel met Cubase SX/SL gaan syncen, maar om daar speciaal Cubase voor aan te schaffen lijkt me dus erg onhandig. Dan is Olaf's oplossing nog het meest praktische gewoon een hardware device als masterclock gebruiken en naar de twee systemen slaven. Helemaal voor live want dan heb je metteen je hand bij de knop van dat apparaat als er iets fout gaat. Met software werkt dat gewoon onhandig en omslachtig, dat wil je niet live.

sorry fuse ik zou eigenlijk verwachten van jouw dat je dat wel begreep, twee computers aan mekaar syncen?
dat alleen is eigenlijk al genoeg

minpunten:W ;)

Back