Cubase SX 1.061 update

fuse

Gepokt en gemazeld
Sneller dan verwacht :D

Sneller dan verwacht :D

Da's mooi en zelfs sneller dan ik had verwacht :D

Had op de VST day's al van iemand opgevangen dat hij eraan kwam maar zo snel had ik niet verwacht.

Wel mooi dat dat Export to Audio probleempje is verholpen (miste altijd de eerste noot moest dus altijd de markers verzetten en mijn Project verschuiven met 1 bar )

Dank je wel Fuse !!!! :halleluja :biertje: :okdan: (zelfs op www.kvr-vst.com stond nog niets)

:yamaha: :dubbel: :okdan:

Damn... Nog steeds geen 'freeze' functie zoals in Logic? =(

Dat is echt briljant... Stel je loopt een beetje tegen je CPU grens aan : hup, freeze je een paar VSTi tracks, die worden snel even gebounced naar audio en hoppa... meer CPU power vrij. Wacht, toch maar wat veranderen? Even 'unfreezen' en je kunt je VSTi track weer aanpassen.

Ik had zo gehoopt dat dit er bij de volgende SX update in zou zitten maar nee dus...

<zucht>

Thanx voor de mededeling, eindelijk......:gaap:

gr. Tom

Graag gedaan. :)

Nou ja, Steinbug krijgt natuurlijk alle credits (en scheldpartijen)

En van die freeze schijnt er een DX plugin uit te komen die ongeveer hetzelfde doet.
Maar je kunt ook een macro gebruiken in SX zelf. Dat stond op de site over dat Cubase SX boek waar Bamse het laatst over had.

Dat moet ik nog kopen trouwens.

Origineel geplaatst door mikeandrews

Dat is echt briljant... Stel je loopt een beetje tegen je CPU grens aan : hup, freeze je een paar VSTi tracks, die worden snel even gebounced naar audio en hoppa... meer CPU power vrij. Wacht, toch maar wat veranderen? Even 'unfreezen' en je kunt je VSTi track weer aanpassen.

Ik had zo gehoopt dat dit er bij de volgende SX update in zou zitten maar nee dus...

<zucht>
DIT is wat voor jou!!!

Freese zit er eigenlijk dus allang in, voor Logic 6 er mee kwam...

Have fun!

Hehe,

Het gaat zoveel makkelijker als je een plugin voor dat filmpje hebt.

Maar qua midi is het dus nog steeds k met p.
Daar wordt je dus niet zo blij van.

Origineel geplaatst door n0_key
DIT is wat voor jou!!!

Freese zit er eigenlijk dus allang in, voor Logic 6 er mee kwam...

Have fun!

Hey thanks, dat is inderdaad een manier :okdan:

Maaaaaar... het is ietsjes omslachtiger dan 1 knopje indrukken voor je VSTi-track, en bovendien zou ik me niet kunnen bedenken hoe je makkelijk via een macro een track kunt 'unfreezen' om snel een nootje te veranderen (al kun je dit zonder macro wel relatief makkelijk door gewoon even je audio-track te deleten en je VSTi track weer actief te maken).

Maar heel erg bedankt, dit opent perspectieven :halleluja

Vind sowieso dat veel ontwikkelingen in die software-pakketten (dus niet de update naar SX, die is groots) sowieso inspelen op de vreselijke luiheid van sommige gebruikers.

Men wordt tegenwoordig al moe van dubbelklikken dus gaan we parametervelden maken die actief worden als je de muis er op houdt.

Zo vind ik persoonlijk het bouncen van tracks ook iets wat bij de ambachtelijkheid van het mixen hoort. Maar goed...

Origineel geplaatst door Mike-E

Zo vind ik persoonlijk het bouncen van tracks ook iets wat bij de ambachtelijkheid van het mixen hoort. Maar goed...

Tja, dan kan je ook wel stellen dat je beter met tape kan werken...

Bouncen in het digitale domein al dan niet met FX, mooier kan het niet. Wat nou verlies op je DA/AD conversie. Bovendien is het nog sneller dan real-time ook. Daarnaast hoef je geen gigantische mixers te hebben om een mixdown te doen. Ik zie alleen maar voordelen, die eigenlijk niets met luiheid te maken hebben.

Maar, als jij liever bounced door het real-time te recorden via je mixer, why not?

Overigens kan ik me voorstellen dat je in het geval van een hele mooie tafel en hardware FX soms wel op die manier mixt, maar goed, dat is een luxe ding...

Huh? Ik reageer op een posting over een freeze-knopje, in een thread over SX, ik werk met SX...?...

Met freezen bounce je min of meer een aantal midi/audiotracks naar één audio-track.

Origineel geplaatst door fuse
Graag gedaan. :)

Nou ja, Steinbug krijgt natuurlijk alle credits (en scheldpartijen)

En van die freeze schijnt er een DX plugin uit te komen die ongeveer hetzelfde doet.
Maar je kunt ook een macro gebruiken in SX zelf. Dat stond op de site over dat Cubase SX boek waar Bamse het laatst over had.

Dat moet ik nog kopen trouwens.

Ik dacht dat ik toch wel een vergevorderd gebruiker van Cubase was maar van 'freeze' had ik nog nooit gehoord!?:confused:
De laatste thread heeft het over een 'min of meer bouncen' , wat is het nou precies?

Heet dat boek trouwens 'Cubase SX Power' by Robert Guérin? Die heb ik namelijk aangeschafd n.a.v. een aantal reviews. Zou voor de beginner en professionele gebruiker een 'must' zijn.
Nu moet ik zeggen dat ik er best een aantal dingetjes uitgehaald heb die bruikbaar waren, vooral de uitleg over het syncen via allerlei SMTP manieren, maar voor het overgrote deel is deze pil toch meer geschikt voor mensen die net beginnen of een stukje gevorderd zijn; of
bedoelen jullie een ander boekie? Laat't me even weten

gr. Tom

Freeze is een soort bouncen, maar dan anders. ;)

Freeze is bouncen van een kanaal. Hetzij audio/softsynth. Dan wordt er gebouced inclusief de softe FX die erop zit.
Die macro was eigenlijk niet zo moeilijk. Je neemt een kanaal solo. Je bounced de main output naar een apart spoor, je zet alles weer aan en dat orginele spoor uit. (plus evt FX/Softsynths)

Maar zoiets is dus heel makkelijk als je dat met een knop kan doen.

thx
weeral mega veel fixes
ik vraag me soms af of ze die software wel testen voor ze die uitbrengen

Origineel geplaatst door rvooh
thx
weeral mega veel fixes
ik vraag me soms af of ze die software wel testen voor ze die uitbrengen

Lijkt wel of al die softwarehuizen Microsoft na doen.......... nee, dus.

Origineel geplaatst door mikeandrews

<zucht>

DAT is een vette functie!!! Helemaal met je eens. Laat ze dat please toevoegen inderdaad!!!! :halleluja

Probeer die link nu eens die ik in mijn eerdere post gaf. Daar kan je zien hoe je gemakkelijk een macrootje maakt waardoor je in SX kan 'freezen' met 1 knopje...

Back