Bereik pitchknop Arp Odyssey MK1

Nisei

Ouwe rot
Ik heb een Odyssey MK1 waar later een PPC op is gezet. De vibrato functie werkt wel lekker maar de pitch shift heeft wel een erg klein bereik. Kan iemand me zo vertellen hoe groot het bereik van de originele pitch draaiknop is? Ik zit er aan te denken om naast de PPC ook nog een pitchknop te zetten zodat ik kan kiezen welke ik gebruik.

De mijne staat al weer een tijd niets te doen moet ik zeggen, maar het bereik van de pitch knop is naar ik meen te herinneren vrij groot. Volgens mij meer dan 1 octaaf. Of dat standaard is durf ik niet te zeggen want ik heb een beetje apart exemplaar :)

Bedankt voor je reactie.
Dan is het zeker de moeite waard om naast de PPC nog een pitchknop met center detent te hebben. Aangezien deze er eerst ook al op zat lijkt het me geen probleem om deze er naast te zetten. Ik zal het es even gaan uitzoeken.

Normaal is een oktaaf. Ik heb vroeger de pitchknop gebruikt om de Odyssey -- zonder de schuifregelaars in de VCO sectie te gebruiken -- over een bereik van +/- één oktaaf te stemmen. De blind spot in het midden is weliswaar vrij groot.

Stephen

Ai, 1 oktaaf vind ik ook wel erg weinig. Misschien dat ik dan wel een schakelbare stereo potmeter met schakelaar op de 2 coarse tuners zet.

Ja, maar in combinatie met die Transpose schakelaar heb je een bereik van al met al +/- drie oktaven. Dat is handig om te hebben maar zeker géén voldoende vervanger voor octave switching als bij de Mini Moog of zo. Volgens mij is dat de enige tegenvaller bij de ARPs (maakt niet uit of het een Odyssey, 2600, of Axxe is). Maar dit systeem heeft ook een paar voordelen...

Stephen

De transpose is natuurlijk onmisbaar maar tijdens sommige solo's geen optie. Ik ga wel even wat experimenteren en laat even weten of er iets bruikbaars te maken valt.

Back