Roland D10

eino

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over software voor een Roland D10.
Met welke Winodws software is deze oude synthesizer te programmeren.

Ik heb nog een oude Roland PG-10 programmer liggen die ik eventueel wil verkopen. Kan dat ook via dit forum?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Hoi eino,

Welkom op het forum :biertje:

Ik vraag me af of er software is waarmee je de D-10 kan programmeren...heb er zelf nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar dat zegt niet alles want op computervlak ben ik niet heel erg thuis. Misschien is er iemand die jouw vraag met zekerheid kan beantwoorden.

De PG-10 kan je hier op Synthforum onder Marktplaats Aanbod te koop aanbieden. Je kan het beste eerst de huisregels even doornemen, maar ik kan je alvast verklappen dat je in ieder geval verplicht bent een richtprijs te noemen (gaat hier niet per opbod) :)

Maarre....met die PG-10 kan je toch hardstikke mooi je D-10 programmeren? Vraag me af of dat met een Windows programma, voor zover dat al bestaat, beter zou gaan. Als je de synth wil blijven gebruiken zou ik de programmer in ieder geval niet snel weg doen.

Er bestaat idd veel ROland D- editors, te beginnen met op amiga en Atari,,
Op pc zullen ze wel van voor XP zijn,, zoek effe zelf op roland D-5-10-20 editor ??

Evt zou je als je er eentje voor de Atari St kunt vinden, ook een Atari ST emulator op je pc kunnen instaleren. Ik heb gehoord dat er zijn die ook MIDI ondersteunen. Zelf heb ik dat nog nooit geprobeerd helaas. De tip om de programmer te behouden ondersteun ik als je zelf sounds wil maken. Het is vele malen makkelijker om echte schuifjes te bewegen dan met een muis te klooien.

Okey, tijden veranderen,, k vind de link ook niet direct terug, Stuur maar een PB,,

Evt zou je als je er eentje voor de Atari St kunt vinden, ook een Atari ST emulator op je pc kunnen instaleren. Ik heb gehoord dat er zijn die ook MIDI ondersteunen. Zelf heb ik dat nog nooit geprobeerd helaas. De tip om de programmer te behouden ondersteun ik als je zelf sounds wil maken. Het is vele malen makkelijker om echte schuifjes te bewegen dan met een muis te klooien.

Idd, met de Atari St emulator Steem werkt dat perfect!

Back