Fairchild 670, drip PCB

je zou hem, Automatic Electric Europe,
dus kunnen vragen een nieuwe chocke te wikkelen op je oude kern.
kon nog wel eens een hoop geld schelen, en je hebt dan gelijk een soort van origineel.

Grappig lettertype opeens......:okdan:

:koffie:

volgens mij kan je hem beter ptp bouwen ipv. op een print.

scheelt een hoop geld, en hij wordt beter.

:koffie:

Geeft dit nu ook een andere klank? Als ik lees bij de DRIP dat hij op zijn printpraat dikke banen gebruikt die vele malen meer aankunnen dan dat er door moet, dan vraag ik mij af of losse verbindingen ook andere klankkleur kunnen veroorzaken en waardoor?

Verder hoor ik idd regelmatig van mensen dat de Sowters niet zo goed zouden zijn als de echte. Deze meneer bouwt daarom zijn eigen trafo's. Hij heeft de 670 gestript tot alleen die onderdelen die belangrijk zijn en daarvoor zoekt hij wel de beste oplossingen:

http://oldworldaudio.com/gear/u33.html

Geeft dit nu ook een andere klank? Als ik lees bij de DRIP dat hij op zijn printpraat dikke banen gebruikt die vele malen meer aankunnen dan dat er door moet, dan vraag ik mij af of losse verbindingen ook andere klankkleur kunnen veroorzaken en waardoor?

Als er al verschillen zijn tussen PCB en point to point zijn die echt marginaal.
Enige voordeel van point to point is dat je meer ruimte tussen de "heater" draden en het audio gedeelte kunt maken, maar bij Drip hebben ze daar ook wel goed op gelet. De PCB is niet voor niets gigantisch.
Ik zou eventuele verschillen tussen de originele en de drip eerder zoeken bij (b.v.) de transformers en mss de gebruikte condensatoren en weerstanden hoewel, die laatste twee is ook marginaal.
We begeven ons hier op het terrein van de audiofiel IMHO.

Verder hoor ik idd regelmatig van mensen dat de Sowters niet zo goed zouden zijn als de echte. Deze meneer bouwt daarom zijn eigen trafo's. Hij heeft de 670 gestript tot alleen die onderdelen die belangrijk zijn en daarvoor zoekt hij wel de beste oplossingen:

http://oldworldaudio.com/gear/u33.html

Sowter is top kwaliteit. Ze hebben waarschijnlijk dezelfde research gedaan als die meneer uit jouw link.
Sowieso denk ik dat de Drip meer als de Originele Fairchild klinkt (lees: zo goed als) dan de U33.
De U33 heeft toch echt een ander signaal pad...minder buizen etc. etc.

Ik zou eventuele verschillen tussen de originele en de drip eerder zoeken bij (b.v.) de transformers en mss de gebruikte condensatoren en weerstanden hoewel, die laatste twee is ook marginaal.
We begeven ons hier op het terrein van de audiofiel IMHO.

Koolstof weerstanden geven harmonische vervorming als er maar genoeg spanning over staat. Dus bv als anode weerstand.

Kleine update .... toch niet veel tijd gehad maar het schiet lekker op.. alles bijna binnen.
Ik zoek nog mooie knoppen ! iemand ?

P1070282.JPG

P1070281.JPG

Laatst gewijzigd:
Back