SF Mix Off nr1

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Een nieuw idee, als mensen het leuk lijkt: Een zogenaamde "Mix Off"

1 member stelt een aantal individuele tracks beschikbaar (stems) en anderen kunnen daar een mix van in elkaar draaien.

Let op: Het gaat hier niet om het "remix"producer resultaat. maar puur om het mixtechnisch resultaat. Alle mixen zijn qua stems dus identiek, maar welke mix klinkt het beste?!?

De stems mogen dus niet worden aangepast, maar qua EQ, compressie en FX ben je verder volledig vrij.

2 vragen:
- Wie lijkt dit leuk?
- Wie heeft een project met een redelijk aantal stems (bijv 10 < 20 kanalen) die die beschikbaar wil stellen?

Er zijn geen prijzen of winnaars, maar wel een leuke leercurve voor iedereen denk ik.
Genre kan alles zijn, van rock to idm, maakt niet uit.

thoughts?!?

Hey, dit vind ik ook leuk, kan zo lekker met mixen bezig zijn en veel leren los van het creatieve gedeelte.
Wil ook best losse tracks adden, maar denk dat meeste mensen er niet vrolijk van worden.

Lijkt me leuk. Is het een optie om de multi-tracks/stems van populair nummer te gebruiken, zoals die te vinden zijn op het internet, of komt het forum daarmee mogelijk in juridische problemen?

We moeten natuurlijk wel stems hebben die totaal nog geen processing of effecten hebben. Ik heb zelf een avondje zitten stoeien met de stems van het nummer van Calvin Harris van de Pepsi re-mix wedstrijd en die tracks waren al zwaar geprocessed en ook bounces van meerdere basis tracks.

is wel leukst als forummember "doneert" dan kan hij ook o.a. feedback geven adhv zijn visie die die zelf op de track had

Back