slaapliedjes

cns

sfm
Je kent ze waarschijnlijk wel van die kleine speeldoosjes verpakt in een vogel/beer/hond/kat/vlinder, noem maar op.

Nu wil ik zelf eens zo een slaapliedje-lullaby gaan componeren, voor een goede vriend, die dit jaar zijn eerste kindje verwacht.

Ik heb gelukkig nog even de tijd, maar om nu te zeggen, ik heb een goede vsti die ook daadwerkelijk zo'n speeldoos geluidje kan fabriceren... Niet echt, heb al even zitten kijken in de FM8 maar daar zit een preset childrens glockenspiel in, nu komt deze nog enigzins in de buurt. Helaas is het t nog niet dat ik zeg yes...

Kortom iemand een idee voor een goede vsti die dat slaperige blije kindvriendelijke geluidje kan fabriceren?

Alvast bedankt

Toch vond ik toen ik klein was mechanische speeldoosjes leuker.. :S Kun je die ook naar wens bestellen?

Toch vond ik toen ik klein was mechanische speeldoosjes leuker.. :S Kun je die ook naar wens bestellen?

haha ik begrijp je! Maar geen idee of deze te bestellen zijn... Maar dat zal wel een aardige cent gaan kosten :s het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

haha ik begrijp je! Maar geen idee of deze te bestellen zijn... Maar dat zal wel een aardige cent gaan kosten :s het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

Een gat in de markt, misschien? Maar natuurlijk digitaal kan ook.. :-)

Valt mee toch?

musical-movements-mbm30hp.jpg

NEW - 30 NOTE CHROMATIC SCALE !
Make You Own Music Box Tunes.
Punchable Paper Strip Musical Movement
This hand cranked musical movement has an improved larger 30 note chromatic scale & plays by punched paper strips. Easy to use, this movement has 30 notes to enable much more music to be made in comparison to the 20 note version. Comes complete with 1 pre punched tune (Happy Birthday), 1 blank strip for making your own music (more blanks are available as an extra), punch and instructions. Can easily be fitted into your own made box or musical novelty.
A great gift idea to keep the music box collector busy!

http://www.deanorgans.co.uk/order_musicalmovements_mbm30hp.htm

Of, simpeler en goedkoper: http://www.thinkgeek.com/geektoys/science/8f7f/

Een paar jaar terug heb ik in een souvenirwinkeltje wel van die muziekboxjes zien liggen, en dan met wat bekendere nummers. Ik geloof the beatles en wat bekende liedjes, in plaats van de standaard.. maar .. Hmm, realiseer me nu dat ik eigenlijk helemaal niet weet wat de naam/componist van het gebruikelijke tingeltje is.

En om even op de originele vraag terug te komen;

Introducing "The Music Box" Sample Library, by Bad Cat Media Group. A deeply sampled music box instrument for EXS 24 and Kontakt 4.2.4+
We took 16 different music boxes and meticulously recorded each one note by note to create a highly expressive music box instrument with all the nuances and intricacy of the real thing. In an effort to make an instrument of the highest quality & detail, we made sure to include every subtly possible. Each crank, creek, scratch, buzz, ting and scrape was left in and the result is something quite organic and simply inspiring to play. The entire library was recorded using Ribbon Microphones at 24bit 48khz.
There is a minimum of 8 velocity layers per note. Due to the nature of the music box and the general range of such devices we ended up with quite a few velocity layers for some pitches (40+). Instead of using round robins we decided to use many velocity layers so that a performance could easily be altered but not be random.
The Music Box is an intuitive instrument that is sure to stimulate creative ideas. It is capable of childlike nursery rhymes, eerie melodies, enchanting passages and much more. The Kontakt version of The Music Box not only contains the basic instrument patch but also 10 highly useful factory patches derived from our samples. These patches range from pads and electric piano-like sounds to extra terrestrial sound fx. The Kontakt version will only work in the full version of Kontakt 4.2.4+ and higher. It will also work in Kontakt player in demo mode which lasts 30 minutes.
We are very excited about the unique quality of "The Music Box" sample library and would like to offer an introductory price of 19.99.
Over 750 samples in a 420mb download.

http://www.badcatmediagroup.com/store

wat zou je zeggen van het geluid zelf maken op de een of andere vsti/ vst of synth?

:koffie:

Je kent ze waarschijnlijk wel van die kleine speeldoosjes verpakt in een vogel/beer/hond/kat/vlinder, noem maar op.

Nu wil ik zelf eens zo een slaapliedje-lullaby gaan componeren, voor een goede vriend, die dit jaar zijn eerste kindje verwacht.

Ik heb gelukkig nog even de tijd, maar om nu te zeggen, ik heb een goede vsti die ook daadwerkelijk zo'n speeldoos geluidje kan fabriceren... Niet echt, heb al even zitten kijken in de FM8 maar daar zit een preset childrens glockenspiel in, nu komt deze nog enigzins in de buurt. Helaas is het t nog niet dat ik zeg yes...

Kortom iemand een idee voor een goede vsti die dat slaperige blije kindvriendelijke geluidje kan fabriceren?

Alvast bedankt

Er zijn van die muziekdoosjes te koop onder andere bij het museum van speelklok tot pirement in Utrecht waar je je eigen muziek mee kunt afspelen je prikt gaatjes in een ponskaart die je vervolgens door een daarvoor bedoelt speeldoosje haalt .
Ik heb trouwens op mijn ipad een app waar dat ook mee kan en er zun er meer als je zoekt op musicbox

De key is volgens mij een erg langzaam lopend nummer met veel bell (FM) achtige geluiden..

Zoeken op musicbox inderdaad.

Back