Multikabel maken/kopen

hitman

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb een vraag misschien dat iemand me hierbij kan helpen.

In mijn huiskamer heb ik een 19" rack staan met wat modules waaronder de Alesis DM-5.
Op zolder wil ik een eenvoudige drumkit zetten die ik aanstuur met de Alesis.

Nu ben ik op zoek naar een multikabelwaarmee ik in een klap/rek/handeling de Alesis met de drumpads aankoppel of ontkoppel. De Alesis word aangesloten op een Muse Receptor.

Weet iemand waar ik onerdelen kan krijgen of kopen? Het is allemaal jackaansluiting.

Alvast bedankt,

Niels

Ik zit net even op bax shop te kijken, maar daar kom ik multi's tegen voor een prijs waarvoor je ze zelf niet kan maken. (denk ik)

Ik weet niet precies wat je wilt en welke kwaliteit, maar ik zou daar eens een kijkje nemen.

Paul

Thanks Paul, maar ik bedoel 12 aderig met aan de ene kant jack pluggen en aan de andere kant male/female connector, zodat je alleen de connector hoeft aan te sluiten en niet alle 12 stuks hoeft in te prikken.
Het is voor het aansluiten van pads aan de module.

Niels

volgens mij bestaat dat niet in klein formaat. Je zou eventueel wel een multikabel kunnen doorknippen en daar zelf een male/female connector tussen kunnen zetten.

Daar zat ik ook al naar te kijken. Want de enige die ik telkens tegenkom zijn stage bloks wat dan de oplossing zou zijn.

Je zou eventueel wel een multikabel kunnen doorknippen en daar zelf een male/female connector tussen kunnen zetten.

Een harting connector is dan misschien handig?

Ik heb nog deze liggen (E.20,- afhalen te Voerendaal, E.30,- versturen).

Attachments

• DSC02143.jpg
    DSC02143.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 88
  • DSC02147.jpg
    DSC02147.jpg
    33 KB · Bekeken: 99
Sommer Cable MS96-T08/00-0200 gevonden bij Helios. Ik heb er dan minimaal 2 nodig, gaat alweer lekker in de prijzen lopen.
GentleG- dat is precies wat ik in gedachte had om de module met de pads te bevestigen.:halleluja

Ik moet dan 12 jack pluggen solderen. Gaat goed worden. Hihihi.

Weet iemand hoe je die dingen soldeert, ik kan het wel maar mijn kennis is toch wat beperkt. Het is voor 12 jack aansluitingen.

zo ongeveer, de connector zal er waarschijnlijk op dezelfde manier uit zien.

Je hebt tegenwoordig ook sneller te monteren krengen.. Zonder solderen.

Er is vast wel iemand die evt voor je wil doen, wil het ook wel doen, maar Dordrecht is niet naast de deur.

Ik ben druk bezig geweest maaaaaaarrrrrrr,
Ik denk dat het niks word ivm het volgende.
De DM-5 is een oud apparaatje waarbij je o.a, de cymbals niet kan choken (met je hand het geluid afkappen) en diverse andere geinige dingen kan doen die je wel met de huidige drumsets kan. Dus ik kan wel doorgaan met dit idee, ik ben bang dat het niet werkt, helaas. :(
Bedankt voor het meedenken en als ik "het" gevonden heb laat ik het wel weten.

Bedankt,

Niels

Back