Ervaringen met JamHub

JAW

Ouwe rot
Heeft iemand ervaring met de JamHub?

http://www.jamhub.com (zie ook de youtube voorbeelden)

jamhub-greenroom-460-80.jpeg

Een soort silent disco, maar dan in de oefenstudio.

Het lijkt een mooi systeem om de 'volume war' in de oefenstudio te beeindigen.

Voordeel: ieder kan voor zichzelf de mix bepalen van de verschillende bandleden.
Nadeel: Je staat wel met een koptelefoon op.

Ik ben benieuwd of iemand het systeem heeft geprobeerd of zelfs actief gebruikt en hoe de ervaringen dan zijn.

Roland heeft ook zo iets, maar dan digitaal. In grotere studio's met bandjes enzo is da kei handig. In de nacht als je Giel op tv ziet met bandjes in de studio zie je ook van die dingen.

Lijkt me best fijn om je eigen monitor mix te kunnen maken.

Hoi Jaw,

We hebben de Jamhub een paar keer gebruikt om te 'recorden' met de band.
Onze conclusie is dat het meer iets voor thuis is. We zijn zo'n 4 á 5 uur bezig geweest om alle instrumenten (gitaar effecten) een beetje redelijk af te stellen. Nadeel is ook dat je een aparte audio interface nodig hebt om meerdere tracks te kunnen opnemen. Als je als band wilt 'recorden' moet je alles in één keer opnemen en kan je naderhand dus niet meer mixen in de track.

Voor thuis is het leuk en fijn, maar om te 'recorden' vinden we het minder, veel te veel tweaken enzo..
Grappig is inderdaad wel dat je met een band keihard kan rocken in je woonkamer en je buurman je de volgende dag nog vriendelijk gedag zegt.

Dank DBS. We willen niet per se via dit systeem opnemen. Het doel is meer, zoals VCOVCA beschijft, om je eigen monitormix te maken. Is het daarvoor aan te raken? Of kun je beter met goede monitors werken?

Ik weet wel dat die JamHub van ons voor elk bandlid een los kastje had om het volume van je medebandleden te regelen die je op de koptelefoon hoort. Met het kastje (met draad naar Jamhub) kan je wel je eigen hoge, lage tonen en fx regelen, maar niet van je bandleden.. die kan je alleen hard of zacht zetten. Voordeel van de Jamhub vindt ik wel dat je echt hoort wat iedereen speelt, dus elk snaartje etc die niet klopt hoor je gelijk... best wel confronterend, maar je leert er wel van (of er komt ruzie van) :-)

ps, die 'kastjes' moet je er wel los bijkopen denk ik..

Back