Drum VSTs (Kontakt) voor dummies

opa bambi

Nieuwkomer
Hi, MIDI noob hier.

Ik zit te kijken naar NI Kontakt, en net als bij bijv Battery zit er bij de meeste drum libraries geen step sequencer, als 't goed is.

Kan iemand mij vertellen hoe men normaal gesproken van dit soort drum machines gebruik maakt?

Met akoestische kits kan ik begrijpen dat live inspelen met je MIDI keyboard best kan, t.b.v. een realistisch sound, maar een house beat bijv moet toch gewoon retestrak in de maat blijven.

Ik snap datje kan editen in pianon roll van je DAW, maar is dat wel zo praktisch?

ja, zo krijg je strak je noten op het juiste plekkie. je kunt ook inspelen op een midikeyboard en later quantizen.
jij kunt ook eens kijken naar maschine, dan heb je en software, en een step sequensen...leuk spul!

Hi, MIDI noob hier.

Ik snap datje kan editen in pianon roll van je DAW, maar is dat wel zo praktisch?

Ik vind dat persoonlijk erg makkelijk in Sonar. Ik zet dan van te voren vast hoe de quantize is en als ik dan de noten inteken, staat die gelijk retestrak op de juiste plek...... Natuurlijk kun je ook zonder quantize intekenen en dan gaat het allemaal wat minder strak......

Back