Bij wie mag ik mijn NS-10's testen?

justindylan

Stamgast
Beste allemaal,

Ik ben in het bezit van een set NS-10's en weet niet of deze nog werken.
Helaas heb ik geen bijpassende versterker en kan ik er dus niet achter komen of ze het nog doen (en of 't het waard is er een versterker voor te kopen).

En nu de hamvraag.. Bij wie zou ik mijn set NS-10's mogen testen (ik woon zelf in Amsterdam, maar vind het geen punt een stukje te rijden. Alles voor het doel, zeg maar)?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Justin

Ik ben regelmatig in Osdorp.. heb daar een Harman Kardon HK6500 (2x70 watt) die matched wel met de NS10, heb ze zelf vroeger ook gehad...

Kan evt ook bij jou langskomen na volgende week ergens.. weet niet waar jij in A'dam woont???

Niet om te zeiken ofzo een afspraakje tussen 2 met de zelfde voorliefde is altijd leuk, maar je kunt ze toch om te proberen even op eenwelke versterker, stereo setje of wat dan ook uitproberen of de woofertjes en tweetertjes nog werken? Een bijpassende versterker komt daarna wel.

Wel een tipje, plaats zekeringen in de tweeter circuitjes want die knallen er heel snel uit.

http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/65834-ns-10-fuses.html

http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/154820-adding-fuse-line-ns10a.html

Beste beveiliging is een amp erop te zetten die teveel vermogen heeft zodat je kunt horen wanneer je ns10's over de kop gaan. Dan weet je waar je flink onder moet gaat zitten.

Met een te lichte amp weet je niet of het de tweeters zijn die over zijn nek gaan of de te lichte amp die met oversturing de tweeters om zeep helpt.

Maar goed ik zeg dit wel maar de tweeters van mijn ns40's heb ik er ook uitgeknald met een flink te zware amp dus toch voorzichtig zijn.

Beste allemaal,

Ik ben in het bezit van een set NS-10's en weet niet of deze nog werken.
Helaas heb ik geen bijpassende versterker en kan ik er dus niet achter komen of ze het nog doen (en of 't het waard is er een versterker voor te kopen).

En nu de hamvraag.. Bij wie zou ik mijn set NS-10's mogen testen (ik woon zelf in Amsterdam, maar vind het geen punt een stukje te rijden. Alles voor het doel, zeg maar)?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Justin

schuift dat ;-]]]

Back