Ik heb vanmiddag wat lopen klooien met Automap en Cubase 6.5 op Windows 7 (beide 64 bits) en heb ik een paar dingen ontdekt die wellicht belangrijk zijn en je probleem kunnen oplossen. Zou je willen controleren of:
1 - Je niet automap 4.4b1 gebruikt?
Niet verwonderlijk omdat het beta is, is dat 1 groot drama. Vond niet alle plugins en ik kon de VST paden niet veranderen in de automap software en zo goed als geen plugin werd als automap getagged. De impulse herkende ook geen 1 plug en kon alleen de mixer en EQ (geloof ik) van Cuabase besturen. Transport controls deden het wel.
Met versie 4.3 had ik geen enkel probleem alles draaiend te krijgen in zowel Cubase 6.5 als Sonar (Voor de software polisie: ja, alles legaal)
2 - Je echt elke stap uit de wizard hebt gevolgd
Dus ook precies de instellingen hebt overgenomen voor de remote midi device en de midi poorten die ze laten zien in de screenshots. Als je dit niet doet, dan werkt het gewoon niet.
3 - Als je een automap enabled plugin hebt geladen, deze hebt geopend (plugin scherm zichtbaar) en met de muis in het plugin scherm hebt geklikt.
Pas als je dat doet, herkend de Automap software schijnbaar de plugin en kun je zijn parameters met de draaiknoppen aanpassen.
Ik denk dat punt 1 en 2 het belangrijkste zijn echter.
Uiteindelijk moet er in de Automap software een groene punt staan tussen het logo en de naam van de Daw die je op dat moment geladen hebt. Dan weet je in ieder geval dat Automap en de DAW praten. Maar dit zegt niet alles.
Want dan nog: Als Cubase "geen geluid meer geeft" kan die natuurlijk ook tal van andere redenen hebben. Audio ouputs niet goed geselecteerd en/of de routing van de tracks niet goed en/of midi van de impulse komt niet aan in Cubase.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!