Mijn DRS-78 staat al een tijdje bij een reparateur, ik zal eens vragen hoe het er voor staat....een soort digitale storing. Destijds mijn verhaal:
".....Het eerste wat me toen opviel was dat de delay erg stoorde, en ook niet het hele signaal herhaalde maar alleen overstuurde pieken binnen het geluid, alsof er een soort drempel in zat. Ook in de reverb leek een soort van digitale modulatieruis te zitten in de achtergrond. Eerste wat ik dan doe is kijken of alles wel goed vast zit, flatcables loshalen en weer aandrukken en in dit geval een paar losse boards even loshalen en weer er in drukken. Vanaf dat punt deden de delay en de reverb het weer normaal maar zat er nog steeds gewoon veel te veel storing doorheen. Toen heb ik de service handleiding opgezocht (die Duitstalige van Vintage Dynacord Yahoo! Group), en bij het geval van storing over beide effecten geven zij aan dat het een probleem met de spanning ("brummspannung") is of een koude las. "
Hmmm dat heeft waarschijnlijk toch een andere oorzaak dan even de kabels opnieuw vastzetten. Uit mijn ervaring nu met de DRS lijkt het me meer een probleem of op het geheugen bord of of het cpu bord. Evt een kapotte opamp is ook een mogelijkheid. Er zitten een zooi 4136 quad opamps in en die gaan blijkbaar erg snel kaduuk aangezien ik er aardig wat hebben moeten vervangen in oa DRS'sen en VRS'sen.
Ik heb een werkende DRS hier dus met kaarten uitwisselen tussen de DRS'sen is een probleem snel gelocaliseerd. Als je wilt zou ik er ook voor je naar kunnen kijken. Heb de laatste weken nu drie DRS'sen weer aan de praat gekregen waarvan er twee echt DOA waren.
ps ik ben nu zelf een DRS log aan het maken met verschillende mankementen en de evt oplossing ervoor. De SM van de DRS is af en toe erg vaag en de oplossingen die erin staan zijn erg breed....oh dat werkt niet...nou dat kan aan alle kaarten liggen.