Midex 8 met LTB nog steeds noodzakelijk op moderne multi core pc's?

wouter

\B-)
Ik heb een 8 jaar oude P4 3GHz pc met een Midex 8 MIDI interface (i.c.m. Cubase 4). De noodzaak hiervan is mij overduidelijk, zeker als ik mijn pc zwaar belast merk ik dat de LTB technologie zijn werkt doet en de MIDI clock strak blijft lopen. Ik heb ook andere niet LTB MIDI interfaces en daar ontstaat er bij zware belasting MIDI clock jitter.

Hoe zit dit bij moderne multi code pc's (ik ben van plan om iets met 6 cores aan te schaffen)? Is daar een strakke MIDI clock uit ta halen? Steinberg heeft nooit een vervolg op de Midex gemaakt maar er is wel een Windows 7 driver voor de Midex. Zijn er mensen die deze gebruiken en bevalt dit?

Mijn Nord Modular G2 is heel kritisch op de MIDI clock, zeker als je tempo synced delays gebruikt is de kleinste jitter al genoeg om de delay te laten kraken/zipper noise. Als ik mijn G2 met een MIDI clock uit de Midex 8 aanstuur heb ik hier nooit last van.

'k Had hier al ergens gelezen dat de LTB niet ondersteund wordt in de Windows 7 drivers ??
Dan werkt de midex enkel als gewone USB midi interface... met jitter dus ??

Ik gebruik daarom nog steeds een Amiga met MED-SS Tracker als sequencer, die is ook wel strak,

Ja okey dan !! Goed te horen :okdan:

Soit, ik doe dus al de midi Tracks met Amiga/MED-SS, en de audio Tracks in multi channel met Cubase.

Ik had meer reacties verwacht. Verder nog iemand die een strakke MIDI clock heeft op een moderne multicore pc met Windows 7? Zo ja, welke MIDI interface gebruik je en welke hardware loopt er mee via de MIDI clock.

Back