Telefoongeluid in mix

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Hmm, zal ik er een topic over openen? Vind het zelf wel een grappig verschijnsel. Regelmatig hoor ik, wanneer ik met een koptelefoon muziek maak, precies het geluid van mijn telefoon. Ik ga zelfs checken of er daadwerkelijk gebeld wordt! :S Heeft iemand soortgelijke ervaringen? :-)

(mobiele) telefoon 'meldt' zich om de zoveel tijd even aan, dus vandaar dat je dat geluid/storing ook wel hoort terwijl je niet gebeld wordt.

GSM moet dan uiteraard niet te ver weg liggen van je versterker/mixer/whatever.. :D

(mobiele) telefoon 'meldt' zich om de zoveel tijd even aan, dus vandaar dat je dat geluid/storing ook wel hoort terwijl je niet gebeld wordt.

GSM moet dan uiteraard niet te ver weg liggen van je versterker/mixer/whatever.. :D
Dat is niet wat ik bedoelde. Het is m'n vaste telefoon.
Ik heb dan in m'n mix een geluid wat lijkt op de ringtone.
En ik trap er steeds weer in :-S

Bij mijn laatste poging tot een trackje bijvoorbeeld rond 2.52.
Maar het is al vaker voorgekomen...

http://soundcloud.com/scepticist/slow13

:D Ah zo.... duidelijk..

Plaats es een stukkie???

Plaats es een stukkie???
Zie mijn vorige bericht. Van oudere trackjes weet ik het niet precies meer waar.
Die luister ik niet zo vaak..

Oja, over m'n speakers hoor je het nauwelijks..

Laatst gewijzigd:
:? he, stond er net nog niet!

Okee, uhhm, ik hoor niet dat typische geluid, of heb je een beltoon die lijkt op dat melodietje in je nummer?
Ik dacht dat je die 'storing' in het geluid bedoelde als je GSM te dicht bij je boxen/versterker staat..

:? he, stond er net nog niet!

Okee, uhhm, ik hoor niet dat typische geluid, of heb je een beltoon die lijkt op dat melodietje in je nummer?
Ik dacht dat je die 'storing' in het geluid bedoelde als je GSM te dicht bij je boxen/versterker staat..
Het is deze keer een redelijk zacht geluidje, op 2.52.
Die als ik m'n koptelefoon op heb
precies klinkt als de ringtone van mijn telefoon.

Maarja, misschien ligt het aan mij...

Toen ik ooit met een vocoder bezig was,
hoorde ik ook altijd andere dingen
dan ik werkelijk gezegd had..

hehe herkenbaar... zo zijn er o.a. ook nog de "HEY!", deurbel en dichtslaande deur die zich schijnen te mani- (of pedi-) festeren :D
Het is deze keer een redelijk zacht geluidje, op 2.52.
Die als ik m'n koptelefoon op heb
precies klinkt als de ringtone van mijn telefoon.
ligt er maar net aan HOE die ringtone klinkt toch? ...als men niet weet hoe waar moet men dan pcies op letten...?

ligt er maar net aan HOE die ringtone klinkt toch? ...als men niet weet hoe waar moet men dan pcies op letten...?
Idd, het is moelijk te horen. Maar het ging om het idee....
Heb er ff een snippet van gemaakt :-)

Attachments

• snippet.mp3
    110,2 KB · Bekeken: 68
Back