minidisc kopen, waar op letten

Nog niet zo lang geleden heb ik een 2e hands portable DAT voor een leuke prijs gescoord.
Qua batterijen is het een drama (net een uur) maar wel handig.

Zo'n portable opgevoerde HD is ook wel interessant. :)

tip:
zoek op marktplaats.nl naar portable dat en je hebt geheid kans om te scoren ;)

Kijk, dat minidisk niet populair is moge duidelijk zijn. Veel te duur, wordt daarom te weinig gekocht. Weinig omzet, dus blijkft de boel duur.

Die compressie, natuurlijk, die is er. Maar koop nou eens een professioneel minidiskdeck. Zeker weten dat je het niet hoort. Ik maak digitale copien van CD's en bij een 1 op 1 test hoor je absoluut geen verschil.

Opnames kun je dus ook van je pc maken, niet via USB, maar via digitale ingang van je minidisk. Je PC kaart moet dan wel digitaal uit hebben natuurlijk, maar dat is tegenwoordig toch geen probleem meer.

Ik heb het al vaker gezegd, ik werk met een Tascam en die klinkt stukken beter dan alle Soný's die ik gehoord heb. Is voorzien van 19" oren, digitaal in en uit, in zelf op de voorkant.

Ik gebruik het apparaat bij optredens, voor de orkestbanden(disks), maar ook thuis om mijn opnames te bewaren.

Origineel geplaatst door nIQ
Ik heb ook een net MD van sony (707of zo iets). Heel leuk speelgoed en heeft het voordeel dat je er een mic kan op aansluiten en gewoon eender wat opnemen iets wat met mp3 spelers niet mogelijk is dacht ik.

wel. wel. wel. wel. wel. wel. wel.
goed deze thread lezen.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Die compressie, natuurlijk, die is er. Maar koop nou eens een professioneel minidiskdeck. Zeker weten dat je het niet hoort. Ik maak digitale copien van CD's en bij een 1 op 1 test hoor je absoluut geen verschil.

Dan ligt dat waarschijnlijk aan je speakers of je oren, maar je kan het verschil weldegelijk horen. Hee dat rijmt.
Probeer het maar eens op een paar echt professionele speakers van Genelec bijv.

De compressie zit in de disks niet in de machine, toch maken oa de converters en structuur van je opname/afspeeldevice veel uit, zo kan een audio cd ook klinken als een "24 bit remaster" terwijl het gewoon terug gesampled wordt naar 16! onthou dat de kwaliteit van je eindproduct gelijk is aan de kwaliteit van je zwakste schakel (waarschijnlijk de disks)!

Back