Reason 5 sample tijd verlengen

ArieKnarie

Wild zwijn
In een Dixi op een stuk braakliggend grondgebied
Een simpelle vraag: Tegenwoordig kun je samples met je microfoon of (ik noem maar wat) gitaar opnemen in Reason 5, Maar nu is mijn vraag, kun je de "sample tijd" verlengen? Ik ben er nog niet achter gekomen of dat kan of niet, ik irriteer me kapot dat als ik een stukje gitaar opneem en het klinkt oke dat ik tijd te kort kom. :frons: kan ik weer opnieuw beginnen grrrrr! of in verschillende fases wat irritant is.

Kun je dat niet direct in je sequencer opnemen dan?

Reason 5 ondersteund geen audio record... helaas.. Moet dus via sampelen
Een simpelle vraag: Tegenwoordig kun je samples met je microfoon of (ik noem maar wat) gitaar opnemen in Reason 5, Maar nu is mijn vraag, kun je de "sample tijd" verlengen? Ik ben er nog niet achter gekomen of dat kan of niet, ik irriteer me kapot dat als ik een stukje gitaar opneem en het klinkt oke dat ik tijd te kort kom. :frons: kan ik weer opnieuw beginnen grrrrr! of in verschillende fases wat irritant is.

Ik heb ooit wat opgenomen met Reason 5 maar dat waren idd kortere samples.. Zou niet weten wat de max was eigenlijk, tegen die beperking ben ik niet aangelopen... kan je daar geen antwoord op geven..
Maar wat ik bij het gebruik van langere samples juist irritant vind is dat je dan iedere keer wel moet beginnen met afspelen bij het begin van de sample..
Dat is bv anders met een DAW programma als Cubase wat audio recording ondersteund.. Je neemt audio op en begint midden in de clip en je hoort het vanaf dat moment waar je begint met afspelen.
Je kan gewoon met Reason blijven draaien als je het hierin als een Rewire opent.. kun je je audio opnemen, editen enzo met het DAW programma.
Misschien is een LE versie van Cubase al voldoende. Maar wellicht kun je dan net zo goed upgraden naar Reason 6 waarin audio recording ook werkt.. :)

Bedankt 1 ieder, ik denk dat upgrade naar R6 idd het beste is. Ik was er al bang voor dat het niet kan. Ik gebruik nu Cooledit als ik echt iets wil doen wat langer is. Ik ben pas begonnen met Ableton live te gebruiken wat net als Cubase de uitkomst geeft om het makkelijker te doen. Maar het had mooi geweest als het had gekund. ;)

Back