Patches inladen op Yamaha DX200

mick

Stamgast
Iemand ervaring met het inladen van patches op de Yamaha DX200.
De originele editor stamt het het jaar... nouja, er is nooit een editor voor Mac OS X uitgebracht, maar met DX7 Librarian zou het moeten werken (http://dx7.roundsquare.net/).

De DX200 heb ik via M-Audio midi2usb kabel verbonden met m'n Mac, maar iets inladen lukt nog niet.

Iemand die hier ervaring mee heeft, en me kan helpen? Googlen levert alleen oude Yahoo-groups op die ondergesneeuwd zijn met spam berichten, en zich daarnaast richten op Windows-gebruikers.

Iemand die hier zelf ervaring mee heeft? Ik denk dat iemand met ervaring met het inladen van patches op een DX7 via Mac OS X me ook een behoorlijk eind op weg moet kunnen helpen ;)

Het probl is de USB MIDI interface... Die werkt vaak slecht met sysex. Met een oudere joystick poort naar MIDI converter lukt het wel.. Heb daarmee ook patches overgezet toen ik DX200 had. Vind je cheap op Ebay

Het probl is de USB MIDI interface... Die werkt vaak slecht met sysex.
Ik betwijfel dat dit daaraan gelegen zou zijn, dan is het eerder de software (driver). Een (hardware-)interface die voor de rest van de midi-data werkt zal ook wel voor de sysexdata werken.

Zijn de patches wel in het juiste formaat ?
Kan je ergens de data-dump snelheid in stellen ?
Staat de memory-protection uit ?
Dingen waar veelal problemen gelegen zijn.

Back