Midi patch bay

hitman

Ouwe rot
Haloo,
Welke midi patchbay kan meerdere midi in naar 1 midi uitgang sturen. Ik heb de Akai ME80P maar met deze lukt het niet.

Niels

Waldorf Midibay met 1 vrij toewijsbare ingang
Ensoniq KMX-16 met twee vaste gemengde ingangen (1 en 2)
Roland A-880
Deeerste twee heb ik nog en vind ik dus beter.

Als je voldoende midi poorten/interfaces hebt en het geen bezwaar is om een pc te gebruiken kan je met midi-ox ook mergen.

Voor een standalone oplossing gebruik ik zelf soms een dmc-mx8 en ik denk dat een um550/880 het ook wel kan.

Ik gebruik hiervoor Motu Midi timepiece AV
kan alle in naar alle uit, bediening zonder pc is geen probleem.

Edirol um880 is ook super.

Opgelet met Roland A880, slechts 2 ins kunnen samengevoegt worden en dan nog met beperkingen.

:baco:

Oude motu midi express zoeken voor parallele poort, werkt stand alone als 8 in 8 uit midi merger. Ik heb de mijne voor 5 tientjes gekocht.

Maar kan je ze allemaal naar 1 uitgang sturen. Daar gaat het mij om.

Emagic Unitor 8 serie. Kun je 8 master keyboards aansluiten ;)

Dat is toch het principe van een merger? alle midi in naar 1 out. En sommige mergers hebben dan 2, 4 of 8 outputs, voor meer complexe routings.

Zo heb ik een master midi clock vanuit een harddisk recorder naar mijn 8 x8 merger, en synths en samplers naar deze merger. Vanuit de merger midi out naar effecten bakken voor midi clock (syncen van delay's met BPM), en midi out naar mijn hardware sequencer (slave van de recorder). Vanuit deze sequencer een thru box voor alle midi out naar de synths en samplers. PC midi in en out zit ook op de merger om met editors de samplers te bedienen en patches te sturen naar de synths.

Opcode studio4, Studio 5LX.
Heb beiden en doen het voortreffelijk.
Je moet wel een Apple computertje hebben om ze te programmeren.
Zelf heb ik nog een stokoud monochroom laptopje en die is er zelfs nog perfect voor.
Er zal er hier en daar wel nog eentje te koop staan in een of ander oud draadje.
Powerbook180-1.jpg

Waldorf Midibay met 1 vrij toewijsbare ingang
Ensoniq KMX-16 met twee vaste gemengde ingangen (1 en 2)
Roland A-880
Deeerste twee heb ik nog en vind ik dus beter.

Die Waldorf = toffe bak, met z'n 15*I/O. Ik zag er ooit een PC-programmaatje voor dat deels werkte, maar wat steeds de I/O-namen vergat. Iemand toevallig bekend met een goed werkende aansturing vanuit PC ?

Groeten

Graag eentje die zelf kan programmeren zonder de hulp van een mac of pc.

De Akai is de deur uit en ik heb een bod gedaan op de Roland A-880.

Ik heb een JL Cooper Synapse. best heftig in het begin om te begrijpen, maar redelijk veelzijdig. heeft 3 processors beschikbaar om merge en filter functies te bouwen. 16 in/out.

edit:

16 in/20 out

Laatst gewijzigd:
Het belangrijks is dat ik diverse ingangen naar 1 uitgang kan sturen en 19".

Geen a880 dan, die kan slechts 2 ingangen mergen.

de UM880 kan dat wel. (aanrader)

Zelf gebruik ik oude Motu midi timepiece II en AV, niet usb versie is goedkoop te krijgen.

bediening voorpaneel mogelijk met lcd display en menu's kan 8x mergen naar 8x uit

:biertje:

Het belangrijks is dat ik diverse ingangen naar 1 uitgang kan sturen en 19".

Dan is de Opcode Studio 5LX wat je zoekt , je kunt hem ook als Stand-alone gebruiken.
Het nadeel is dat je daarvoor een oude mac nodig hebt echter is het voordeel dat deze
regelmatig gratis worden aangeboden :)
Ook Opcode OMS kun je gratis downloaden
De Opcode Studio 5LX zit zo rond de 40 a 50 euro.
Ik heb zelf de hele studio serie van Opcode de 3, 4 en 5 :okdan:

Back