Goede 'slechte' Speakers

Theofiel

Ingeburgerd
Hoi Allemaal,

Misschien een wat vreemde titel voor een topic maar ik bedoel hiermee het volgende;
Ik ben op zoek naar een setje 'budget' computer speakers als referentie voor wat het gros van de mensen naast zijn of haar computer (of laptop) thuis heeft staan.
Uiteraard heb ik ook een gewone degelijke monitor setup, maar omdat ik redelijk wat geluid afmix voor wat uiteindelijk 'youtube' filmpjes worden zou ik mijn mixen ook graag door kleine goedkopere speakers afluisteren, omdat dit toch weer een ander geluidbeeld geeft en niet direct waarheidgetrouw na te bootsen is op grotere monitor speakers

Weet iemand of hier 'professionele' budget setups voor zijn? Of zou elk goedkoop setje hiervoor geschikt zijn ?

Ik bedoel met die laatste zin eignelijk meer, is er een 'standaard' onder die budget computer speakers zoals bijvoorbeeld de yamaha ns20 onder de hifi speakers..

Als je wilt weten hoe het klinkt bij het gros, dan is elk setje wel voldoende...

Weet iemand of hier 'professionele' budget setups voor zijn? Of zou elk goedkoop setje hiervoor geschikt zijn ?

Voor zover ik weet is de referentie 'budget'/bagger speaker de Avantone Mixcubes.
Je hebt tegenwoordig passieve én aktieve. Dit zijn referentiespeakers (je ziet ze ook in grote professionele studio's) voor: hoe klinkt het in de auto (goedkope set dan), op de draagbare radio van € 30. laptop ingebouwde luidsprekers etc. En ik kan zeggen dat ze geweldig zijn. Zelf heb ik de passieve en ze zijn te gek in het op referentieniveau weergeven van slecht geluid zonder goed laag en hoog. Check ook de reviews erover maar.
Passief setje kost bij thomann € 275. Bij bax-shop zijn ze iets goedkoper (alleen zwarte)
Aktief setje kost bij thomann € 470.

Maar denk eraan dat bv mijn Logitech PC luidsprekers (X-140 van € 30) beter (mooier iig) klinken. Maar een referentie is dat natuurlijk niet. En dat zijn de Avantone's echt wel.

Is dat kwa investering niet een beetje hoog om te weten hoe iets klinkt op "slechte" speakers?
Heb zelf ESI near 04's in de slaapkamer staan waar ik op naluister en in de studio Dynaudio BM15A's...
In de woonkamer nog een set Blueboxen en in de tweede woonkamer een gewone stereoset van de kringloop...

Is dat kwa investering niet een beetje hoog om te weten hoe iets klinkt op "slechte" speakers?
Heb zelf ESI near 04's in de slaapkamer staan waar ik op naluister en in de studio Dynaudio BM15A's...
In de woonkamer nog een set Blueboxen en in de tweede woonkamer een gewone stereoset van de kringloop...

Of dat 'duur' is, is natuurlijk aan iedereen zelf te bepalen. Maar hij vroeg of er een referentie is. Nou, dat is de Avantone wel. Of het in deze situatie de beste oplossing is, kan ik natuurlijk niet voor hem bepalen.

P.S. Offtopic, jij hebt een woonkamer 1 en een woonkamer 2? In één huis? Gefeliciteerd!
Ik heb alleen Avantone's en Yamaha HS80M's in de studio, de Logitechjes in mijn office en een budget Klipsch 5.1 set in de woonkamer.

Hey Arno,
Bedankt ! Ik ging er ook wel vanuit dat er wel een bepaalde 'standaardset' op dat vlak bestond, maar wist niet welke..
Wel idd wat duur voor een set die geld als referentie voor 'slechte' speakers. Zijn er toevallig nog meer speakers in deze catergorie dat je weet?

Hey Arno,
Bedankt ! Ik ging er ook wel vanuit dat er wel een bepaalde 'standaardset' op dat vlak bestond, maar wist niet welke..
Wel idd wat duur voor een set die geld als referentie voor 'slechte' speakers. Zijn er toevallig nog meer speakers in deze catergorie dat je weet?

Ja, je hebt de namaak van Behringer, de Behritone's: http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=bce45c16f28efd90290c90cc5ef289b2&sw=behritone&gk=&bn=
Maar of die ook echt als referentie kunnen/mogen gelden weet ik niet/betwijfel ik. Je zou eens kunnen checken of daar ook tests of reviews van zijn.

P.S. Ik heb al een test gevonden op de Behringer site. Het zal dus wel een positieve test zijn............http://www.behringerdownload.de/_pd...itone Review tools4music_2012-03-13_Rev.0.pdf Moet je wel duits kunnen.

P.S.2 Het zijn beide (de Avantone en de Behringer) remakes van de oorspronkelijke 5C Auratone van lang geleden, toen ook wel genoemd 'horrortone' zoals ik heb gelezen...

Ik heb me zelf flink in het verhaal verdiept voordat ik mijn Avantone's kocht. De Behringer clone bestond toen trouwens nog niet. Maar die zou ik denk ik toch niet gekocht hebben. Met de Avantone's ben ik echt happy en ik heb er veel aan.
Zelf heb ik de passieve achter een Samson Servo 120 versterker.

Laatst gewijzigd:
ha tnx!
smackos ook bedankt voor de naamgeving 'grot-box' :) , ik vond het al wat lastig googlen met termen als 'bad studio reference monitors' etc haha

haha living large;-]

ben erg tevree met mn ...huiskamer speaker as monitors ..en idd je kan beter afluisteren ..op bv
studio reference aka dynaudio,s / [kheb bv een genelec;-] 1030 ...gebruik voort balkon te verterken [werkt prima ..:engel:

door de jaaren heen hebk steed shuiskamer speakers gebruik as mn studio monitors ..met as uitgangs punt klinkt t daar ok op klinkt t op duure studio boxen vast betert

momenteel tannoys385 d [ mogen een repair beurt krijgen ]

en panasonic sb410..koste me nagenoeg niks
daarvoor een setje b&w dm220
en philips ? model

clou = denk dat egt dure monitorsnietbepalen hoe goed je muziekis;-]
:biertje::bekdicht:

Attachments

• Panasonicsb410.jpg
    Panasonicsb410.jpg
    78,7 KB · Bekeken: 127
patatmet had eregns een link gepost
van een on afhankelijk blad wat dus de frequentie ..bereik/ dynamiek bereik
afzette in een wave spectrum ..
en daar vielen dus veel merken die zich zelgf duur prijste door de mand
ff opzoeken

das wel dus een goed vergelijk
tobe ..c

Waarom veel geld uitgeven aan een monitorsetje dat slechte speakers nadoet.. als je voor weinig the real thing kan kopen: gewoon slechte speakers :P

Waarom veel geld uitgeven aan een monitorsetje dat slechte speakers nadoet.. als je voor weinig the real thing kan kopen: gewoon slechte speakers :P

Omdat alle speakers weer 'anders' slecht zijn. Je hebt dus een referentie nodig, een 'gemiddeld' slecht.

Het gaat hier trouwens niet direct om 'slecht' maar meer om 'lo-fi'.

Als we toch bezig zijn:

de laatste tijd hoor ik veel mensen om me heen zeggen dat ze helaas mijn muziek niet goed konden beluisteren want ze gebuikten die ingebouwde "*%%@#!"speakers van hun PC of labtop.

ik denk dat op welke speaker je ook mixt, het geluid zal nooit veel soeps zijn op dat soort speakers. en dan heb je ook nog die mini oortelefoontjes die overal gratis bij zitten. voor mp3 spelers, enzvoort..

mischien moet je twee van deze oortelefoontjes inbouwen in twee kleine houten doosjes.

De Grotbox 2012!

eartones

van school waren we bij amsterdam mastering http://www.amsterdammastering.com/ en die gebruikt hiervoor een jvc boombox, die oudere modellen van rond 1999 (heb er zelf toevallig ook een)

jvc-boombox.jpg

Voor de rest zou eenieder setje goed zat zijn toch? Was toevallig laatst bij de aldi en daar hadden ze een leuk 2.1 setje met dubbele subwoofer staan voor maar 40 euro. Kon het niet laten staan ook al had ik het niet nodig. Heb hem in doos en al op zolder gezet voor ooit :D

678422.gif

Zat trouwens voor het geld een erg leuk geluidje in, beter als die overprijsde logitech zooi.

Omdat alle speakers weer 'anders' slecht zijn. Je hebt dus een referentie nodig, een 'gemiddeld' slecht.

Het gaat hier trouwens niet direct om 'slecht' maar meer om 'lo-fi'.

zoals de ns10 m bedoeld waren ...dus

kziet t ook niet in ..
asje toch cash uit geeft koop dan ultra reference / lineare enzenz bla bla dynaudio,s / genelecs ..klinkt wel egt geweldigh
en een setje lofi ernaast [budget
:engel:

Back