Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als we toch bezig zijn:
de laatste tijd hoor ik veel mensen om me heen zeggen dat ze helaas mijn muziek niet goed konden beluisteren want ze gebuikten die ingebouwde "*%%@#!"speakers van hun PC of labtop.
ik denk dat op welke speaker je ook mixt, het geluid zal nooit veel soeps zijn op dat soort speakers. en dan heb je ook nog die mini oortelefoontjes die overal gratis bij zitten. voor mp3 spelers, enzvoort..
mischien moet je twee van deze oortelefoontjes inbouwen in twee kleine houten doosjes.
De Grotbox 2012!
eartones

Ik vind het een top-uitvinding: de beste slecht klinkende speakers ter wereld.
Maar waarin verschillen de Avantones van de gemiddelde kleine satellietspeaker?
Bij mijn mixen gaat het vooral om de volumeverhoudingen van de zangpartijen. Dat speelt zich af in het middengebied, precies wat de kleine (laptop-)luidsprekertjes benadrukken. Bij de muziek zit het vaak wel oké. Dat kan ik zelfs op de koptelefoon afmixen. Ik heb dus baat bij de kleine speakertjes van oa. Tevion die ik heb gehad. Wat voegt een Avantone daar aan toe?
ik gebruik wel auratones, vind vooral handig om te checken of je nog kick hoort zo zonder laag in de speaker. er zit altijd wel een randje distortion op de kicks wat doorsijpelt in het mid.
in principe zou je je goede monitorspeakers kunnen gebruiken hiervoor.
zet een master EQ (shelving/ grafisch) na de totaal mix en haal zowel laag als hoog weg. misschien de karateristiek van een auratones overnemen.
en als je zo'n EQ alleen hiervoor gebruikt, dan heb je in bypass je normale afluistering en met een druk op de knop, EQ op ON je lofi-afluistering..of is dit nu weer helemaal onzin?
:-| ?
De lineaire vervorming van speakers is niet "minimum fase" en dus kan je die met een gewone analoge of iir filters corrigeren.ehm, een FIR-plugin met speaker-instellingen?
naar wat ik laatst heb gelezen moet zoiets te bouwen zijn..
als je de impulse response weet van slechte speakers en de impulse response van je eigen speakers, zou je een impulse response kunnen creeeren die gecombineerd met de impulse response van je eigen speakers, de impulse response van de slechte speakers namaakt..
Moet je wel impulse responses op kunnen nemen... en die zijn dan natuurlijk ook weer afhankelijk van de gebruikte microfoon en omgeving...hmmmmm