Spaanse jongens en hun VSTI's

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Ik kwam toevallig deze 'free' VST(i) site tegen. Mijn oog viel op de mooie REVOX B77 plugin. Alleen de GUI ziet er al fantastisch uit hehehe. Maar goed ik heb dus nog geen idee welke kwaliteit het heeft. Hiermee kan je een 'frippertronics' effect oproepen. Ja ik weet dus ook niet wat dat is als je het je afvraagt. Maar meer info staat erbij. Verder nog enkele synths and stuff. Goed, het tis gratis dus, ... why not? Kijk wat je er mee aankan. Ik heb er nog geen tijd gehad.

Elogoxa.

Eric

frippertronics zijn toch die gemodificeerde gitaar effecten van gitaar professor/idioot Robert Fripp (king crimson)(nu regelmatig te gast bij david sylvian).anyway, klinkt spannend ga gelijk effe kijken.

groet vin

ik heb die Sun-Ra van ze; wel grappig, maar hij vreet cpu alsof ie in een winterslaap moet.
een echte authentieke Synth Edit kwaliteit...;)

Origineel geplaatst door vinveira
frippertronics zijn toch die gemodificeerde gitaar effecten van gitaar professor/idioot Robert Fripp.

Exact. Als er een prijs was had jij hem gewonnen! Hehehe.
Je mag hem gratis downloaden dan. Die ELOTTRONIX plugin.

Eric

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik heb die Sun-Ra van ze; wel grappig, maar hij vreet cpu alsof ie in een winterslaap moet.
een echte authentieke Synth Edit kwaliteit...;)

Synthedit brouwseltjes kunnen best wel efficiƫnt zijn. Je moet ze alleen een beetje doordacht in elkaar steken en misschien af en toe een eigen moduletje in C++ schrijven.

Origineel geplaatst door oli303
Synthedit brouwseltjes kunnen best wel efficiƫnt zijn.

daar twijfel ik niet aan. ik heb er alleen nog nooit een gezien die ook daadwerkelijk efficient was.

Origineel geplaatst door cyan_circle
daar twijfel ik niet aan. ik heb er alleen nog nooit een gezien die ook daadwerkelijk efficient was.

volgens mij maakt PIE z'n VSTi's ook met sytnthedit, en dat zijn allebei juweeltjes!

Volgens mij komt het erop neer dat bepaalde gedeeltes van de partij die je door de bandrecorder haalt in reverse worden afgespeeld. Vrijwel direkt dus. Inderdaad een Frippertronic effect. Vind de geluidskwaliteit niet echt denderend, maar dit kan ook door de demokwaliteit komen die er op de site staat. Misschien leuk dit effect als je van ambient houdt.
De echte Robert Fripp zal nooit te evenaren zijn. Vraag me af of Fripp weet dat zijn effect principe op de markt is. Hij zal wel patent daar op hebben. Het blijft een uitvinding.

link naar demo:
http://www.iuma.com/site-bin/streammp3.m3u?437576

real audio stream:
http://www.iuma.com/site-bin/ramgen.ram?aid=116926&sid=437576

Groet erik

Ik even met die baxxexpander geprutst maar ik vind er niet zo veel aan. Ik heb hem dan wel over de hele mix gebruikt. Misschien dat ie ze werk wel goed doet waar ie voor bedoelt is, voor op de bas en drums, maar ik vind hem ook niet echt makkelijk werken. Misschien is het ff wennen. Hijs wel gratis natuurlijk.
De mixbass van psp klinkt veel beter vind ik. Kost ook haast niks volgens mij.

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Vraag me af of Fripp weet dat zijn effect principe op de markt is. Hij zal wel patent daar op hebben. Het blijft een uitvinding.

Niet echt, het idee is van Brian Eno. En lange sample delay's zijn nu te kust en te keur te koop, waarmee je praktisch het zelfde effect mee bereikt.

Back