vraag over Room 5 Ft. Oliver Cheatham

Arv

Robot
Nou is dit plaatje natuurlijk regelrecht gecopieerd van het orgineel da's een ander verhaal.. Maar ik vroeg me af wat de reden was van dat ranzige geluid van bv die gitaren die je hoort? (en volgens mij ook de stem) Ik bedoel met ranzig dus niet 'leuk' ranzig.. Het klinkt alsof de samples van de gitaren en stem door een bitcrusher zijn gehaald en op 4 bits gesampled zijn of zo.. Heel raar. Ben ik nou de enige die dat opvalt? Want het klinkt echt verschrikkelijk schraperig en rauw en digitaal.. Mijn vraag is, waarom zou de producer dit gedaan hebben want het klinkt echt niet gewoon..

Iemand ook dit idee??

PS, ik kan ff het nummer niet vinden anders had ik wel even een stukje neergezet hier..

Arv

zou ie misschien een hele slechte time-stretcher hebben gebruikt? ik neem aan dat het tempo wat omhoog geschroefd is enzo..... ik kan dit soort shit ook niet echt waarderen hoor..... je kan beter het origineel draaien..... hopelijk verdient Oliver Cheatham er lekker veel geld mee, dat mag wel...... trouwens dit nummer is ook wel eens gesampled in een klassieke housetrack van Joe T. Vanelli, ik geloof "play with the voice" .... echt een superkneiter uit de tijden dat Outland records enzo nog op hun piek zaten

Voor zover ik weet heeft Oliver Cheatham het opnieuw ingezongen, dus van samples is geen sprake.

Origineel geplaatst door crx303
Voor zover ik weet heeft Oliver Cheatham het opnieuw ingezongen, dus van samples is geen sprake.

Kan best maar de muziek op de achtergrond (behalve de beats en percussie) zoals gitaar enzo klinken als een 4 bit sample..
Ik vind het gewoon kut klinken, en dat zeg ik niet vaak. Toen ik het voor het eerst hoorde had ik het idee dat ik naar een 32kbps MP3 aan het luisteren was..:confused:

Wie o wie ontrafelt dit mysterie?

ik vrees dat dit werkelijk zijn bedoeling is geweest.
bij wijze van een soort "filter".
Volgens mij is de reden hiervoor omdat het een poging was een soort "disco nouveau" te maken
waarin dergelijke klanken nog wel eens voorkomen.
Een voorbeeld hiervan zijn "I would die for you" dat terugkwam,
galleon die bepaalde dergelijke klanken in mijn oren gebruikte (ofwel zit ik er naast voor hen)
en er is een liedje van daft punk dat iets dergelijks doet. (uit discovery)
Dat was het, die producer ziet dat als een cool effect zoals een low-band-pass filter...
later in het liedje gebruikt room5 dan ook werkelijk een low-band-pass filter lijkt me. (rond de 4 min)

anyway, luister eens naar "I would die for you" van... (ik ben de groep kwijt), maar de nieuwe
versie dus. heeft daar ook zoiets raars. alhoewel het daar een gesynthetiseerd geluid is denk ik.

greetz

cloudy

Hmm als dat zijn bedoeling was dan had ie niet zo digitaal moeten doen.. Dit is in mijn ogen een slechte poging tot disco retro

ik heb het stukje wat ik bedoel even hierbij geplakt..

mods: dat mag toch wel ff he? klein stukje van de song is het maar :D

naar mijn oren lijkt het erg op een stukje daft Punk,
(stukje gitaar met bitcrucher dus)

tjah arv,

is dat de eerste keer dat je zo'n liedje hoort? er zijn er wel meer hoor die zoiets gebruiken, veel meer...

Origineel geplaatst door cloudman
tjah arv,

is dat de eerste keer dat je zo'n liedje hoort? er zijn er wel meer hoor die zoiets gebruiken, veel meer...

Ik heb het vast eerder gehoord Cloudman, maar niet zo overduidelijk aanwezig in heel de song als bij deze!
en... ik vind het niet mooi klinken, verkeerd gebruik van een leuk effect kan ik het noemen. IMO

mja... zo zijn er meerdere liedjes he. en die liedjes halen de hitlijsten... niet te doen he :erm:
een aantal van die dingen hoor ik wel graag. room5 echter mist vanalles om goed te zijn :confused:

dus ja...

ik snap jouw probleem niet... ik vind het net ERG gaaf klinken. en totaal niets verkeerd mee.

zoek anders het woord SMAAK eens op in Van Dale woordenboek.... daar heeft dit alles mee te maken.

ik vind het gewoon cool.

yep ik vindt dat bitcrushen ook erg cool klinken gebruik het zelf ook erg vaak

Mischien zat het zo?.. ik denk ook maar wat.

Stardust begon er mee,typisch dat gitaartje,stardust samplede chaca khan-fate,gooien dat stukje in de sp1200,vandaar die ranzigheid
Ze scoren een dikke hit.
Velen volgen,waaronder deze die de stardust formule ook nog eens aangrijpen en uitmelken (in dit geval de heer cheatham weer uit de kast gehaald),maar volgens mij uit gebrek omdat ze geen sp1200 hebben,gewoon een bitcrusher er op los laten om ongv hetzelfde effect te krijgen.
Beetje cheapo is het wel,bedoel er zal best een flinke maatschapij achter zitten..als je het jat doe het dan goed en niet half,en had die gasten een sp1200 gegeven.

Origineel geplaatst door Fredd-E
ik snap jouw probleem niet... ik vind het net ERG gaaf klinken. en totaal niets verkeerd mee.

zoek anders het woord SMAAK eens op in Van Dale woordenboek.... daar heeft dit alles mee te maken.

ik vind het gewoon cool.

Joh dat jij het cool vind, geweldig voor je.. Gefeliciteerd. Maar ik begon over een FX in de song, daar draait het hier om..

"Mierenneuk Functie" 8>

Origineel geplaatst door Shivah

Stardust begon er mee,typisch dat gitaartje,stardust samplede...

Stardust was toch een "off-the-record" project van oa, (jaja), "DaftPunk"

ik denk dat wat de naam al zegt , het "Daft" geluid toch door die 2 heren in de wereld gebracht is.. dat was ook te merken aan hun populairiteit.. en helaas van hun afgang met Discovery..

of ik kan het misschien fout hebben.. terwijl Daft mijn muziek leven op zn kop zette.. :kroon:

Origineel geplaatst door Arv
Joh dat jij het cool vind, geweldig voor je.. Gefeliciteerd. Maar ik begon over een FX in de song, daar draait het hier om..

ja en ik heb het toch over dat effect... dat bitcrush rauw achtige.

en dat vind ik net leuk.

en jij niet.

smaak. niet meer, niet minder.

dus ik vind het nonsense om erover te zeuren van hoe lelijk het zogezegd is.

ik denk dat wat de naam al zegt , het "Daft" geluid toch door die 2 heren in de wereld gebracht is.. dat was ook te merken aan hun populairiteit.. en helaas van hun afgang met Discovery..

of ik kan het misschien fout hebben.. terwijl Daft mijn muziek leven op zn kop zette.. :kroon: [/B]

:confused:

Afgang...? Is die cd zo slecht ontvangen dan eigenlijk..? Ik heb hem laatst weer gevonden en draai hem zeer regelmatig weer in de auto..

Echt een goede cd..! :okdan:

ik kan moeilijk slechte dingen verkondigen over daft punk. ik ben volledig verloren aan hen,
zowel aan de cd's van daft punk,
of het project van thomas bangalter en bob sinclair dat stardust heette en "music sounds better" en "gym tonic"
bracht, als de latere dingen.

je kent ze misschien wel: de cd irreversible van Thomas Bangalter, "so much love to give", tracks on da rocks...
en uiteraard ben ik ook nog steeds te vinden voor de projecten van Guy-Manuel de Homem-Christo,
met name "le knight club".

dus vind ik uiteraard "discovery" ook goed.
:halleluja :halleluja :halleluja

maar dat is mijn persoonlijke smaak.
misschien heeft idd dat liedje van room 5 daar een trek van weg, of een effect van weg,
en ook ik vind het niet zo'n mis liedje, maar om werkelijk hét te hebben... mist het net iets.
allee, ik vind het net wat minder dan onze daft punkers zelf, maar toch...

greetz,

cloudy, daft aanbidder

Back