TR707 vercracked

Kneelz

Reuzebonk
Ik heb hier een tr707 waarvan de sounds (met name de cowbell en bassdrum) distorted zijn. Het klinkt distorted over de ind. outs, headphone en main en nu vond ik verschillende artikelen dat het aan de volume faders zou kunnen liggen. Uitgemeten en die van de ride was er redelijk slecht aan toe (o.a. verspringende waardes). De fader heb ik eruit genomen en nu klinkt de cowbell weer normaal (wel vreemd omdat de ride/crash een apart circuit (IC) hebben) maar de bassdrum nog niet. Ik vermoed dat de fader van de bassdrum zelf ook niet naar behoren werkt maar dit heb ik nog niet geprobeerd... ik hoop dat dit de problemen oplost anders zal het waarschijnlijk een opamp zijn?

Erg belangrijk in deze fase al; Iemand een idee waar nieuwe of goede gebruikte faders voor de 707 zijn aan te komen?

wat je kan doen is de sounds die je minder gebruikt bij mij ziijn dat de toms en ze daar mee verwisselen.
dan kan je even gaan zoeken tot je er paar gevonden hebt.

Bedankt voor jullie hulp. Dat volumeboard had ik ook al gevonden op ebay inderdaad. Ik wil eerst even vaststellen of de vervormde bassdrum ook wordt veroorzaakt door een fader anders ben ik voor niks allerlei spullen aan het kopen natuurlijk. Mocht dat zo zijn heb ik zeker interesse Falafel... Beetje druk met vanalles maar qua instrumenten staat de 707 reparatie even bovenaan dus ik hoop snel meer te weten zodat ik je kan laten weten of ik ze van je wil overnemen.

Thanks!

distorted geluiden zijn inderdaad bijna altijd de faders. ik ben zelf ook al heel lang op zoek naar 3 volume faders...

Hmmm... same here, tommetje en cowbell/rimshot doet raar. Dit voelt alsof er een groepsoplossing aan zit te komen ;)

Vaker voorkomend probleem dus en zeer moeilijk aan te komen die dingen. Misschien is het een idee om de faders van Falafel over ons te verdelen. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel die er nog heeft en hoeveel we er totaal nodig hebben. Ikzelf denk hooguit vier...

Is er niet iemand die dat soort dingen kan repareren...

ps post eens een foto van zo'n fadertje....heb hier een zooi mini faders liggen maar weet niet waar ze uit komen..:D

Haha ik denk dat er eentje ook beroerd is want ik had een beroerde kick. Wie o wie zou die beroerde krijgen...?

Ik heb die 707 hier gehad om een nieuwe adapteraansluiting in te zetten en heb dus ook het probleem kunnen beluisteren. Ik kan me echter haast niet voorstellen dat het met faders te maken kan hebben. Wel heel toevallig dat alle faders het in 1x begeven toch? En er zat nogal wat corrosie op de pcb en IC pootjes doordat er ooit vocht in het apparaat is gekomen.

totally off topic !+)

ik zoek een paar krakende faders voor een project
liefst in de buurt van amsterdam ,

graag pb, dank

Back