Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pfff wat een typische lage onintelligente opmerkingen zie je hier voorbijkomen zeg! "Wij zijn goed en jullie zijn slecht". Flink kort door de bocht reageren, en lekker zeiken op de manier van leven van een ander.
Wanneer leert men hier nou toch eens de kijk op de wereld van anderen te respecteren. Als t over allochtonen zou gaan, zou het discriminatie zijn, maar dit is "prima".
Maar ja, dit blijft natuurlijk een forum voor ultieme betweters, die liefst zo vaak mogelijk leuke enthousiaste toppics keihard om zeep helpen met hun "geweldige kijk op de wereld".
Gelukkig zijn er ook nog genoeg leuke enthousiaste forumleden, die wel op een normale manier met anderen om kunnen gaan.
![]()

Top plaat... maar die knakker kantonnaal niet zingen.

Ik heb de term IQ niet gebruikt, ik ben er van mening dat er meerdere vormen van intelligentie zijn, ik probeer alleen te begrijpen waarom iemand van die 'typische' Hollandse hits houd en ben op zoek naar factoren die dat mede bepalen.
Intelligentie (in welke vorm dan ook) is denk ik een factor die een rol speelt bij het ontwikkelen van voorkeuren, verder kan ik me ook vinden in andere argumenten die zijn genoemd, zoals sociale bevestiging, entertainment, etc,
Ik ben er verder ook niet op uit om te oordelen, maar eerder om vast te stellen en dat dit gepaard gaat met een beetje humor enzo vind ik helemaal niet erg.![]()
Ja precies, muziek lijkt dus toch niet helemaal smaakgebonden, maar toch ook wel gekoppeld te zijn aan verstandelijke vermogens.. (of mag je dat niet zeggen)
Kan je hier uit concluderen dat mensen die wat minder simpel zijn vaker van gecompliceerdere muziek houden?
Of dat zij die van gecompliceerde muziek houden intelligenter zijn?
Zou dit een verband kunnen zijn, intelligentie en muziek?
En over wat voor intelligentie hebben we het dan?

Dat hoort een beetje bij Nederpop: een poliep in de neus.
Henk Westbroek en de Jazzpolitie hebben dat ook.![]()

Je vergeet er een paar. The Scene, Van Dik Hout, Frank Boeien(d), Ramses Shaffy, allemaal niet echt top zangers. Maar de muziek zit wel ietsie pietsie veel beter in elkaar en is stukken minder plat dan de gebroeders Ko of zanger Rinus.
zie je, je kan het wel typen en ook nog grappig zijnOeter Oeter Oeter Oeter Oeter Romana's vetkwabben komen tegen de toeter.
Eien Eien Eien Eien Eien Romana heeft walvisdijen.
Ukken Ukken Ukken Ukken Ukken Nu kan ik 7 jaar niet meer rukken.

Ukken Ukken Ukken Ukken Ukken Nu kan ik 7 jaar niet meer rukken.
QUOTE]
![]()
Ja goed, ik heb gezegd verstandelijk vermogen, maar ik vraag ook naar wat voor intelligentie een rol kan spelen bij het ontwikkelen van voorkeuren, jij haalt hier nu IQ aan terwijl ik daar niet specifiek op doelde.
Sorry als het leek dat dat wel zo was al zal het zeker mede een factor zijn.
Intelligentie gaat verder dan dat wat je kan meten met bijvoorbeeld een IQ test (en dat weet jij ook wel), naar dat stukje wat van toepassing is ben ik op zoek.
En eigenlijk niet zozeer de voorkeur voor Hollandse hits alleen maar de voorkeur voor muziek in het algemeen, nieuw topic dan maar?![]()