Waarom houden (sommige) mensen van Hollandse 'hits' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
eigenlijk een feestnummer op SF zou wel leuk zijn :)

Ehm... Ik kan het vaak niet verdragen.....

Maar wanneer ik het meemaak en onder de mensen ben...
Raakt het mij ook en sleept het me mee... :-D

pfff wat een typische lage onintelligente opmerkingen zie je hier voorbijkomen zeg! "Wij zijn goed en jullie zijn slecht". Flink kort door de bocht reageren, en lekker zeiken op de manier van leven van een ander.

Wanneer leert men hier nou toch eens de kijk op de wereld van anderen te respecteren. Als t over allochtonen zou gaan, zou het discriminatie zijn, maar dit is "prima".

Maar ja, dit blijft natuurlijk een forum voor ultieme betweters, die liefst zo vaak mogelijk leuke enthousiaste toppics keihard om zeep helpen met hun "geweldige kijk op de wereld".

Gelukkig zijn er ook nog genoeg leuke enthousiaste forumleden, die wel op een normale manier met anderen om kunnen gaan.

:r:r:r:r:r

Nou ja, ik begrijp je reactie wel daar niet van, maar als ik ergens kom waar men graag naar tokkiewokkie muziek luistert, of dat dat nu hollandse hits zijn of radio538 is, dan krijg ik al heel snel de vraag of 'het af kan' als ik 'mijn muziek' probeer te draaien.

Dus dat wederzijdse respect waar jij om verzoekt is er van 2 kanten niet.. (over het algemeen) :)

Maar mij is het wel duidelijk inmiddels, Hollandse hits :

Zijn lekker makkelijk of toegankelijk
Zijn gezellig
Geven een warm gevoel
Is entertainment
Sluit aan bij bepaald publiek
Is commercie
Is weinig vernieuwend
En bla
En nog meer bla

Nog meer? (bla?) :D

Top plaat... maar die knakker kantonnaal niet zingen.

Ik heb de term IQ niet gebruikt, ik ben er van mening dat er meerdere vormen van intelligentie zijn, ik probeer alleen te begrijpen waarom iemand van die 'typische' Hollandse hits houd en ben op zoek naar factoren die dat mede bepalen.

Intelligentie (in welke vorm dan ook) is denk ik een factor die een rol speelt bij het ontwikkelen van voorkeuren, verder kan ik me ook vinden in andere argumenten die zijn genoemd, zoals sociale bevestiging, entertainment, etc,

Ik ben er verder ook niet op uit om te oordelen, maar eerder om vast te stellen en dat dit gepaard gaat met een beetje humor enzo vind ik helemaal niet erg. :D

Weet je zeker dat je de term IQ niet hebt genoemd?

Ja precies, muziek lijkt dus toch niet helemaal smaakgebonden, maar toch ook wel gekoppeld te zijn aan verstandelijke vermogens.. (of mag je dat niet zeggen)

Kan je hier uit concluderen dat mensen die wat minder simpel zijn vaker van gecompliceerdere muziek houden?
Of dat zij die van gecompliceerde muziek houden intelligenter zijn?

Zou dit een verband kunnen zijn, intelligentie en muziek?
En over wat voor intelligentie hebben we het dan?

Ja goed, ik heb gezegd verstandelijk vermogen, maar ik vraag ook naar wat voor intelligentie een rol kan spelen bij het ontwikkelen van voorkeuren, jij haalt hier nu IQ aan terwijl ik daar niet specifiek op doelde.
Sorry als het leek dat dat wel zo was al zal het zeker mede een factor zijn.

Intelligentie gaat verder dan dat wat je kan meten met bijvoorbeeld een IQ test (en dat weet jij ook wel), naar dat stukje wat van toepassing is ben ik op zoek.

En eigenlijk niet zozeer de voorkeur voor Hollandse hits alleen maar de voorkeur voor muziek in het algemeen, nieuw topic dan maar? :)

Dat hoort een beetje bij Nederpop: een poliep in de neus.
Henk Westbroek en de Jazzpolitie hebben dat ook. ;)

Je vergeet er een paar. The Scene, Van Dik Hout, Frank Boeien(d), Ramses Shaffy, allemaal niet echt top zangers. Maar de muziek zit wel ietsie pietsie veel beter in elkaar en is stukken minder plat dan de gebroeders Ko of zanger Rinus.

Ow en Kane... das evil. En Moke ook. Blaudzun vind ik ook niks. Eefje de Visser kan WEL zingen en heeft goeie liedjes. Roosbeef, tjah, je moet er van houden.

Zouden er nou mensen zijn die van Hollandse Hits in het Nederlands, platte zooi dus, en van de rest hierboven houden? Ik schat weinig. Maar denk dat er meer zijn die van techno en van Hollandse Hits houden. Dus waar plaatst dat een groot gedeelte van de Synthforum klanten?

Ow let op, Ron-d net op FB via Blieb...

Met deze melding er boven:

weet je, eigenlijk moet Youtube hier ook zo'n melding doen van: DEZE VIDEO KAN SCHOKKENDE BEELDEN BEVATTEN, WILT U DOORGAAN OF STOPPEN?... 0_0

Ik werd er echt naar van..

sickmaker;-] o tha day;-]

vooral de u tube comments = egt t einde ..van wtaeiglijk;-]

Oeter Oeter Oeter Oeter Oeter Romana's vetkwabben komen tegen de toeter.

Eien Eien Eien Eien Eien Romana heeft walvisdijen.

Ukken Ukken Ukken Ukken Ukken Nu kan ik 7 jaar niet meer rukken.
:engel:*D:dubbel::dubbel::dubbel:

Je vergeet er een paar. The Scene, Van Dik Hout, Frank Boeien(d), Ramses Shaffy, allemaal niet echt top zangers. Maar de muziek zit wel ietsie pietsie veel beter in elkaar en is stukken minder plat dan de gebroeders Ko of zanger Rinus.

Ga maar eens een paar nummers van Toontje Lager of Het Goede Doel naspelen. Dan leer je dat die muziek heel goed in elkaar zit en veel ingewikkelder is dan het klinkt.
Daarom speel ik dat soort muziek ook liever dan de repeterende clavi-patroontjes van de heer Wonder.

best wel goed gejatt [te liedjuh;-]

daarom gaaik noooooit meer naar tirol
hou so van snowboarden

Oeter Oeter Oeter Oeter Oeter Romana's vetkwabben komen tegen de toeter.
Eien Eien Eien Eien Eien Romana heeft walvisdijen.
Ukken Ukken Ukken Ukken Ukken Nu kan ik 7 jaar niet meer rukken.
zie je, je kan het wel typen en ook nog grappig zijn :halleluja

edit:
na het zien van t clipje krijg ik steeds meer het idee dat Romana achter Zanger Rinus zangcarriere zit en hij het maar doet om de goede vrede thuis te bewaren.... in de eerste seconden en op 1:11 gaat ze helemaal los :D

maar nu ik hier toch ben in mijn geluidsstudio heb ik vroeger toch ook best wel grappige nederlandschtalige liederen opgenomen..
bv ricky desire die altijd een trouwe klant was

maar ook henk koorn (zanger hallo venray) kwam nog wel eens met een nevenprojectje langs zoals henk koorn en de bolderkar. waarvan ik weer een house remix moest maken van zijn meezinger, het leven is geen lullutje!
uiteidelijk is het vlees noch vis geworden maar wel grappig opzich

Ja goed, ik heb gezegd verstandelijk vermogen, maar ik vraag ook naar wat voor intelligentie een rol kan spelen bij het ontwikkelen van voorkeuren, jij haalt hier nu IQ aan terwijl ik daar niet specifiek op doelde.
Sorry als het leek dat dat wel zo was al zal het zeker mede een factor zijn.

Intelligentie gaat verder dan dat wat je kan meten met bijvoorbeeld een IQ test (en dat weet jij ook wel), naar dat stukje wat van toepassing is ben ik op zoek.

En eigenlijk niet zozeer de voorkeur voor Hollandse hits alleen maar de voorkeur voor muziek in het algemeen, nieuw topic dan maar? :)

Ah ok,

Dat betekent dat we het dus met elkaar eens zijn, want het doel van mijn vorige post was die verwarring verduidelijken. Er wordt mijns inziens nogal vaak teveel waarde toegekend aan een IQ score.

Dit vind ik een mooie zin: "Intelligentie gaat verder dan dat wat je kan meten met bijvoorbeeld een IQ test".

P.S.: mijn eerste post was overigens niet specifiek naar jou gericht.;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back