Buchla 144 Squarewave oscillator

tja hij zal meer als 2000 gaan of dicht ertegen op zen minst .
dat is voor mij de reden geweest om zelf te beginnen met solderen enzo....
ondertussen heb ik een behoorlijke backlog opgebouwd, heb bijna alle pcb's die ik wilde hebben....
maar ik heb geen kant en klare modules meer gekocht.... dus mn GAS is getemperd!

als ik ooit het plan voor een 10ch. modulaire drum synth (SDS3 clone, Bass++, CGS Cyndrum en CGS drumsimulator) heb gerealiseerd, dan gaan waarschijnlijk de oude drumdozen (Syndrum Quad en SDS8 ) de deur uit 8)

laatst had ik een Mark Verbos 258 dual osc. in mn handen en ik was niet echt onder de indruk van de componenten die erop zitten.... voor eur.500 verkoopprijs wil ik ze ook wel bouwen ;)

@Egres: enne als ik ooit voor een Buchla 200 (258, 266, 208, 281) clone ga weet ik je te vinden....
ik heb ze al gezien en ze zien er gelikt uit :okdan:

helaas moet ik je teleurstellen,als je buchla modulles/pcb's wil die je opsomt moet je bij roman zijn op muffwiggler ,ja ook voor de 258,en toppobrillo voor de 281,ik heb niks,en ik zou niet te lang wachten.

ik focus eerder op dingen IN buchla formaat.

ik focus eerder op dingen IN buchla formaat.
ik bedoel ook niet jij ze cloned ofzo.....
maar heb je alles omgezet naar buchla formaat?

de pcb's van Roman F zijn veel te duur en dan ook veel te duur, die laat ik lekker schieten.... :doei:
zo duur is het levensonderhoud in de voormalige USSR en het maken van pcb's ook weer niet.....
als ie met de bergfotron vco's in dezelfde prijsrange komt zal ik m dat op Muff's ook zeggen
voor een 2e run hoef je maar te schreeuwen op Muff's ;)

Ik heb vele frontpanels gemaakt maar lang niet alle pcb's,en de enkele sexy spullen die ik gedaan heb moet ik nog testen,roman is beginnen clonen,en dat kwam goed uit omdat ik andere dingen in het formaat heb gemaakt/ga maken,ik heb zelf pcb's van hem gekocht voor achter mijn panels te stoppen.
hij heeft de 266 zoals je weet ,een 292 ,een 291 de 207 komt eraan maar ook 281,258,208! en veel meer...tja zen prijzen,kan ik niets aan doen.

@jeroen ,ja de proto...

Welk equivalent ga je gebruiken voor die FET? Kennelijk speelt die nogal een belangrijke rol.
Die dubbele tor kan ik geen specs van vinden, maar dat zal wel een redelijk standaard ding zijn, ben zelf wel fan van BCM847bs (SMD).

Edit:
Gaat over het initiatief om die osc te klonen.

ik bedoel ook niet jij ze cloned ofzo.....
maar heb je alles omgezet naar buchla formaat?

de pcb's van Roman F zijn veel te duur en dan ook veel te duur, die laat ik lekker schieten.... :doei:
zo duur is het levensonderhoud in de voormalige USSR en het maken van pcb's ook weer niet.....
als ie met de bergfotron vco's in dezelfde prijsrange komt zal ik m dat op Muff's ook zeggen
voor een 2e run hoef je maar te schreeuwen op Muff's ;)

+1, geldt ook voor die PCB's van L-1, beetje te makkelijke handel zo.

+1, geldt ook voor die PCB's van L-1, beetje te makkelijke handel zo.

gratis is voor de dromers

tegenwoordig mag een ander al het vuil werk doen,het enige wat je dan krijgt is 'care to share'

als je niet betaalt heb je niets ,zo simpel is het :dubbel:

koop doepfer,dat is volledig gebouwd en niet zo duur,of toch wel nog eigenlijk

Welk equivalent ga je gebruiken voor die FET? Kennelijk speelt die nogal een belangrijke rol.
Die dubbele tor kan ik geen specs van vinden, maar dat zal wel een redelijk standaard ding zijn, ben zelf wel fan van BCM847bs (SMD).

Edit:
Gaat over het initiatief om die osc te klonen.

zoek het even zelf uit,als die klaar en getest is post dan even de layout van de pcb hier.

ow, en als je wilt, zet dan op het frontpanel -B F X 411-
het is tenslotte een soort van kloon...:D

bfx is mijn bedrijfsnaam, en 411 is een soort van omgekeerd 144:D

:mega:

zoek het even zelf uit,als die klaar en getest is post dan even de layout van de pcb hier.

dat weet ik nog niet....:okdan:

:D

pcb heb ik overeginds gisteren gelijk ontworpen, ga vanavond etsen, denk ik..

:koffie:

dat weet ik nog niet....:okdan:

:D

pcb heb ik overeginds gisteren gelijk ontworpen, ga vanavond etsen, denk ik..

:koffie:

hooooort eens wordt gewerkt int weekend ;-]] eerst een 909 bassdrum clone / nu buchla osc clone ....;-] mooi hoor
keep up ..
:okdan:

$2020,00 dat is een hoop geld voor een 1 oscillator en een beetje.

@Jbaars er zal wel genoeg animo zijn voor een serie 144 en 158 oscillators. Voor FM zijn dit toch wel de mooist klinkende oscillators die ik ooit heb gehoord (bij monopoly)
En ik ben ook wel benieuwd hoe het verschil is met de 258 die ook niet echt slecht is voor FM.

Panel:

model_11.jpg

image_preview.php

Back