cool edit vraagje

??? bass scheef ??? ok dus je heb geen losse sporen..

een quick en dirty fix:

Je kunt een crossover maken door een file te hipassen en 1 te lowpassen

dan maak je het gebied in het laag mono en mix je ze weer in elkaar.

??? bass scheef ??? ok dus je heb geen losse sporen..

een quick en dirty fix:

Je kunt een crossover maken door een file te hipassen en 1 te lowpassen

dan maak je het gebied in het laag mono en mix je ze weer in elkaar.

ok da's een goeie, thanks! zo ga ik het maar doen dan

Maar zo simpel is het vaak niet.

Als het laag in je track wat "scheef" zit, dan werkt deze truc wel, maar ik neem aan dat in jouw geval de bass-sound / het basje in de track wat "scheef" zit.
Deze kan uit een hele hoop harmonischen bestaan en zit dus zeker niet alleen in het laag. Om dit geluid er specifiek uit te filteren en dan te pannen is praktisch onmogelijk. Er zijn wel pakketten als Melodyne DNA, die een track helemaal tot in detail uit elkaar trekt, maargoed, weet niet of je daar zin in hebt! :)

Post eens een voorbeeldje, dat schept sowieso wat meer duidelijkheid.

Tuurlijk heeft subgroover gelijk.

Het is immers een quick and dirty fix.

Oftewel een brute force method (om in het hacker jargon te blijven:duivels:)

Soul C kun je een stukje audio in WAV uploaden dan kunnen we het ook proberen?

Met fft filters kom je een eind.

Kom op uploaden die handel :)

Kicke pakket dat melodyne, dat is ook voledig op fft filtering gebaseerd zou ik denken.

Hier een cool project, erg handige analizer http://www.baudline.com/

Daar kun je ook je studio mee analizeren.

Dit kan helpen om je probleem te localizeren. in cool edit zit ook zo een spectogram, maar baudline kan veeeeel meer.

:duivels:

Attachments

• 168902_141732812556993_5784760_n.jpg
    168902_141732812556993_5784760_n.jpg
    113,2 KB · Bekeken: 117
Oja in adition kun je dus ook de audio corrigeren met een tooltje in het spectogram. RTFM!

ik hoor het al, het is minder werk om gewoon een nieuwe mix te maken :)

jongens hartstikke bedankt voor jullie tips en adviezen :okdan: ik ga deze nog even nader onder de loep nemen

mijn probleem is haast zeker een rotte elco in mn stereo multiband compressor waardoor die de laatste tijd het eerste half uur dat ie aanstaat maar 1 kant compressed, zodat alles wat erdoor gaat , eigenlijk niet alleen de bass maar ook een deel van de drums, scheef in de mix komt, heel irritant :frons: maar omdat het beestje de onderste van een stapel 19" spul is en rondom ingeklemd door ander spul, ben ik te lui om het meteen te fixen en moet het wachten tot ik de moed heb om alles erboven los te koppelen labelen etc en op zoek te gaan naar het probleem zodat ik geen tijd heb om muziek te maken en hier rond te hangen en dit soort berichten te typen:)

cool edit gebruik ik eigenlijk alleen om mn eindmixen nog even na te bewerken, dwz, normaliseren, evt ruis eruit , door de limitter enz.
voor de rest doe ik niets met de computer qua muziek maken :okdan:
maar die analizer ga ik zeker checken

nogmaals dank voor het meedenken en advies geven !

Back