Render je Rot - 3D Synth Designs

demian

Ojee
Misschien ook leuk om een 3D render draadje te hebben.

Post hier coole 3D renders van synths die je gevonden hebt of zelf hebt gemaakt.

Mooie renders kan je maken met enkel gratis software, voor de volgende renders heb ik enkel :

Inkscape - Sketchup - Maxwell Fire (freeware version) gebruikt.

pinthy-1.jpg

pinthy-5.jpg

pinthy-8.jpg

pinthy-12.jpg

pinthy-13.jpg

Meer renders staan hier : Klik

Mag het ook met MSpaint? :P

waar kan ik hem bestellen?;)

Haha, kant en klaar zal niet gebeuren, maar het frontpaneel ga ik wel laten maken in deze of soortgelijke vorm. (niet bij schaeffer)

Gaat dat passen, 3pcb's, in de Pinthy?
De plaatjes zien er mooi uit :okdan:

Thanks, de renders laten een vrij ondiepe Pinthy zien, maar de kast zal diep genoeg worden voor pcb's, voeding, reverb tank etc. :W

ah ok, duidelijk :D ...jouw'n creaties zijn wel 100% exposed trouwens; overal is evenveel licht, een klein beetje spotlight was leuk(er) geweest misschien :)
de knoppen doen me denken aan die van de Jen SX-1000

Als je goed kijkt zie je bij foto 2 en 3 een schaduw aan de bovenkant van de knoppen.
Ik heb ge-experimenteerd met licht vanuit verschillende hoeken, het beste resultaat vond ik zoals het nu is.

De knoppen zijn overigens de zelfde als die idd op een Jen SX1000 zitten en ook op de VCS3 en Synthi A.

Nice work Demian

Thanks!

Als je goed kijkt zie je bij foto 2 en 3 een schaduw aan de bovenkant van de knoppen.
Ik heb ge-experimenteerd met licht vanuit verschillende hoeken, het beste resultaat vond ik zoals het nu is.

Maxwell is een natuurkundig correcte renderer. Niet echt iets om een spannend plaatje mee te maken maar om een zo realistisch mogelijk resultaat te krijgen.
Deze is met een hemel en een zon gerenderd...

Werk je ook met Maxwell?

Goed gezien in ieder geval, ik heb inderdaad de zon gebruikt, en wel die in juli rond een uurtje of 12.00 :D

Met een lagere zon krijg je langere schaduws en die vond ik te nadrukkelijk aanwezig, voor mij was belangrijk om het model goed in beeld te brengen en dat ging het best bij deze settings. :)

Ik ga nog een variant op dit model maken, die volgt binnenkort.

Werk je ook met Maxwell?

Goed gezien in ieder geval, ik heb inderdaad de zon gebruikt, en wel die in juli rond een uurtje of 12.00 :D

Met een lagere zon krijg je langere schaduws en die vond ik te nadrukkelijk aanwezig, voor mij was belangrijk om het model goed in beeld te brengen en dat ging het best bij deze settings. :)

Ik ga nog een variant op dit model maken, die volgt binnenkort.

nee, ik ben zelf niet zo'n 3D-er maar werk meer met renders uit Renderman, Mantra of Mental Ray... Maxwell is té correct vaak en wordt meer gebruikt in de architectuur.

Je kan 't zien aan de schaduwen. Dit zijn schaduwen van de "zon" maar niet van de hemel. Daarom zijn ze blauw en niet zwart.
Je loopt inderdaad al tegen de correctheid aan nu. Om dingen mooi te maken moet je daar soms vanaf stappen en bv nog een lichtbron erin zetten om deze schaduwen weer lichter te maken. Google maar 'ns op driepuntsbelichting.

Bedankt voor de tip, ik had er wel aan gedacht om een 3 punts opstelling te maken, maar dat is met de demo van Maxwell (zoals ik het nu zie) niet mogelijk, hiervoor gebruikte ik VRay waarmee dat wel kan, maar de demo versie daarvan is verlopen, vandaar dat ik nu met Maxwell werk, die heeft namelijk een demo versie die niet verloopt, enkel je plaatjes zijn altijd maximaal 800px breed.
Maxwell voor Sketchup is wel te koop voor een laag bedrag, maar dan weet ik nog niet of ik dan wel meerdere lichtbronnen kan gebruiken.

Ik zoek het uit. :)

Door dat ge-3d de hele dag maak ik te weinig muziek :D

Maar op zich lijkt 't me wel leuk om ook eens wat rendertjes uit te poepen.

Back