Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Jettie
Het is verder dus een mono synth?
Origineel geplaatst door Acidfever
Synth, drumsampler, sequencer, filterbank.....dat soort zaken.

Origineel geplaatst door Lacertus
Volgens mij is de A-synth monofoon, en zijn de drie andere DSP-synths polyfoon. Ik dacht dat hij in totaal 40 stemmen tot zijn beschikking heeft...
Ik vind de omschrijvingen op de spectralis site ook niet altijd even duidelijk... Dat komt ook ten dele omdat het zo een uniek apparaat is: sequencer, sampler (-niet alleen voor drums!), synths, filterbank; maar dan op zo een manier dat als je losse onderdelen apart bekijkt, hij al de moeite waard is: de sequencer kan hele leuke dingen (en de updates beloven nog veel meer leuke dingen -Jörg wil bijvoorbeeld een optie maken waarbij het aantal stappen dat de sequencer maakt te regelen is met de VELOCITY data die hij binnenkrijgt via MIDI (bijv. VEL=100, dan doet de sequencer 5 stappen; bij VEL=40 dan doet de sequencer 3 stappen; etc... alles vrij programmeerbaar natuurlijk!)
Opties... heel veel opties...![]()

Mjah hangt er vanaf op hoeveel stappen dat dan uitkomt.
480 ppqn betekent letterlijk 480 pulses per quarter note. Je kunt dus elke 1/4e deel van een note 480 noten sequencen. Dat is per 1/8e dus 240 en per 1/16e dus 120. je kunt dus op elke stap 120 noten sequencen. Dat is dus behoorlijk meer dan de 192 per 16 stappen die die jij aangeeft (zou neerkomen op 48 per stap).
De resolutie is dus wel degelijk de ppqn. Neemt niet weg dat de Spectralis een vette machine is hoor, een mpc loopt ook maar op 96ppqn.
Origineel geplaatst door pal
Ik dacht dat PPQN te maken heeft met de kwaliteit en strakheid van je midi clock generator en niet met de hoeveelheid midinote data die de machine kan weergeven/genereren... maw hoe hoger het ppqn des te strakker de midiclock...
...geen idee wat de 4000 doet...
Origineel geplaatst door pal
op 1 november schreef joerg dat er binnen tien dagen weer een update zou komen naar os96.... dat kan dus elk moment zijn ;-)