[Radikal] Spectralis

Misschien een stom vraagje maareuh...

Heeft de Spectralis ook iets van effecten aan boord (delay, reverb, distortion, ...?) of is het de bedoeling dat je die allemaal extern toevoegt op 1 van de vele afzonderlijke uitgangen? Ik vond namelijk niets terug op de site zelf, zelfs geen specifications lijst.

Uiteraard heeft hij die. Staat ook duidelijk op de site.

Op de foto van de spectralis zie je ook FX bij een aantal knoppen staan.

De spectralis heeft op dit moment alleen een geweldige delay met panning. Maar er staan meer effecten op de planning.
Maar reverb waarschijnlijk niet!

die opmerking over de site vind ik wel terecht! er is nu wel een pdf - bochure te downen.

als je de manual wil en veel info moet je op het forum geraken:

http://www.spectralis.de/phpBB2/

je hoeft de spectralis niet te bezitten om toch toegang te verkrijgen (enkel vriendelijk vragen)

:doei:

maar kan je bv met je daw bepaalde patterns van je spectralis triggeren of laten switchen dat je bijv al je drums
als patterns in de spectralis maakt en die laat meelopen met een gesequencede synth (door je daw).

dus drumpatterns komt uit spectralis.
en synth lijnen worden gesequenced met cubase or whatever (zelf de synths van de spectralis)....???

trouwens de support is top lijkt mij!

acidfevers probleem ga ik gebruiken als case studie.

ben benieuwd hoe het afloopt.

:doei:

@alex omega:

als ik je vraag goed begrijp dan is het antwoord absoluut ja.

je spectralis staat dan volledig in sync met je daw.

dus je laat bv een electrische basgitaar klank klinken uit je DAW begeleid door stevige drumsequence uit de spectralis, dan een heldere analog synth solo uit de spectralis (terwijl je met de filterfrequenties speelt) en vervolgens een mooie acoustiche piano klank uit je dawn als break... héhé... :{

ik moet wel zeggen dat midi implementatie nu nog in volle ontwikkeling is. voor OS 0.97
correct? toch wat betreft voor external gear control?

je kan natuurlijk naast patters te triggeren ook gewoon de midi-sequences doorsturen rechtstreeks naar de spectralis zodat deze fungeert als geluidsbron ipv sequencer... of combineer.

maar dit wordt pas in volgende updates van de OS geinstalleerd (maar komt zeker!)

Origineel geplaatst door RedHat

dit omdat computer clock zo verschrikkelijk onnauwkeurig is!! (zeker in live5.2 dat je veplicht wordt een hardware sequencer de hele boel te laten controleren.

daarnaast ontlast ie verschrikkelijk goed men CPU zodat die meer FX kan verwerken.

[/B]

Is dat zo ja...de clock zou idd wel eens onstabiel kunnen zijn..mijn centrino 2.0 is idd geen 1040st;) maar dat het cpu scheelt als die op slave staat is voor mij echt nieuw! Zou mooi zijn natuurlijk.

Origineel geplaatst door RedHat
je kan natuurlijk naast patters te triggeren ook gewoon de midi-sequences doorsturen rechtstreeks naar de spectralis zodat deze fungeert als geluidsbron ipv sequencer... of combineer.

maar dit wordt pas in volgende updates van de OS geinstalleerd (maar komt zeker!)

mmm volgens mij is dat bestwel bruut, die dingen die ik gehoord heb van dat apparaat klinken bestwel dik....

Origineel geplaatst door pal
Jorg is volgens mij de snelste in het fixen van je problemen dus reken er maar op dat je snel weer kunt spelen met je spectralis.

Heb voorlopig anders nog geen reactie van 'm. Toch gisterenavond gemaild.

die synth hoeveel stemmig is die nu... en naast deze synth zit er nog een dsp synth in met loadable waveforms/ rompler of niet?

Origineel geplaatst door Alex Omega
die synth hoeveel stemmig is die nu... en naast deze synth zit er nog een dsp synth in met loadable waveforms/ rompler of niet?

1 stem met 4 oscs.......in het volgende OS kun je de verschillende oscs apart door de analoge filters jekkelen.

De DSP parts hebben zo'n 11/12 stemmen per part.

Dus structuur is dus als volgt:

9 percussie parts (9 stemmen), 1 4 OSC part (1 stem), 3 DSP synth parts met rond de 11 stemmen elk.

Ik mis ergens iets maar dit is ongeveer hoe het zit. In totaal heb je 48 stemmen.

Origineel geplaatst door Acidfever
1 stem met 4 oscs.......in het volgende OS kun je de verschillende oscs apart door de analoge filters jekkelen.

De DSP parts hebben zo'n 11/12 stemmen per part.

Dus structuur is dus als volgt:

9 percussie parts (9 stemmen), 1 4 OSC part (1 stem), 3 DSP synth parts met rond de 11 stemmen elk.

Ik mis ergens iets maar dit is ongeveer hoe het zit. In totaal heb je 48 stemmen.

en die dsp synths, kan ik dan bijvooerbeeld een sawwave (sample)uit mijn se1x erin laden en die sample gebruiken als waveform???

Yep dat kan teminste niet echt als waveform geloof ik maar wel als sample, en dan weer door het analoge filter halen van de spectralis :{

Wat is precies het verschil tussen een waveform als osc gebruiken en een sampler?

Origineel geplaatst door Alex Omega
maar kan je bv met je daw bepaalde patterns van je spectralis triggeren of laten switchen dat je bijv al je drums
als patterns in de spectralis maakt en die laat meelopen met een gesequencede synth (door je daw).

dus drumpatterns komt uit spectralis.
en synth lijnen worden gesequenced met cubase or whatever (zelf de synths van de spectralis)....???

Zo doe ik het zelf ook momenteel. Drums sequenced by Speckie. Synths by Logic ;)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wat is precies het verschil tussen een waveform als osc gebruiken en een sampler?

Omdat de Spectralis single cycli ondersteund.

Je kan dus een zaagtand in een enkele cyclus lopen en dat in de spectralis doen. En zo dus een sample als een OSC behandelen. Omdat in feite een OSc ook niks anders doet dan een bepaalde korte golf herhalen. De snelheid van het herhalen bepaald dan de toonhoogte. Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen..:D

Back