wow wow wow en nog eens wow
wat een bak. die hybrid (semi-analoge) synth alleen al. LOL.
wat een schitterend geluid zeg. eerst had ik een klein beetje moeite om de 24LP filter gewend te raken,
maar dat kwam omdat ik de range van die filter niet goed kon inschatten door de encoder ersolutie (wat een bereik en nauwkeurigheid= enorme resolutie in de sweep = snelle filtersweeps best automated of via LFO/envelope/modwheel ipv de encoder)).
gewoon 1 zaagtand of blokgolf, filter erover, resonance omhoog, filterenvelopje goed zetten... man man man. lekker lekker lekker. pompende filters/overdriven acids etc. ongeziene routing mogelijkheden... wat ben ik blij met deze bak!!!!!
de helderheid en het bereik is toch niet alledaags en dit alleen al met 1 osc. nog een sub oscje, nog even fm met een andere osc nog wat ringm...veel te veel LFO's, 20+ parameter sequencerlines, drumgrid en steprecording, realtime recording, motif swapping on the fly... veeel te veel goed spul, lol!!
en die mensen maar zagen over een inmiddels ongelooflijk feature rijke OS. ik begrijp dat niet, echt niet. ok, je kan je lfo's voorlopig niet syncen aan BPM, een beetje vreemd, maar is dat nu iets om zo over dood te vallen??? pak een sequencerline zet de parametrglide naar wens en maak de meest complexe gesyncete LFO's zelf, simpel!!
voor mijn part had hij enkel de synth op de markt gebracht zonder die immense hoeveelheid features die er nu al inzitten.
dat groovebox gedoe is volledig misleidend, mensen, de synth zelf is fantastisch, daarvoor moet je hem kopen, derest is bijzaaaaak.
ik neem dat terug vandie bijzaak, ik bedoel: met de spectralis 2 heb je daar 2 gig???? sample storage (let wel 64mb ram!, maar dat is toch al meerdan genoeg voor een 'groovebox', lol) voor 3 dsp synth parts die je zelf met je eigen samples (bv van de hybrid synth) volpropt...
wat kan een mens nog meer vragen????
als muziekant snap ik veel kritiek niet. dat is mijn mening. die spectralis gaat NOOIT de deur uit, never ever. en ik ben dan nog iemand die zweert bij grote LCD's, trackers en standaard sequencer software om te componeren.
ik heb deze week ook een sherman filterbank2 om aan men mixer te hangen... nog zo'n ding waarvan je denkt, WTF schitterende lo-fi filterklank zeg, perfect maatje voor de schitterend cleane filter van de spectralis! die freacky youtube filmpjes doen die FB echt geen eer aan, de sherman is een zeer bizarre filterbank lol, zeer funky, prachtige distorted elec guitar- achtige feedback geluiden als je er gewoon een sinusje doorheen jaagt, N U T S.
even afkoelen van mijn enthousiasme, lol, phew ;-)
een uiterst gelukkige spec1 (2de hands) en FB2 gebruiker!