[Radikal] Spectralis

Aha Sjorry zeker net tijdens mijn vakantie .....

Maar ik neem tenminste de moeite he;)

Trouwens heb jij al een Engels Manual of alleen de Quik start?

oke, had even gehoopt dat je verkeerd getyped had en al een nieuw OS had, ivm dat je erg anders in een draadje scheef dat je 0.93C al had terwijl deze nog niet op de users-site. maar helaas, nog even gedult.

ja zeker heb ik de engelse manual nu. maar dit is nog niet de volledige manuel.

vraag je, je kan het verloop van de sequencer verander, vooruit, achteruit enz. maar als ik dit doe zie het lampje wel dat gene doen, maar horen doe ik het niet. heb jij dit ook ??

Origineel geplaatst door bass-molecules
oke, had even gehoopt dat je verkeerd getyped had en al een nieuw OS had, ivm dat je erg anders in een draadje scheef dat je 0.93C al had terwijl deze nog niet op de users-site. maar helaas, nog even gedult.

vraag je, je kan het verloop van de sequencer verander, vooruit, achteruit enz. maar als ik dit doe zie het lampje wel dat gene doen, maar horen doe ik het niet. heb jij dit ook ??

The latest firmware can be downloaded from the spectralis forum only together with a soundbank for the hybrid synth. This firmware is currently a public beta only - a new official version will appear soon. The forum for registered spectralis users can be found under http://www.spectralis.de/phpBB2/

een heel stuk terug staat dat hij geschikt is voor techno achtige stijlen. kun je hem ook gebruiken voor hardstyle of zelf hardcore? kan er iemand van de bezitters zo gen demo late hore?

Origineel geplaatst door triple_xxx
een heel stuk terug staat dat hij geschikt is voor techno achtige stijlen. kun je hem ook gebruiken voor hardstyle of zelf hardcore? kan er iemand van de bezitters zo gen demo late hore?
Hardstyle is niet synth type x merk y, hardstyle is een bepaalde techniek met een filosofie erachter. Zolang je die niet onder de knie krijgt kun je uit geen enkel apparaat hardstyle halen - dan lukt 't nog niet met een Virus C en alle Manuel Schleiss soundsets op een rijtje.

Waarom is zo'n ding geschikt voor techno? Nou, er zit een sampler in en je kunt er 909 drums in laden (en al het andere). Je kunt 't ding als een 909 gebruiken - maar dat maakt 't nog niet techno. "Geschikt" in de zin dat andere drummachines met een andere interface minder geschikt zijn omdat je niet gelijk ziet waar je mee bezig bent en het programmeren van de ritmes niet op die manier werkt. Als je die 909-kit vervangt door iets anders wat meer naar hardstyle klinkt (agressievere bassdrum, snare met reverb, bijv.) en de synth erin zodanig programmeert dat je een scheurende zaagtand krijgt, dan kun je zeggen dat 'ie geschikt is voor hardstyle.

Hoe makkelijk je dit af gaat, hoeveel werk het je kost, en of je in de tussentijd (het ding is nog in beta) niet ergens (letterlijk) vastloopt is nog even de vraag. Dit is een apparaat waarvoor je passie, knowhow en geduld moet hebben, en de filosofie die erachter steekt is niet "laten we even snel incashen" maar "laat ik eens een apparaat bouwen waarvan ik denk dat 't geweldig is".

Waar het vervolgens voor toegepast wordt is een tweede.

Nou het ligt eraan hoe je de sequencer gebruikt, als je de noten niet inspeelt maar via
de 16 draaiknoppen (a la doepfer maq16) insteld in de sequencer (funktion) mode dan
doet ie het wel vooruit achteruit heen en weer random erg cool!!!!!!

Origineel geplaatst door triple_xxx

nee, je kan er alleen klassiek mee maken 8o)

maar wat Yoozer zegt, ga ik in mee!

heb gisteren even met alleen ruis door de filterbank gespeeld. dit dan aangestuurd door de sequencer, op het moment heb je nog maar 16 sporen( je kan per spoor afzonderlijk van elkaar, bepalen hoe lang het spoor is, van 1step tot max 12 baren/192steps), die een vaste bestemming hebben, maar in volgende updates worden dit er 32 en zijn ze vrij toewijsbaar, en gezien de on eindige osc, filter, filterbank en FXen routings ( echt geloof me, heb nog geen synth gehad die dit kon, heb alleen met een synths gespeeld die dat kunnen, en dat zijn modulare synths !!) kan je met deze 32 sporen alles aansturen.
op het moment zijn de eeste 10 sporen gekoppelt aan de banden van de filterbank, per spoor/band kan triggers in kloppen, de triggers zijn eigenlijk allemaal kleine envelopejes en je kan per trigger een aparte, type( je heb er 5 tot je beschikking ), lengte en depth voor instellen. PER seq. spoor kan je ook nog de loop richting bepalen, vooruit, achteruit,voor+achter en random. Beetje FX er overheen en mensen hier weten dan wel wat je er mee kan. :mega:

Je zou voor of naar het FX ( wat jij wil ) nog even naar het 24DB filters gaan en vanuit daar nog even naar het multimode filter gaan, van uit hier zou je weer naar het 24DB kunnen gaan................:D . Draaf nu een beetje door maar goed het kan allemaal wel. verder heb ik nog geen Lfo of Vco gebruikt hierboven en aangezien de Vco's ver buiten het audio bereik gaan kunnen deze dus ook ingezet worden als Lfo's. Jorg noemt deze VCO dan ook: Very Cool Oscillator :) haha de man is briljant en comisch tegelijk.

Ik vindt het nu al een briljante bak, en dan komen er straks nog meer extra functie bij :{

Er is echt heel heel goed, en kan niet anders dan heel lang, over nagedacht. Ook op hoe dingen gesafed worden enz enz. misschien als ik eens tijd heb zal ik een uitgebreiden revieuw schijven, van begin tot eind.

Origineel geplaatst door pal
Nou het ligt eraan hoe je de sequencer gebruikt, als je de noten niet inspeelt maar via
de 16 draaiknoppen (a la doepfer maq16) insteld in de sequencer (funktion) mode dan
doet ie het wel vooruit achteruit heen en weer random erg cool!!!!!!

yep, daar zijn we inmiddels achter.

ben de laaste dagen intensief met de spectralis bezig geweest, had eidenlijk wat tijd er voor. is vanaf dat momnet tot heden verder niks anders meer aangegaan in m'n studio, haha.

Jeuk Jeuk Jeuk........man wat een leuk apparaat! :P

Waar hebben jullie je Spectralis eigenlijk gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?

Origineel geplaatst door Acidfever
Jeuk Jeuk Jeuk........man wat een leuk apparaat! :P

Waar hebben jullie je Spectralis eigenlijk gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?

Speur ik hier de eerste tekens van een group-buy? Ik móet ook zo een ding hebben... Wie weet is er te praten met Joerg over de prijs?

ruis, filterbank, sequencer, max 12 baren/192steps, osc, filter, filterbank en FXen routings, modulare synths, gekoppelt aan de banden van de filterbank, triggers, lengte en depth, loop richting, 24DB filters, Vco's ver buiten het audio bereik
Jahaaa.. maar waar zijn dan de ID&T presets? ;) :P

Overigens, ver buiten audio - dus mooie FM-achtige toestanden zijn er ook mee mogelijk? Ik was al eigenlijk erg gecharmeerd ervan dat je op de Virus de FX parameters kon aansturen (lukt op een Q niet echt), maar hier wordt dat dus nog een paar trapjes omhoog gezet. Leuk, leuk :).

Voor spectralis gebruikers..

Voor spectralis gebruikers..

Weet iemand hoe het zit met program changes?

Origineel geplaatst door Lacertus
Speur ik hier de eerste tekens van een group-buy? Ik móet ook zo een ding hebben... Wie weet is er te praten met Joerg over de prijs?

Ik weet het niet.....ding is gewoon vet en dat zet je wel eens aan het denken he! :D

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik weet het niet.....ding is gewoon vet en dat zet je wel eens aan het denken he! :D

Als iedereen die serieus interesse heeft in een GroupBuy mij ff een pb of mail stuurt, dan kunnen we eens gaan kijken naar de mogelijkheden... okay?

Origineel geplaatst door Lacertus
Als iedereen die serieus interesse heeft in een GroupBuy mij ff een pb of mail stuurt, dan kunnen we eens gaan kijken naar de mogelijkheden... okay?

Ik heb welgeteld één reactie gehad... Halverwege deze week wil ik contact opnemen met Joerg hierover.
Zijn er nog meer liefhebbers???

Ik wil eerst een prijs weten eigenlijk.

5 mensen moet je sowieso wel bij elkaar kunnen krijgen. Maar ik ga niet uit geargeilheid zonder pardon ja zeggen op een groupbuy. (al is de drang soms best groot :) )

Back