compressor voor op drumcomputer/ritmebox

onrust nv

Onrust industriëele audio
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
ik ben op zoek naar (een) snelle compressor(s) voor op de drums dus met een percusieve responce(hard knee??) en ook transparant maar ook bv juist met een CA3080 IC erin dus het hoeft niet allemaal heel transparant te zijn
maar hij moet ook de extreme soends uit de M-resonator of de death by audio sonic annihilator de baas kunnen zonder dat het naar verbrand plastic begint te ruiken
m a w ik zoek dus transparante en minder transparante percusieve compressors

Ik zeg ook drums = compounder. Gebruik ik nu een paar jaar, wil niet anders meer.

dat is er wel een van de hogere prijsklasse, onniedan? ik zat ook aan gitaar peNdaalkes te denken ik heb't iig nodig om de punch in de beat te bewaren ook als ik een rijtje distortions en fuzzen erachter(drums) hang

Ik gebruik de blackfinger vaak op drums. Totaal niet transparant, maar ik vind de sound wel heerlijk. Je kunt met de buizen een aardige drive meegeven. Vooral de squash optie is erg lekker voor het extreme werk. Er staat wel een demootje in de gitaar-pedaaltjes thread.

Maar... snel is de blackfinger niet, en hij is ook niet erg makkelijk in te stellen. Geen attack/release knoppen, bijvoorbeeld. Gitaarpedaaltjes zijn toch vaak erg specifiek op gitaren gericht (ja echt), en vooral wat betreft compressors is dat niet altijd even handig. Een meer traditionele compressor met knoppen voor attack, release, treshold & ratio is misschien wat makkelijker....

Zoek je geen limiter dan?Als je alleen de pieken van de Tresonator etc wil opvangen

Andere optie zijn die ouwe D&R bakjes (hebben ook limiters btw)

die kan je wel voor 50-100 euro vinden in stereo/mono

Truuk is om zon snel mogelijke release tijd te hebben zodat je dat gezuig niet in je geluid krijgt als je een piek hebt gehad, dat ie daarna nog 4 sec aan het bijkomen is om weer op het volle nivo te komen. De reden waarom ik limiters 100x beter vindt werken dan compressors... comprossers halen gewoon heel snel de punch/strakheid weg uit je sounds

Dbx 166xl niks? Ruim binnen je budget.

Zoek je geen limiter dan?Als je alleen de pieken van de Tresonator etc wil opvangen

Andere optie zijn die ouwe D&R bakjes (hebben ook limiters btw)

die kan je wel voor 50-100 euro vinden in stereo/mono

Truuk is om zon snel mogelijke release tijd te hebben zodat je dat gezuig niet in je geluid krijgt als je een piek hebt gehad, dat ie daarna nog 4 sec aan het bijkomen is om weer op het volle nivo te komen. De reden waarom ik limiters 100x beter vindt werken dan compressors... comprossers halen gewoon heel snel de punch/strakheid weg uit je sounds

dit klinkt wel goed, dus ik heb eigenlijk een limiter nodig om de punch wat extra power te geven? maar wat ik dus eigenlijk nodig heb is iets wat de decay wat afremt en de attack wat meer agressie of snelheid geeft zodat de zwaar vervornde beat weer een agressieve klap word ipv een scheet

SSL/Smart Research (daar ben ik al) Heb zelf een C2. This thing will blow your windows.

Back