Dr van Lansberg
Gepokt en gemazeld
knappe achtergrondmuziek voor in zo'n trendy klerenwinkel in Antwerpen.
En dat bedoel ik zeker niet denigrerend.
Persoonlijk vind ik em veel te clean klinken (en de aparte sounds op zich enorm dun) maar anderen noemen dat dan weer eigentijds.
Is ie volledig softsynth ?
Haha, ik kom nooit in Antwerpen (ik woon in Amsterdam, dus da's niet nodig
). Maar ik aanvaard het als compliment.Dat de sounds wat dun overkomen, overigens op de Rhodes na vind ik, komt misschien doordat ik ruimte heb willen maken voor elk geluid. Ben vrij ernstig aan het eq-en geweest in de separate sounds. Maar zoals hierboven geschreven, ben ik zelf tevreden over het resultaat. En als dat dan eigentijds genomend wordt, ik vind het prima, maar dat is niet het uitgangspunt geweest
.Alles sofsynths inderdaad. Er is zelfs geen masterklavier aan te pas gekomen. Hoewel ik tegenwoordig wel de gelegenheid heb om lekker in mijn "studio" tekeer te gaan, heb ik dat hier niet gedaan. Ook het orgelsolootje is met de hand ingetekend. Vandaar ook dat het zoveel werk is geweest. Een en ander op de hoofdtelefoon gemixed.
Ik gebruik CB5. Sounds komen uit Nexus en Kontakt3 (orgeltje), drums ingetekend via de Beat Designer en heb daarbij ook simpel groove Agent One gebruikt. Beiden standaard in CB5. Vocal samples komen van Looperman, toeters destijds een keer van Sample Swap gehaald.