boerekool channelstrip VST

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik ben nu in ableton wat tracks aan het afmixen, leuk allemaal maar die ingebouwde EQ in ableton is best wel ruk, is er een vst (liefst freeware cheapo) channelstrip ala een mixer met EQ die boven die ableton EQ8 is aan te raden? (En dan met mid sweep, lo cut enzo als een gewone hardware mixer)

Ohja geen Waves shit met die stomme Ilok :D

Owja het moet ook nog eens voor de Mac zijn...

afmixen in ableton?

lekker kult weer hehe

Ik zou er niet aan moeten denken in dat hartmonitor UI DAW pakketje jatog

maareh, waarom geen presonus studio one v2 of protools 9? Die eerste heeft erg mooie eqs standaard erin. Voor de rest is het veel drag en drop. Dus als je alleen wat audiorecs hoeft uit te mixen superhandig volgens mij. Heel goed transparant geluid ook.

en hoe bevalt de stamppot??

ik zal ff checken binnenkort aan 30$ kan je je geen buil vallen denk ik

En bedankt voor de ableton EQ tip

afmixen in ableton?

lekker kult weer hehe

Ik zou er niet aan moeten denken in dat hartmonitor UI DAW pakketje jatog

maareh, waarom geen presonus studio one v2 of protools 9? Die eerste heeft erg mooie eqs standaard erin. Voor de rest is het veel drag en drop. Dus als je alleen wat audiorecs hoeft uit te mixen superhandig volgens mij. Heel goed transparant geluid ook.

haha hmmja die protools lijkt me ook wel wat

Het is dat ik protools dagelijks gebruik voor werk.. Maar voor muziek alleen zou ik zeker voor ableton kiezen

ja, maar voor mixen niet. super onhandig
PT is leuk, maar als je er meteen mee aan de slag wilt en die IO / bussen structuur wilt opzetten is ook niet al te makkelijk...

Kennelijk bestaat daar min of meer consensus over...

Die komt niet overeen met mijn ervaring. Maar dat is niet gek, ik stapte over van FL studio naar Ableton en heb geen andere DAW's geprobeerd.

Neemt niet weg dat ik nog erg in mijn nopjes ben met Ableton. Ik mix er ook tracks voor bands mee.

Mixen in Ableton onhandig??? Ik snap het niet.

Maar over EQ is het wel zo, in Ableton kom je iets net te kort bijwijze van. Op youtube vond ik iets van de H-EQ van waves maar dat is een wat dure optie zeg maar.

Succes!

nog effe en jullie raden hem af om oude synths te gebruiken :)

Misschien is dit wat om uit te proberen:

http://bedroomproducersblog.com/2012/02/27/cs4-free-channel-strip-vst-plugin-released-by-terry-west/

terrywest_cs4.jpg

Damn, niet voor de MAC! Sorry!

Laatst gewijzigd:
Die ziet er wel vet uit :-)

Laatst gewijzigd:
Mixen kan prima in Ableton, niet lullen. Of jouw brein het aan kan is de tweede. Ik heb ProTools, Logic en Live legit draaien in een akoustich behandelde ruimte met goede converters/monitoring. Kwaliteit is prima. Workflow ook.

Als je 8 uur per dag mixed voor je brood ben je wellicht beter af met Protools en een C24 ofzoiets.

De Vibe EQ van Stillwell is best goed qua sound/feel en niet duur.

VEQ.png

VibeEQ link

Volgens mijn doet de demo versie het volledig zonder tijd restricties. Tijdje gebruikt en toen gekocht.

Back