boerekool channelstrip VST

ik ook van jou schat.

For the record, mijn vorige post was een beetje slecht geschreven. Ik reageerde wat fel op Septic zn trol post. Smackos dacht dat ik naar hem uithaalde wat niet het geval was.

Discussies over audio kwaliteit tussen de pakketten zijn wat mij betreft een beetje passé.
Steeds het gezeur over wel of niet kunnen mixen in pakket a of b, en de klank van de audio engine. Inmiddels zijn de audio engines IMO goed genoeg voor creatieve werk. UI en filosofie binnen een pakket is wat anders en dit zal verschillend vallen per individu.

De EQ van Ableton vind ik niet erg vriendelijk. Zelf gebruik ik hem vrij klinisch en alleen subtractief. High shelf boosten zal ik niet gauw doen ermee. Daarvoor pak ik eerder de VibeEQ.

ik ben benieuwd naar andere betaalbare native EQ's die men gebruikt.

de user interface, gemis aan duidelijk afleesbare levels is gewoon onhandig als je een goede mix wilt maken. ableton is leuk als je dingen wilt maken. geluidskwaliteit gaat het hier niet over.
mixen zou ik liever in PT doen, maar muziek maken zeker niet.
Je reactie was inderdaad een beetje lomp, cult. maargoed.

De standaard EQ in ableton is matig, de PT EQ7 is stukken beter. ik heb niet heel veel ervaring met andere EQ plugins, maar gebruik de T-racks 3 plugs regelmatig, en ben daar dik tevreden mee.

Fabfilter en Soundtoys maken inderdaad ook hele mooie plugs!

ik gebruik meestal de eq van izotope ozone maar die is dan weer niet goedkoop
..en is misschien meer voor audiovisuele zzp-er pannekoeken :D

Nee, het is niet alles, maar ik benieuwd of iedereen beseft dat de meters ook zo eruit kunnen zien.

abletonmetering.jpg

Ozone metering is idd ook handig, maar die gebruik ik meestal niet per kanaal.

in session view de donkergrijze balk, te zien boven-in de plaatje omhoog trekken en zorgen dat de kanalen breed genoeg zijn.

Ik zou je dmgaudio EQuick willen aanraden, niet duur en super uitgebreid. Equality valt denk ik niet in het budget.
Evt nog een kleur eq als de summit van softtube of een 1073 kloon?

Nee, het is niet alles, maar ik benieuwd of iedereen beseft dat de meters ook zo eruit kunnen zien.

abletonmetering.jpg

Ozone metering is idd ook handig, maar die gebruik ik meestal niet per kanaal.

+1 gewoon die meterbalk optrekken in sessionview

Nou ik heb maar weer de Ilok van stal gehaald en die Waves shit weer geïnstalleerd...dus voltio vanavond hebben we Waves VEQ4, SSL channelstrip, Kramer HLS, PIE en Tape ook nog

Maar toch had ik voor dat alles liever 1 Behringer channelstrip met mid sweep :D

Waves, logisch wel als je in Scheveningen woont...

Ik heb die VIBEEQ ook nog geprobeerd maar dat is wel extreem russische traktor EQ

Die DMGquick EQ of hoe het heet is het ook niet

Gewoon een simpele 3 bands EQ met midsweep zoals het op een simpele mixer klinkt zonder teveel poespas dat moet toch bestaan?

Nou ik heb maar weer de Ilok van stal gehaald en die Waves shit weer geïnstalleerd...dus voltio vanavond hebben we Waves VEQ4, SSL channelstrip, Kramer HLS, PIE en Tape ook nog

Maar toch had ik voor dat alles liever 1 Behringer channelstrip met mid sweep :D

Waves werkt tegenwoordig niet meer met ilok hoor...

Ik gebruik ook de Pro-Q voor alles. Hij laat weinig te wensen over en probeert er niet als een vintage EQ uit te zien.

Ik heb die VIBEEQ ook nog geprobeerd maar dat is wel extreem russische traktor EQ

Die DMGquick EQ of hoe het heet is het ook niet

Gewoon een simpele 3 bands EQ met midsweep zoals het op een simpele mixer klinkt zonder teveel poespas dat moet toch bestaan?

Ok, mid sweep dus. Evt, duurdere optie en wederom geen sweep, maar is softube iets voor je: http://www.softube.com/summit_grandchannel.php

Enfin, of outboard mixen? Of is dat geen optie. dus daw out naar mixer inputs en retour?

Heb je die TAL EQ wel geprobeerd Smackos?
..of had je niet door dat je op het plaatje moest klikken:

Back