Studio Electronics Code

Ja ik heb er 1 gehad met extra cs80 filters.
Ik vind er echt niks aan.
Heel erg steriel en geen karakter.
Ik had het gevoel dat ik de sounds ook uit me ATC-X kon halen alleen niet poly natuurlijk.
Voor dat geld zou ik voor iets anders gaan.

Ja ik heb er 1 gehad met extra cs80 filters.
Ik vind er echt niks aan.
Heel erg steriel en geen karakter.
Ik had het gevoel dat ik de sounds ook uit me ATC-X kon halen alleen niet poly natuurlijk.
Voor dat geld zou ik voor iets anders gaan.

daar zeg je me ook wat.....

ik heb hier een atc1 staan en het blijft altijd een kwestie van smaak, maar dat ding heeft natuurlijk wel heel erg veel analoge power onder de motorkap. kijk, als ik de micromoog of minimoog ernaast hoor, dan hoor ik wat anders, maar op pure synth-power en qua krachtig analoog geluid blaast de atc1 heel veel andere synths weg.

maar goed, Dennis had zich ook al eens negatief uitgelaten over de code (of de omega) en ik ben toch wel benieuwd. als je natuurlijk naar de prijs kijkt, voordat je er 8 stemmen met arp en cs80 filters in hebt zitten, dan moet het ook wel heel geweldig zijn, om niet tegen te vallen....

ik heb een omega met 2 bescheiden stemmetjes gekocht, toch eens zelf uitproberen naast de se1 en de atc1.
rek is de toekomst!

Klinkt de atc-1 of atc-x eigenlijk 'beter' dan de se1-x? of zijn ze vergelijkbaar met op de se1-x een extra oscillator...?

Klinkt de atc-1 of atc-x eigenlijk 'beter' dan de se1-x? of zijn ze vergelijkbaar met op de se1-x een extra oscillator...?

Nee,zijn beide anders.. de se1-x klinkt warmer en dikker...de atc vond ik wat sterieler en minder uitgebreid te editten...heb beide gehad,de atc-1 verkocht maar de se1-x wordt hier nog steeds volop gebruikt...

Ik zat ook te kwijlen op die Code. Athans, niet erop want ik heb hem niet.

Ik zou ook het liefst een soort polyfone SE-1x hebben, maar dat is de Code dus blijkbaar niet. Wat komt daar wel bij in de buurt dan? Andromeda?

ben ik nou in de war?

volgens mij zei dennis ooit dat het juist wel een polyfone se1 was, als ik me niet vergis. die heeft m ook gehad.

wel leuk dat smaken zo verschillen. ik ga mijn se1 weer wegdoen, denk ik. omdat de atc1 juist overzichtelijker en makkelijker te editten is, ik vind de se1 een beetje ondoorgrondelijk soms, als het om de functies buiten de knoppen gaat. en de klank van de atc1 bevalt ook beter.
ben wel erg benieuwd naar de omega. weet ook niet precies wat de verschillen tussen omega en code zijn. beetje lui.

Jammer dat je ze nooit ziet ergens. Zelfde geldt voor de Nova edition van de Se1x. Mooie plaatjes op internet, maar je kan hem niet ff uitproberen.

ik heb net een Omega binnen, met 1 stem helaas (tja, beperkt budget), maar die klinkt echt geweldig en ik vind m op het eerste gehoor (maar misschien neem ik mezelf in de maling om de uitgave te rechtvaardigen) veel beter klinken dan de SE1.

prachtige synth, wel een enorme grote bak.

ik ga eens goed nadenken over aanschaf van extra voiceboards en filters, of misschien toch gewoon weer verkopen ;)

Als je accoorden wilt spelen heb je er 3 nodig en als je wilt dat die accoorden elkaar niet afkappen heb je er al 6 nodig. Dan zit je al snel op een bedrag waar je ook een Jupiter 8 voor kunt kopen, onder andere...

6 zou inderdaad mooi zijn voor echt polyfoon gebruik.

gelukkig ken ik geen akkoorden ;) en ben ik blij met een mooie monofone synth, maar ook dan is het natuurlijk de moeite waard om extra stemmen erbij te zetten, dan heb je ineens een extra monofone synth erbij, of een leuke 2-stemmige. hij is tenslotte ook multitimbraal.

als je inderdaad de voice boards nieuw koopt en de btw en verzenden erbij optelt, wordt een 8-stemmige met alles erop en eraan inderdaad duurder dan een JP8 (en dan moet je ook nog vaststellen dat die JP8 zijn waarde minimaal houdt) maar je kan ook wel eens op een andere manier tegen een voice board en een filter aanlopen en dan valt het misschien mee.

goedkoop zal het nooit worden om een polyfone omega of code te krijgen, maar je hebt dan ook wel wat. zeker met de extra filters zou die voor sommigen (blijft ook een kwestie van smaak) onder ons weleens een stuk beter kunnen klinken dan de JP....

ik ga in ieder geval eens een tijdje speuren om te zien of het betaalbaar lukt om naar2 of 3 stemmen te gaan en liefst met wat extra filters...

Oke, ik wens je in ieder geval veel plezier met de Omega en ik hoop dat je nog een keer tegen de uitbreidingen aanloopt, je weet het nooit.

het is nu maar 1 stemmetje, maar ik woon maar een half uurtje van rotterdam - je kan eens komen luisteren naar omega, se1 en atc1, nu ze hier alle 3 nog staan.....

Back