Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Het zou kunnen. De show van Boddé en van Luyn stamt uit 2009, maar ik heb begrepen dat 4 Chords van The Axis of Awesome uit hetzelfde jaar komt. Maakt het wat mij berteft niet minder leuk om naar te kijken.

De meeste mensen willen nu eenmaal platte, voorgesneden koek met een sneetje eenheidsworst erop.

hmm, niet helemaal mee eens, probleem is dat mensen naar alles luisteren
(zet mij een maand op een bouwplaats en aan het eind zing ik ook gezellig met 100%NL mee)
Een bijkomend probleem is dat de 'distribiteurs' van de muziek bepalen wat de trend is/word
en als het aanslaat je een hele sloot copycats gelanceert ziet worden om zo snel en zo veel mogelijk mee te pikken (zie de 2-unlimited klonen, de realityshow-rage)
je word er mee doodgegooid en voor een lange tijd is het aanbod allemaal hetzelfde

Al vind je het niks, op een gegeven moment maak je een soort "choice of lesser evil"
en vind je iets goed waar je voorheen niet eens de moeite voor zou nemen om te luisteren

mensen moetn vaker de swing / knop aan zetten in cubase ..dat helpt:D:D

En daarom luister ik eigenlijk geen radio enzo. Het probleem is dat er nog genoeg goede muziek wordt gemaakt. Het wordt enkel niet meer bekend. Gewoon lekker goede muziek maken, cdjes kopen echte muziek supporten!
zelf opzoek gaan is idd de sleutel en niet verwachten dat de top-dinges zich/haar gaat aanpassen... maar da's met alle dingen zo nutuulk...

Re: Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Mooi!

Dan wordt mijn muziek eindelijk populair!! :dubbel:

Muziek zonder een pakkende melodie (van welk instrument dan ook) is altijd ééntonig.

Om maar enkele voorbeelden te noemen, waren ''Jump'' van VH en ''The Final Countdown'' van Europe een hit geworden zonder die pakkende synth melodie, dacht het niet.
En zo zijn er nog veel meer.

geweld wordt veel bekeken
bloed/ ongelukken trekt kijkers en ramptoeristen.
geloof wordt beleden door velen
de tv geleden door velen.
het brood van de c1000 wordt veelvuldig verkocht.
kortom de "hoeveelheid aandacht" en de "goede kwaliteit" hebben niets met elkaar van doen, losstaande begrippen.

en inderdaad de jaren 70 waren De top van pop en misschien wel de revolutieperiode van muziek in het algemeen.

ook de huidige eentonige muziek lijkt op oude wijn in nieuwe zakken ( minimal, verminderd tot basdrum, met een compressor erover om even hard als je buurman klinken ). het is populair, maar zoals gezegd, kwaliteit is een ander topic.
enige wat ik vind dat wel respect afdwingt is het feit dat iemand iets heeft gemaakt wat kennelijk bij grote groepen mensen de speekselproductie doet toenemen ( :{ ), knap op zich....

Muziek zonder een pakkende melodie (van welk instrument dan ook) is altijd ééntonig.

Om maar enkele voorbeelden te noemen, waren ''Jump'' van VH en ''The Final Countdown'' van Europe een hit geworden zonder die pakkende synth melodie, dacht het niet.
En zo zijn er nog veel meer.
Sommige niet-melodieuze muziek is veel interessanter dan muziek met melodie, en omgekeerd.
Het woord "hit" zegt minder dan niets over het goed of slecht zijn van muziek.

de meningen op het forum worden ook steeds eentoniger..

Wat mij betreft de grootste hit van 2012:

Niet eentonig, gemaakt met echte instrumenten en hij wil maar niet vervelen.
En het is waarempel ook nog een enorm commercieel succes. Het is dus niet alleen maar overgecompresste eentonige 'uhh', 'ahh' en 'yeah' op de radio.
Als je met een goed liedje komt, is er best nog wel plaats voor.

Nounou wat een hit
Eentonig en oubollig en al duizend keer gehoord dat refrei tje in andere nummers

Back