Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Al die vroeger was alles beter zeggers moeten eens verplicht de hele top 40 van een willekeurige week in de jaren '70 afluisteren of de eerste vijf platen uit de jaren '70 die je op een rommelmarkt uit de bakken vist.

We zijn de rotzooi gewoon vergeten.

Als je mensen nu vraagt naar techno uit begin jaren '90 komen ze met Underground Resistance. Terwijl destijds iedereen naar 2 Unlimited luisterde.

Dan moet je het onderzoek maar eens goed doornemen. Link staat in de 1e post van de draad.

Zeg heren...allemaal zeiken is natuurlijk hatstikke goed, maar hebben we wel door dat er ondertussen een Brian Eno plaatje is gepost in deze thread?

Hier een jaren '90 poging tot een groots nummer, maar de melodie bestaat uit constante hehalingen van ca. 4 noten.

hoezo is dat nou een poging tot een groots nummer

@matt: ja echt?

ik snap overigens niet wat het hele punt is
die popmuziek heeft me nooit geboeid en niemand moet naar iets luisteren
door de jaren heen zijn er ook nog s stromingen bijgekomen die je ook ng steeds kan beluisteren of maken.. muziek in zn totaliteit is alleen maar diverser geworden.
ook gaat het hier over de nootjes en d'akkoorden toch? moet je s kijken wat er in sound allemaal niet ontwikkeld is. en die eentonigheid in popmuziek, wat zegt dat nou?
dat de makers beter snappen hoe je je shit die schedels in duwt..
beetje geert wilders stijl alles blijven herhalen zodat je makkelijk te quoten bent
maar goed..

@matt: lul je nou of meen je t echt?

Al die vroeger was alles beter zeggers moeten eens verplicht de hele top 40 van een willekeurige week in de jaren '70 afluisteren of de eerste vijf platen uit de jaren '70 die je op een rommelmarkt uit de bakken vist.

We zijn de rotzooi gewoon vergeten.

Als je mensen nu vraagt naar techno uit begin jaren '90 komen ze met Underground Resistance. Terwijl destijds iedereen naar 2 Unlimited luisterde.

in de jaren 70 zat ik iedere weet trouw voor de buis toppop te kijken en wat een ergernis was dat iedere keer weer..
die enigste goeie plaat werd dan nog vaak voorzien van de toppop ballet dancers omdat de band niet in zo,n programma wilde komen of te duur was..

hoezo is dat nou een poging tot een groots nummer

Muzikaal gebeurt er wel wat. Ik heb het idee dat ze een kwalitatief goed nummer wilden neerzetten, alleen schoot de melodie er bij in.
Het is desondanks wel een wereldhit geworden die in menig oudejaarslijst terugkomt.

Sleepytime Gorilla Museum - The Donkey Headed Adversary of Humanity Opens The Discussion - YouTube

hier gebeurt muziekaal wat...

Nooit begrepen waarom dit geen alarmschijf is geworden bij 538 ofzo :D

Gek eigenlijk. Het luistert net zo gemakkelijk weg als Britney Spears (not) ;)

Het voorbeeld dat ik noemde ging niet over smaak, maar over dat ze wel moeite in de muziek hebben gestoken en niet in de melodie.
Als ik iets over kwaliteit zeg, wil dat nog niet zeggen dat ik het nummer prachtig vind. Goed is niet hetzelfde als mooi.

Nooit begrepen waarom ik geen president ben geworden van Amerika.

(Wederom, jouw smaak is niet ieder zijn smaak).

Ja snap ik en ik snap ook prima dat et niks voor de radio, wilde alleen een tegestelling plaatsen, iets waar muziekaal (redelijk extreem) iets gebeurt.

Verder waar een wil is is een weg...:okdan:

Muzikaal gebeurt er wel wat. Ik heb het idee dat ze een kwalitatief goed nummer wilden neerzetten, alleen schoot de melodie er bij in.
Het is desondanks wel een wereldhit geworden die in menig oudejaarslijst terugkomt.

hoezo heb je dat idee
tis gewoon een liedje
een hitje
kwalitatief goed nummer
waar heb je t nou over

hoezo heb je dat idee
kwalitatief goed nummer
waar heb je t nou over

Je moet niet elk woord zo op een weegschaaltje leggen. Ik roerde het nummer aan vanwege de melodie van 4 noten in combinatie met de tijd, moeite en kosten die ze in de productie hebben gestoken (echte instrumenten, vrij uitgebreid arrangement).

mensen die tijdens de muziekles op letten? nee niet echt...:P

dat me punt is dat als mensen het zelfde blijven luisteren er ook niet meer verandering in komt omdat men als maar banger word om centjes te verliezen aan een verandering.

het is helemaal geen uitgebreid arrangement, gewoon een simpele songstructuur
wanneer is een echt instrument ineens moeite.. een gitaartje
geld zit m niet in de productie hoor.. t geld uitgeven en verdienen kwam daarna pas
een kwalitatief goed nummer willen neerzetten zei je
maar hoezo dan?
het is toch gewoon een simpel liedje
een chickie met een gitaar en een pakkend melodietje
wat simpele begeleiding erbij en klaar
er zijn toch geen hele orkestbakken bijgehaald enzo.. tis toch geen dikke produktie?
als ik een beetje schappelijk ben vind ik nog geen kern van waarheid zitten in je verhaal

als ik een beetje schappelijk ben vind ik nog geen kern van waarheid zitten in je verhaal

Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.
Alleen vertaal jij 'goed' naar iets anders dan wat ik met 'goed' bedoel.
Het is in ieder geval geen productie die geheel met een Roland SoundCanvas is gemaakt.
Het ging over de melodie en vervolgens wordt er over de bijzaken doorgegaan.

Back