Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Nou ja, het zijn geen fascinerende akkoorden ofzo, maar het plezier druipt er van af.
Als Madness dit nummer zou hebben gemaakt, zou het in de Top-2000-allertijden staan. Maar helaas zijn Will & The People er 30 jaar later mee, en wat mij betreft leuker dan Madness.

de eentonigheid van vroegah moet toch met een iets andere bril worden bespiegeld nutuulk...
het lang achtereen strak in de maat spelen zonder een foute noot aan te slaan en dat op een redelijk tempo was nutuulk destijds geheel nieuw en dus spannend... die eentonigheid kwam nutuulk ook voort uit het feit dat een sequencer met slechts een capaciteit van een handje vol nootjes niet voor iedereen betaalbaar was en dus exclusief...

ik ben er idd er mee eens dat muziek allemaal t zelfde klinkt tegen woordig. maar dat komt niet alleen door de muzikanten. dat komt ondermeer door de generatie van 1985 tot 1998. ik hoop dat helemaal moet gaan uitleggen hoe en wat, dat begrijpen jullie waarschijnlijk toch wel.

anyway, er word opzich in andere genres toch wel behoorlijk wat verschillende muziek gemaakt. ik merk zelf dat metal de laatste jaren erg aan het veranderen is! neem bands zoals shade empire. ieder album van die band heeft een arparte klank.

zelf heb ik ook nog wel een leuk iedee voor een metal bandje maar ik heb zelf niet echt ervaaring met muziek schrijven enzo dus t gaat vrij moeilijk :P. maar laten we zeggen dat me iedee iets met didgeridoo en synthesizer te maken heeft.

Geniaal clipje :)

Het is wat 'het publiek' wil horen. Het mainstream publiek wil helemaal geen vreemde akkoorden.
Het moet eigenlijk meteen bekend klinken. Als ik iets commercieels moet maken, ga ik cliché's dan ook zeker niet uit de weg. Als een klant een melodietje aanlevert dat klinkt als... dan zal ik zeker ingrediënten gebruiken uit het nummer waar het melodietje op lijkt.
Ik zou wel een nummer kunnen maken vanuit C en dan bijv. ineens een F# akkoord. Maar da's voer voor 'muziek-connaisseurs' en niet voor Jan Publiek die gewoon een gezellig muziekje wil horen.

Is dit de smaak van de gemiddelde jeugd?
Mag het niet te moeilijk worden!?
Of wordt ons dit door de strot gedrukt door de producers die alleen maar $-tekentjes in hun ogen hebben staan en bang zijn om eens af te wijken van het bekende akkoordenschema?
Als andere akkoorden gebruikt worden, zal het wellicht meteen experimenteel klinken voor een hele hoop mensen, maar daar is al een draadje over :D

dat komt ondermeer door de generatie van 1985 tot 1998.
de generatie die de C64 niet bewust heeft meegemaakt maar wel geilt op de SID klankjes en dan nutuulk slechts ende alleen out-of-the-box met niet 1 (zoals het hoort) maar met wel soms 4 tegelijk en dan nutuulk ook nog helemaal vrij van de door de 6510 geproduceerde jitter en zelfs dan worden er eentonig kut tunes mee gemaakt welke in contrast met de klassiekers van de mid 80's on tha real thing nog maar zeer weinig met kunst te maken heeft... maar nee, de SID is too cool fat yo... yeah, but you aren't son... ya dig what ahm say'n? :D

er zijn hier 2 schuldige. de 1e is de Amerikaanse en europese jeugd en de 2e zijn de artiesten die bang zijn om geld te verliezen.

ik heb een maat in Amerika die werk in de muziek industrie daar. ze kijken wat de juegd aanspreekt en dat zijn meestal de zelfde soort nummertjes. daar door zien de platenmaatschapijen er wel geld in en de artiesten gaan er maar mee acoord omdat ze geen geld willen mislopen.

Ga in een poppodium wonen. Lekker vaak live muziek. Niet zoeken en voor luisteren maar verrast worden achter de Lichttafel.

ik heb in een poppodium gewerkt een tijd, maar meer dan standaard gitaarbandjes kun je daar wel vergeten, zowel op jamsessies als optredens

gelukkig zijn er voor de ware muziekliefhebbers nog steeds spannende zoektochten te ondernemen naar erg veel nieuw materiaal. en dat geld voor de meeste intressante stijlen.
dat internet en dan met name programma,s als soulseek is een ware oase om totaal onbekend materiaal uit te proberen of het de moeite waard is (zo ja dan koop je hem natuurlijk orgineel!! uche uch kuch**)
als ik alleen mijn favoriete stijl bekijk wat ik nog allemaal niet ken..
http://www.progarchives.com/
als je de pech hebt op dit moment bij de jeugd te horen en een beetje mee wil lopen zul je toch al snel bij de meest vreselijkste braaksels uit komen

als je de pech hebt op dit moment bij de jeugd te horen en een beetje mee wil lopen zul je toch al snel bij de meest vreselijkste braaksels uit komen

ik ben zelf dus 16. als ik in september weer naar school ga is het enigste wat ik hoor of amerikaanse rap of amerikaanse pop. niks anders en daar word ik echt gewoon schijt misselijk van.

wat ik zei in me vorige bericht. ik heb nog wel wat iedeetjes voor orginele muziek maar dan moet wel alles mee zitten:mega:

ik ben zelf dus 16. als ik in september weer naar school ga is het enigste wat ik hoor of amerikaanse rap of amerikaanse pop. niks anders en daar word ik echt gewoon schijt misselijk van.
Toen ik 16 was, was er ook vaak amerikaanse rap of pop op de radio zoals kylie minogue, ik vond dat best goede muziek. Wat is je punt nou precies?

Al die vroeger was alles beter zeggers moeten eens verplicht de hele top 40 van een willekeurige week in de jaren '70 afluisteren of de eerste vijf platen uit de jaren '70 die je op een rommelmarkt uit de bakken vist.

We zijn de rotzooi gewoon vergeten.

Als je mensen nu vraagt naar techno uit begin jaren '90 komen ze met Underground Resistance. Terwijl destijds iedereen naar 2 Unlimited luisterde.

Back