Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

hmm is dat nou echt zo?
Pulse van Front is uit 2003 en toen waren synths ook al betaalbaar :D

was ironisch bedoeld...ik geloof jou namelijk niet dat muziek entoniger wordt omdat er door muzieksoftware meer mensen muziek kunnen maken

het wordt makkelijker om muziek te maken (kant en klare wavjes achter elkaar te zetten meestal) voor veel mensen, dus overschot aan muziek, dus meer crap, dus minder kwaliteit...
ach dat word weer een eindeloze duscissie haha

het wordt makkelijker om muziek te maken (kant en klare wavjes achter elkaar te zetten meestal) voor veel mensen, dus overschot aan muziek, dus meer crap, dus minder kwaliteit...

ik volg je gedeeltelijk : op het internet zwerft het wellicht vol van dit soort tracks/artiesten.
Maar mij maak je niet wijs dat de muziek die ons ter ore komt uit de radio bvb of die een cd halen, door totale nitwits word gemaakt die enkel 5 gedownloade samples onder mekaar kunnen zetten.
Er is meer crap, maar of dit vanzelfsprekend ook moet betekenen dat er minder kwalitieit is daar ga ik niet mee akkoord. Er is gewoon meer crap. Aan jou om de kwalitiet (of wat je eronder verstaat) eruit te filteren.
Ik denk ook dat er een boel héél goeie artiesten juist profiteren van internet en 20 jaar geleden évengoede artiesten zouden zijn, maar aan geen label zouden geraken.
Dus volgens mij is er momenteel zelfs méér kwaliteitsvolle muziek te vinden dan 20 jaar geleden. Zit gewoon verscholen tussen nog méér crap dan 20 jaar geleden.

je hebt toch soundcloud en dat soort sites met 100.000 mensen die muziek posten?
er bestaan nog mensen die denken dat ze ontdekt worden door een mp3tje op internet te zetten...
ik dacht dat vroeger ook maar toen werd ik realistisch...

ach ik luister ook nooit radio en ik mis daar niets aan

Zit wat in. Er is ook zoiets als oversharing, mede door soundcloud, youtube, en facebook. Alles is zo snel bereikbaar, alles lijkt te eenvoudig, en snel te krijgen. Een heel goed nummer word snel aan de kant geschoven voor weer wat anders waar men mee wordt gebombardeerd door Spotify ofzo. En net of alle shit als goed word bevonden, en goed materiaal aan de kant word geschoven. Nu kan idd elke lul muziek maken. Het echt zoeken naar muziek is weg. Dat is net het leuke, dan koester je een plaat ook veel sneller, als je er moeite voor hebt gedaan. Als ik na 2 uur zoeken in een vinylshop een plaat vind, dan ben ik ZO blij dat ik een goed nummer heb gevonden. Dat principe is bijna verdwenen. Val ik weer terug op deze Macdonalds maatschappij natuurlijk.

Mede muso's begrijpen waar moeite is ingestoken, en waar niet. En meestal als het een goed nummer is, dat naam heeft gekregen, dan heeft het geen blijvende kracht. Daarom hoor je nog steeds Don't Fear The Reaper op de radio, en niet Let's Dance van Lady Kaka. The Golden ages of music are over. En vergeet het maar dat het beter word (de mainstream) . Vooral als ik naar de doorsnee ipod playlist kijk. Ik kan perfect geloven dat er vroeger ook rotzooi was, maar we zitten in een dieptepunt waar onze zo geliefde Skrillex gaat samenwerken met The Doors.

..en als je denkt dat het niet genanter kan worden, zie je The Doors met Skrillex in 1 ruimte =(

doordat muziek maken zo toegankelijk wordt heb je juist kwaliteit nodig om je te onderscheiden
de vijver met crap wordt wel groter.. maar de kans dat talentvolle lui zich ontwikkelen ook
lijkt mij alleen maar beter
vergeet die mainstream shit nou.. het is helemaal niet zinvol om daarover te discussieren
wel lekker natuurlijk om te zeggen dat je er boven staat, dat wel
zwartkijkende vastgeroeste gekken allemaal.. oo oo wat is t allemaal kut
en oo oo wat was t allemaal goed
je DENKT misschien dat je praat over de muziekbeleving van anderen, maar in feite praat je gewoon over die van jezelf
als je die voelt afvlakken moet je daar iets aan doen ipv anderen daar de schuld van geven :frons:

je DENKT misschien dat je praat over de muziekbeleving van anderen, maar in feite praat je gewoon over die van jezelf

Het is dan ook mijn mening, en het zijn mijn ondervindingen. De voorkeuren van anderen heb ik genoeg kunnen staven doorheen de jaren om te zeggen dat de meeste mensen ervan geen ruk bewust zijn van wat effectief goed is en doordacht. Je kan het bijna wetenschappelijke ondervindingen noemen feitelijk. :eureka: En ik kan mn nek zo dik maken door te zeggen wat goed is, en waar je moet van wegblijven.
Doemdenken valt reuze mee, enkel op muzikaal vlak. Ben wel een vrolijke jongen.

offtopic :

ja ja dat doemdenken, dat zal niet ergens door komen?
huidige maatschappij bv ;
waar een bewoner straf krijgt door een inbreker te slaan?
waar kinderen hun eigen ouders uitschelden en op hun 9e hun eigen mobieltje hebben?
waar je als vrouw snachts niet over straat kunt in vele steden?
waar de politie drukker is met flitsen dan aangiftes behandelen?
waar belastinggeld verbrast wordt aan BNN en nog veel meer onzin?
waar de burger steeds weer inleverd en dan nog riante bonussen worden weggeven in het bedrijfsleven?
waar een publieke meerderheid ergens tegen stemt en het toch uitgevoerd wordt door de overheid?
waar het kwartje van kok op brandstof blijft zodat tanken voor veel mensen onbetaalbaar is terwijl ze naar hun werk moeten?

ach ik kan zo wel even doorgaan heh maarja alles zal wel rechtgepraat kunnen worden

waar focus je op he, daar gaat t een beetje om
trouwens bass.. als ik dit zo lees.. is de *** verwijderd: geen politiek op sf *** niks voor jou?

Geen tv of radio nemen = probleem opgelost.

Niet zo ergeren aan dingen = nog meer problemen opgelost.

offtopic :

ja ja dat doemdenken, dat zal niet ergens door komen?
huidige maatschappij bv ;
waar een bewoner straf krijgt door een inbreker te slaan?
waar kinderen hun eigen ouders uitschelden en op hun 9e hun eigen mobieltje hebben?
waar je als vrouw snachts niet over straat kunt in vele steden?
waar de politie drukker is met flitsen dan aangiftes behandelen?
waar belastinggeld verbrast wordt aan BNN en nog veel meer onzin?
waar de burger steeds weer inleverd en dan nog riante bonussen worden weggeven in het bedrijfsleven?
waar een publieke meerderheid ergens tegen stemt en het toch uitgevoerd wordt door de overheid?
waar het kwartje van kok op brandstof blijft zodat tanken voor veel mensen onbetaalbaar is terwijl ze naar hun werk moeten?

Je hebt blijkbaar lekker bijgetankt op de camping...?

ach ik kan zo wel even doorgaan heh maarja alles zal wel rechtgepraat kunnen worden

Ik twijfel er niet aan dat je die kans niet zult laten liggen. En nu MTV ook al niet meer programmeert voor jouw doelgroep... Het is allemaal niet makkelijk voor je.

Dat is enkel een gevolg van wat ik zei :okdan:

Nee hoor, ook MET tv en radio kun je je niet zo ergeren aan dingen. ;)

Tv en radio zijn voor sommigen weer een (extra) reden om aan hun ergenis toe te geven.

Hoe ging het spreekwoord ook al weer?

Als men een hond wil slaan, kan men makkelijk een stok vinden. :D

Nee hoor, ook MET tv en radio kun je je niet zo ergeren aan dingen. ;)

Tv en radio zijn voor sommigen weer een (extra) reden om aan hun ergenis toe te geven.

Hoe ging het spreekwoord ook al weer?

Als men een hond wil slaan, kan men makkelijk een stok vinden. :D
Ergeren = je vindt de meerderheid op tv/radio NIET goed
Niet ergeren = je vindt de meerderheid op tv/radio WEL goed

Of zit jij dagelijks met een smile op je gezicht de dingen te doen die je niet graag doet? (ik bedoel dan niet onder invloed van een of andere substantie :D )

die ergernis heeft ook niet zoveel met de omgeving te maken
ergeren is ego
je ergert je eigenlijk aan jezelf
het zou zo mooi zijn en zo'n verademing als je dat zou beseffen bass
juist die veroordelende afkerende geestvernauwende manier van denken versterkt dat claustrofobische gevoel waar je de wereld de schuld van geeft
wat ben jij nou beter dan iemand anders met matig talent die zn leventje leeft en zn dingetje doet?

Ergeren = je vindt de meerderheid op tv/radio NIET goed
Niet ergeren = je vindt de meerderheid op tv/radio WEL goed

Of zit jij dagelijks met een smile op je gezicht de dingen te doen die je niet graag doet? (ik bedoel dan niet onder invloed van een of andere substantie :D )

Onzin.

Niet ergeren = je niet storen aan dingen, wat nog niet wil zeggen dat je 't leuk vindt.

Ergeren = is je wel storen; negatief en heeft vaak als enig resultaat dat je gaat lopen mopperen en de sfeer voor zowel jezelf als voor anderen verpest.

;) ik heb wel wat beters te doen dan me ergeren aan dingen die ik toch niet kan veranderen.

En als ik dingen moet doen/naar moet kijken die ik niet graag doe, probeer ik me er NIET aan te ergeren: wordt 't alleen maar vervelender van en je lost er niks mee op.

:koffie: zo, koffie..

Het valt me op dat er elke keer dat zo'n topic wordt geopend met als doel een algemene discussie en vergelijkingen worden geschreven, na pagina 5-6 wordt dat niet meer interessant en dus gaat verder over persoonlijke aanduidingen-meningen over "je vindt dit of dat".

Muziek wordt eentoniger bij de dag maar het is geen absolute waarde en zeker niet voor mensen die bezig met muziek zijn. Het ligt aan ons dat te veranderen als het stoort. Ik snap heel goed de ergernissen maar daar blijven hangen heeft geen zin.

(maar met slechte ogen gezien als te weinig off topic wordt geschreven dan is het te saai nutuulk :P)

Ik stel voor dit topic te sluiten, alles is min of meer al gezegd.

Back