Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

Onzin.

Niet ergeren = je niet storen aan dingen, wat nog niet wil zeggen dat je 't leuk vindt.

Ergeren = is je wel storen; negatief en heeft vaak als enig resultaat dat je gaat lopen mopperen en de sfeer voor zowel jezelf als voor anderen verpest.

;) ik heb wel wat beters te doen dan me ergeren aan dingen die ik toch niet kan veranderen.

En als ik dingen moet doen/naar moet kijken die ik niet graag doe, probeer ik me er NIET aan te ergeren: wordt 't alleen maar vervelender van en je lost er niks mee op.
Moet naar kijken?? Moet naar luisteren?? Jij moet helemaal niets.

Radio/tv luisteren/kijken kan toch helemaal niet niet leuk zijn, het is een vrije keuze.

Ik erger me dus zelden... omdat ik zo weinig mogelijk dingen doe/zie/hoor die ik niet leuk vind. :D

echt wel, stel je voor dat iets goedkoper wordt dat zou echt niet kunnen!
maar gelukkig gebeurd dat ook nooit

ja TVs zijn ook goedkoper maar daar heb je aan 1 genoeg van..

boodschappen moet je blijven doen (duurder)
brandstof moet je blijven kopen (duurder)
gas/water/electra moet je blijven gebruiken (duurder)
WOZ waarde (duurder)
rioolheffing (duurder)
accijnzen (duurder)

noem eens 1 ding wat je dagelijks gebruikt/nodig hebt/woonkosten wat goedkoper is geworden de laatste jaren?

ik constateer alleen die punten, als ik ongelijk heb hoor ik dat graag

coh ik wou dat ik mn moeders instelling had , die zegt alleen "het is nou eenmaal zo.."

Moet naar kijken?? Moet naar luisteren?? Jij moet helemaal niets.

Radio/tv luisteren/kijken kan toch helemaal niet niet leuk zijn, het is een vrije keuze.

Ik erger me dus zelden... omdat ik zo weinig mogelijk dingen doe/zie/hoor die ik niet leuk vind. :D

Ik had het niet direct over TV kijken/Radio luisteren in mijn opmerking 'als ik iets moet..', maar 'k kan het wel even doorvoeren:

Als ik op m'n werk zit en de radio (die ik niet kan bedienen) staat op een zender die uhh.. laten we zeggen een hoog Breezer gehalte heeft.. dan moet ik min of meer luisteren. Als ik een instructievideo bekijk op t werk (ook niet echt geweldig........) moet ik kijken, dus dan heb je weinig keus...als je tenminste werk wil hebben/houden.. ;)

Dan vind ik het dus niet leuk en zou ik me kunnen gaan ergeren. Maar wat schiet je daarmee op?

..
noem eens 1 ding wat je dagelijks gebruikt/nodig hebt/woonkosten wat goedkoper is geworden de laatste jaren?

Snel internet.

Zelfde prijs gebleven en wel sneller geworden (bij mij dan)

Ondanks dit:

boodschappen moet je blijven doen (duurder)
brandstof moet je blijven kopen (duurder)
gas/water/electra moet je blijven gebruiken (duurder)
WOZ waarde (duurder)
rioolheffing (duurder)
accijnzen (duurder)

Hebben we met z'n allen in NL minder honger,
Zijn we mobieler geworden,
Lijden we minder kou in de winter,
Wonen we luxer,
en heeft bijna idereen riool.

communicatie.

Ondanks dit:

Hebben we met z'n allen in NL minder honger,
Zijn we mobieler geworden,
Lijden we minder kou in de winter,
Wonen we luxer,
en heeft bijna idereen riool.

/QUOTE]

ja dat mag ***verd**** ook wel daar betalen we toch zelf voor??

Dan vind ik het dus niet leuk en zou ik me kunnen gaan ergeren. Maar wat schiet je daarmee op?
Je vindt het dus niet erg(erlijk) genoeg, anders was je wel van werk en/of studie veranderd.

En mensen die iets wel erg(erlijk) vinden maar er niets aan doen zijn degene die zich het meest ergeren. Voila, dat is m'n punt.

nee tuurlijk niet, alles wordt duurder dus het enige wat je kan doen is het klakkeloos betalen anders zit je zonder eten/gas/water/electra/woning etc etc..

oh wacht ik zie nou dat je in de efteling woont daar heb je dat allemaal niet ;)

Ik woon inderdaad in de Efteling.

Maar als iets meer euro's kost en tegelijkertijd kan de hele bevolking toch meer luxe permiteren, dan moet het toch zo zijn dat de euro's minder waard worden?
Het woord "duur" zegt mij iets over de betaalbaarheid, niet over de hoeveelheid geld die ervoor moet worden neergelegd.
Of wil jij beweren dat vóór het eurotijdperk alles in Italie duurder was dan in NL omdat ze daar lires hadden?

Ik woon inderdaad in de Efteling.

Maar als iets meer euro's kost en tegelijkertijd kan de hele bevolking toch meer luxe permiteren, dan moet het toch zo zijn dat de euro's minder waard worden?
Het woord "duur" zegt mij iets over de betaalbaarheid, niet over de hoeveelheid geld die ervoor moet worden neergelegd.
Of wil jij beweren dat vóór het eurotijdperk alles in Italie duurder was dan in NL omdat ze daar lires hadden?

door de euro is alles duurder geworden dat is gewoon een feit...

of is jouw salaris nu hetzelfde in euroos als in 2001 in guldens?
dan bof je wel

in 2000 deed ik voor 60 gulden voor een hele week boodschappen, probeer dat nu eens in euroos dat lukt je niet en je moet wel anders heb je geen eten

of is jouw salaris nu hetzelfde in euroos als in 2001 in guldens?
dan bof je wel

Ik denk niet dat mijn persoonlijke situatie iets zegt over het algemeen maatschappelijk belang.
Evenmin als jouw persoonlijke situatie daar iets over zegt.

Je zou moeten vragen: is de welvaart de afgelopen 50 jaar in NL gestegen.
Ik denk dat je die vraag met "ja" kan beantwoorden.

Back