Het is officieel: Muziek word steeds eentoniger.

tjeuzes, jou referentiekader is toch echt wel heel anders dan wat hier gebruikelijk is,,.. een roland soundcanvas?

:mega:

Jeweetwel: die GeneralMidi module van begin jaren '90.
Als extreem voorbeeld van goedkoop produceren in de jaren '90. :)

Komt nog meer dan genoeg goede muziek uit tegenwoordig. Je hoort het alleen niet op de radio. Ik kan echt niet geloven dat de massa die troep accepteert.

Komt nog meer dan genoeg goede muziek uit tegenwoordig. Je hoort het alleen niet op de radio. Ik kan echt niet geloven dat de massa die troep accepteert.

Helemaal mee eens!!!

Denk je niet dat 'de massa' precies zo denkt over de muziek die jou bevalt?

Denk je niet dat 'de massa' precies zo denkt over de muziek die jou bevalt?
Dat denk ik ook ja. Maar niet doordat de muziek die mij en vele anderen bevalt per se ontoegankelijk is. Commerciële radio heeft mensen zo afgestompt met instant oppervlakkige eenheidsworst dat het te laat is. De middelmaat is de norm, de passie is om zeep geholpen.

Neem dit nou ;) Heerlijk toch?

Laatst gewijzigd:

Ik alvast niet! :r 13 in een dozijn gejank met een zo torenhoog "Look at me, Me... ME!" gehalte, geprogrammeerd, niet gecomponeerd en totaal zonder enig gevoel van muzikale harmonie. :stupid

Fay doet dat goed ;)

Het is net als met tv-programma's: men zegt dat er alleen maar vervlakking op de buis is, maar als je even zoekt, zijn er nog genoeg pareltjes te vinden. En zeker niet minder in aantal dan vroeger. Alleen raakt men op een gegeven moment verzadigd.
Je hoeft qua muziek nu geen tweede Broken Wings, of You're The Voice (ik noem twee willekeurige klassiekers) meer te maken. Die zijn al eens gemaakt. Bedenk dan maar eens een moderne opvolger...

'Vroeger' was er een verschil tussen zomer- en winterseizoen.
Het is nu het hele jaar door ruk (met ck).
Alleen de digitale thema kanalen (Discovery channel, Discovery Sceince, NGC, History Channel) hebben nog leuke programma's om naar te kijken.
De RTL 4, 5, 7 en 8... :r
EN SBS6 :r

Wat tv betreft: BNN, NTR, Vara
Muziek van nu dat aan vroeger doet denken: Jason Mraz

Om maar wat voorbeelden te noemen (ieder mag hier zijn eigen voorbeelden invullen).
Op 'Wedden Dat' zitten we echt niet meer te wachten, terwijl dat vroeger spectaculair was.

Op 'Wedden Dat' zitten we echt niet meer te wachten, terwijl dat vroeger spectaculair was.
omdat TV toen nog een zeer prominente plaats in nam en de weinige programma's die er al op kwamen nog van een bepaald niveau waren...
dat het nu ouderwets lijkt is omdat de meeste mensen gewend zijn geraakt aan allerlei laagdrempelige extreme vulgairiteit...
vroeger betaalden mensen hun omroep bijdrage dus moesten er wel ook wel redelijk programma's worden gemaakt...

:D

De eenheidsworst, die je overal ziet, is een gevolg van de consumptie maatschappij.
Het lijkt op het 1e gezicht dat je meer keuze hebt maar dat is niet zo, je kan alleen maar meer van hetzelfde kiezen. Uiteindelijk is dat dus minder keuze.
Gelukkig zijn er nog wel mensen die buiten die consumptie maatschappij dingen doen, het is alleen ff zoeken.

Eens met alle 5 laatste posts. Muziek op de radio en programma's op de (commerciële) tv zijn steeds meer een marketingconcept. Een uithangbord om reclame omheen te verkopen. Het gaat niet om de muziek of tv programma's zelf, maar om de reclame daar omheen. Lage productiekosten, goedkope programma's (RTL5: Britt en Ymke, De villa, Hotter than my daughter, oh oh Cherso, Dames in de dop etc etc) en maximale reclame opbrengsten. Aandeelhouders tevreden houden met groei, groei, groei en meer, meer, meer. Wegwerp muziek en tv voor de quick win.

Vimeo schreef:
Page not found

Sorry, "Untitled" was deleted at 12:02:19 Tue Jul 31, 2012.

Vimeo has removed or disabled access to the following material as a result of a third-party notification by International Olympic Committee claiming that this material is infringing: mr-bean-at-the-olympics-2012-opening-ceremony.
:okdan:

maar erm, deesch? http://london2012olympixs.webs.com/

Back